پیکر چهار نفر از حاجیان جان باخته فاجعه منا،روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،پیکر حاجیان 'محمد جواد فیاض '،'عید محمد عزیزی سورشجانی'،'هرمز داوودی کرانی ' و 'علی حسین ولی پور ' بر روی دوش مردم این استان تشییع شد.
براساس این گزارش ،پیکر این چهار حاجی جان باخته چهارمحال و بختیاری ،روز گذشته از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد و روز یکشنبه از محل میدان دوازده محرم(فلکه آبی) تا میدان امامزاده تشییع شد.
نماز پیکر این جان باختگان، در محل میدان امامزاده دو معصوم شهرکرد از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اقامه شد، سپس پیکر این جان باختگان برای خاکسپاری راهی شهرستان های شهرکرد ،فارسان و کیار شد.
مردم در آیین تشییع این جان باختگان، با سردادن شعار، خواستار پاسخ گویی دولت آل سعود نسبت به فاجعه منا که باعث جان باختن تعدادی از حجاج شده بود،شدند.

امام جمعه شهرکرددر آیین تشییع پیکر پاک چهار تن از حجاج جانباخته چهارمحال و بختیاری در فاجعه منا اظهار داشت: آل سعود، با بی کفایتی و بی تدبیری در مدیریت حج، نه تنها ایران و جهان اسلام، بلکه جامعه بشری را عزادار کرده است.
وی تأکید کرد: امروز تنها تشییع جنازه این جانباختگان نیست، بلکه روز اعلام انزجار امت اسلامی از ظلم ظالمان است.
حجت الاسلام نکونام افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس، شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان فراوانی را به همراه 17 هزار شهید ترور تقدیم میهن اسلامی کرده است.
وی تصریح کرد: اما تمامی این اقدامات و تحریم ها، سختی ها و توطئه های فراوان علیه ملت جمهوری اسلامی در 37 سال گذشته، نتوانسته ملت ایران را به زانو درآورد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خطاب به دولتمردان بیان داشت: همانطور که مردم در صحنه های مختلف حضور دارند، امروز نیز منتظر اقدامات جدی شما در گرفتن انتقام از اقدام ظالمان هستند.
وی اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و اولتیماتوم ایشان به مسوولان عربستان، دولت آل سعود را سر جای خود نشاند.
حجت الاسلام نکونام عنوان داشت: تنها در صورت ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان می توان آنها را شکست داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:دولت آل سعود باید نسبت به این فاجعه بزرگ و غم آور پاسخ گو باشد.
قاسم سلیمانی دشتکی ،در حاشیه این آیین افزود:متاسفانه این فاجعه به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی دولت آل سعود اتفاق افتاد و باید مدیریت مناسک حج به کشورهای اسلامی واگذار شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:این حادثه ناگوار ، که نشانه بی کفایتی آل سعود بود، آن چنان عمیق بود که قلب هر مسلمانی را به درد می آورد.
گفتنی است،در فاجعه منا،که همزمان با عید سعید قربان در مکه روی داد، تعدادی از حجاج این استان همراه با تعدادی دیگر از حجاج ایرانی جان باختند.
گفتنی است امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.
در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه، دوم مهر به علت ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد،464 نفر از حجاج ایرانی جان باختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    معوقات فرهنگیان را پیگیری نمایید