امام جمعه بندرعباس صحیفه سجادیه را سند و ذخیره‌ای ارزشمند برای جامعه شیعی دانست و گفت: ظرفیت‌های صحیفه سجادیه برای گسترش معنویت در جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در نشست اعضای ستاد برگزاری پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه صحیفه سجادیه از ذخائر ارزشمند دنیای اسلام است، اظهار داشت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) حرکتی برای پرکردن این خلاء است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب مرحوم مجلسی اول صاحب کتاب روضه المتقین که؛ «در برهه‌ای از زمان مردم اصفهان ارتباط بسیار نزدیکی با صحیفه داشتند و از این رو بسیاری از آن‌ها مستجاب الدعوه شدند»، بیان داشت: صحیفه سجادیه ذخیره و گنجینه گرانبهایی است که متاسفانه جامعه شیعی نیز به جایگاه واقعی آن پی نبرده است.

آیت الله نعیم آبادی از معرفی نشدن این اثر ارزشمند به تشنگان راه حقیقت در جهان انتقاد کرد و تصریح کرد: صحیفه سجادیه دارای نورانیتی خاصی است که حاوی بهترین ادعیه از زبان بهترین‌های تاریخ است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه صحیفه سجادیه هم سند است و هم ذخیره، گفت: دین مبین اسلام ادعا کرد که اگر در حقانیت اسلام شک دارید همه جمع شوید و یک آیه مثل قرآن بیاورید، ما نیز ادعا می‌کنیم که آیه قرآن نه، اگر شک دارند یک دعا مثل صحیفه سجادیه بیاورند که هرگز قادر به چنین کاری نیستند.

وی با اظهار تاسف از اینکه این کتاب ارزشمند امام سجاد (ع) در قفسه کتابخانه‌ها جا خوش کرده افزود: در روز قیامت نیازمندان به این ذخایر معنوی از ما انتقاد خواهند کرد که چرا این ذخیره و اثر ارزشمند را به ما نرساندید.

امام جمعه بندرعباس، کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) را حرکتی برای پر کردن این خلاء برشمرد و از مشارکت و برگزاری برنامه‌های جانبی کنگره در گرامیداشت مقام امام زین العادبدین (ع) در 7 استان جنوبی کشور اظهار خرسندی کرد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره یه اینکه تنها راه نجات ما در گرو هدایت اهل بیت (علیهم السلام) است، گفت: با برنامه ریزی بهتر تلاش شود تا در سال‌های آینده استان‌های بیشتری در برگزاری کنگره سهیم و از برکات آن بهره‌مند شوند.

پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی استان هرمزگان همزمان با سالروز شهادت این امام همام(ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =