اقتصاد نیوز به نقل از رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نوشت: دولت باید به هر طریقی اعتماد را به بازارسرمایه بازگرداند چراکه با برداشته شدن تحریم‌ها این بازار بهترین محل برای جذب سرمایه‌های مردمی و تامین مالی اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد:  تداوم مسیر نزولی و رشد کم عمق بورس باعث شده تا نگرانی ها نسبت آینده بازارسرمایه در بین فعالان این بازار بیش از گذشته افزایش یابد. 

محمد‌علی پور‌مختار  گفت: بازارسرمایه کشور نباید اینگونه تضعیف شود و دارایی‌ها مردم در این بازار از بین برود. بهتر است دولت در این باره چاره‌اندیشی کند. 

او تاکید دارد که دولت با سیاست‌گذاری‌هایی صحیح در جهت حمایت از صنایع بورسی باعث فعال شدن شرکت‌ها و پویایی آنها خواهد شد تا در ادامه گزارش‌های خوبی ارائه دهند و زمینه برای رشد دوباره بازارسرمایه فراهم شود. 

این نماینده مجلس معتقد است: اگر بورس به درستی کار کند تامین بسیاری از منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی به راحتی میسر خواهد شد.بنابراین نمی‌توان به سادگی از کنار مشکلات و چالش‌های این بازار گذشت و دولت باید در راستای حمایت از بازارسرمایه ورود کند. 

پورمختار تصریح کرد: در کمیسیون اصل نود مجلس هم رویکرد ما بر این اساس است که در این زمینه حمایت‌های لازم انجام شود و باید با کمک دولت مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، هر چه زودتر برطرف شوند.

رئیس کمیسیون اصل نود از بررسی چالش‌ها و مشکلات بازارسرمایه کشور خبرداد و گفت:  هر کدام از دستگاه‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، بخشی از آن مربوط به دولت و وزارت اقتصاد  است و بخش دیگر مربوط به تنظیم‌گری بازار است که در اختیار خود سازمان بورس قرار دارد.

پورمختار تاکید کرد: دولت باید به هر طریقی اعتماد را به بازارسرمایه بازگرداند چراکه با برداشته شدن تحریم‌ها این بازار بهترین محل برای جذب سرمایه‌های مردمی و تامین مالی اقتصاد کشور است.  

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =