ایرنا نوشت ، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:یکی از مهمترین اهداف قیام حسینی در عاشورا ،استکبار ستیزی و مقابله با استکبار است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره)این شهرکرد افزود: امر به معروف و نهی از منکر و کوتاه نیامدن در برابر دشمن دین و اسلام از دیگر اهداف قیام عاشورای حسینی است.
وی،با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام عزادارای سید و سالار شهیدان تصریح کرد:مهمترین دغدغه انسان های متقی و دین دار قرار گرفتن در خط عاشورا و امام حسین علیه السلام است و هرکس می خواهد حسینی باشد،باید آمر به معروف و ناهی از منکر نیز باشد.
به گفته وی،مراسم ها و آیین های عزاداری باید رویکرد استکبار ستیزی داشته باشد و شور آیین های عزاداری نیز پیام رسان واقعی
رسالت عاشورای حسینی باشد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ،تاکید کرد:در برابر آمریکا به عنوان استکبار جهانی و شیطان بزرگ نباید کوتاه آمد و تسلیم شد.
به گفته وی،با مذاکره و گفت وگو می خواهند چراغ انقلاب و مقاومت را در منطقه خاموش کنند و آمریکا با این مذاکرات به دنبال محو انقلاب اسلامی ایران است ،که باید در این زمینه هوشیار بود.
نکونام تصریح کرد:همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع است چرا که آمریکا به واسطه این مذاکرات به دنبال نفوذ در ایران است.
به گفته وی،مقام معظم رهبری تنها درباره مسائل هسته ای اجازه گفت وگو دادند و اکنون دیگر نباید به دشمن میدان داد.
وی یادآور شد:مقام معظم رهبری ،سیاست خارجی را تعیین می کنند که از اصول قانون اساسی است و باید در سیاست خارجی مسوولان مطابق قانون اساسی رفتار کنند.
به گفته وی،دور شدن از اصل ولایت فقیه،باعث آسیب دیدن جامعه می شود،چرا که دوری از امام حسین علیه السلام ،باعث پشیمانی و ندامت کوفیان شد.
وی،به برگزاری کنگره ملی سرداران و دو هزار و 437شهید این استان در هشت روز اشاره کرد و گفت:دیدار اعضا ستاد کنگره ملی شهدای استان با مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

به گفته وی،همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند،بیعت مردم این استان با امام راحل،باید به عنوان یکی از رخدادهای مهم تاریخ این استان به ثبت برسد.
وی گفت:همه مردم در برگزاری این کنگره بزرگ که تا بیست و دوم مهرماه ادامه دارد ،سهیم هستند و این کنگره ادای احترام به خانواده شهداست.
نکونام،به روز استاندارد نیز اشاره کرد و گفت:متاسفانه در این حوزه موفقیت های خوبی هنوز بدست نیامده است و برخی از کالاها دارای مجوز استاندارد است اما هنوز کیفیت لازم و قابل قبول را ندارد.
وی،سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه در بیست و سوم مهرماه و روز تشکیل سازمان بازرسی در نوزدهم این ماه را گرامی داشت.
خطیب جمعه شهرکرد،حادثه منا را بسیار تلخ و تاسف بار دانست و گفت:دولت آل سعود باید جوابگوی جان حاجیان جان باخته باشد و نباید در برابر عربستان واکنش نرم نشان داد.
گفتنی است ،ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامی داشت یاد و خاطره سرداران و دو هزار و 437 شهید این استان، بر برگزاری باشکوه عزاداری های محرم و صفر تاکید کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =