۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

ظاهر ماجرا خیلی ساده است. یک کنسرت مثل خیلی از کنسرت های دیگر لغو شده است و یک هنرمند هم مثل خیلی دیگر از هنرمندان دلخور شده است. اتفاقی که از فرط تکرار دیگر نه خشمی برمی انگیزد و نه کسی را نگران می کند. اما ای کاش ماجرا به همین سادگی بود.

آن هایی که مغز را یک غده مزاحم می دانند دلخوری مرا و امثال مرا از چنین وقایعی نشانه شکم سیری و بی دردی می دانند. توضیح دادن به آن ها و امثال آن ها امری است بیهوده و عبث و اگرچه ما سال هاست که به امور بیهوده ای از این دست مشغولیم اما حقیقتا دیگر کم آورده ایم و ترجیح می دهیم خاموشی گزینیم و به گفتن این جمله دلخوشکنک اکتفا کنیم : خاموشی به هزار زبان در سخن است. اما برای آن دسته از عزیزانی که هنوز خردک حوصله ای دارند و اهل تاملند عرض می کنم که: بله، ای کاش موضوع به همین سادگی بود. منتهی چنین نیست. لغو کنسرت استاد شهرام ناظری آن هم بدون هیچ دلیلی علاوه بر بی اعتماد شدن مردم به توانایی دولت در اجرای قانون مشکلات دیگری هم می آفریند. توجه بفرمایید که استاد شهرام ناظری زاییده کرمانشاه است. کردی اصیل که علاوه بر اجراهای درخشان تصنیف های ملی و میهنی،زیباترین نغمه های اصیل کردی و موسیقی مقامی یارسانان را در این سال ها از او شنیده ایم. اجرای این استاد موسیقی در سرزمین هم وطنان آذری زبانمان به وحدت قومی مدد می رساند. چیزی که ما در این روزگار به آن سخت محتاجیم. حال در چنین شرایطی لغو کنسرت ایشان و برخورد زشت و زننده ای که دلخوری ایشان را درپی داشته باشد چندان که این هنرمند محجوب و صبور را وادار کند که به رسانه ها بگوید: تبریزی ها دیگر روی مرا نخواهند دید، به نفع چه کسی است؟ چه کسانی از دورِهم جمع شدن مردم و همدلی و همسخنی آن ها آزرده خاطر می شوند؟ تامل در این پرسش ها شاید بتواند مارا به نتایج جالبی برساند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    32 0
    وقتی هنر خطرناک تصور میشه،دیگه واویلا اونم توی قرن بیست و یک.
  • محسن A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    4 60
    بهتر ،همچین هم حسرت دیدن رویش را نداریم
  • بدون نام ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    15 0
    لياقت ما همين آهنگ هاي در پيت و شعرهاي بي محتوا است. ما را چه كار با نواي شجريان و ناظري و اشعار حافظ و مولانا.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 30
    همه خواننده ها و طرفدارانشان باید اعدام بشن.
  • امیر A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    25 7
    به عنوان یک تبریزی از استاد بزرگوار و دوست داشتنی که سال هاست آوازشان را شنیده و می شنوم به خاطر این رفتار بی مسئولانه ی مسئولین و برخورد بد و تاسف آور عاملان این موضوع عذر خواهی می کنم و از استاد عزیز تقاضا دارم این مسائل را پای تبریزی ها نگذارند موسوی عزیز که در حد امکان نوشته های شما را خواندم و دوست داشتم باید برای اولین بار با احترام مخالفتم را اعلام کنم و بگم که این موضوع هیچ ربطی به روابط ترک و کرد نداره و نخواهد داشت و هیچ دلیلی نداشت که بخوایم با دامن زدن به این نوع مسائل پیش پا افتاده ی قومیتی ، شعله های جدایی و نفرت رو تو دل هموطنانمون بکاریم
    • بی نام DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
      8 3
      برادر من کسی نگفت برپایی این کنسرت ربطی به روابط ترک و کرد داره ولی برپایی کنسرت می تونه به حفظ وحدت قومی کمک کنه. این حرف معقول کجاش اشکال داشت؟
    • سرهنگ IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      5 1
      من هم به عنوان یک تبریزی منطق آقا امیر را تایید می کنم . عبارت " سخت محتاجیم به وحدت قومی " خودش هم در این روزگار را منطق درست و درمانی نمی دانم . مگر لغو یا مجوز یک کنسرت از علائق سرزمینی و زبانی سرچشمه می گیرد ؟ مگر این کنسرت ها واقعا چقدر طرفدار دارد که بتوان از پتانسیل آن به ایجاد اختلافات قومیتی مدد رساند .
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    16 0
    واقعا که...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    2 4
    من از منظر دیگری به آن نگاه می کنم. اگر نتوان در ایران از استاد شعری چون شهریار که شعر علی ای همای رحمت او را همه به گوش جان شنیده ایم در سرزمین مادری اش تقدیر کرد باید به حال فرهنگش گریست.
  • میلاد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    10 0
    مقصر این ماجرا تبریزیها نیستند این اتفاقات تو همه شهرها پیش میاد،مقصر اون دلواپسانی هستند که باوجود عده ی به نسبت کمشان قدرت و نفوذ زیادی تو همه جای مملکت دارند متاسفانه...