روس ها به تهران آمدند / نمایندگان روس به دنبال حل مشکلات بانکی و پولی دو کشور

دیدار وزیر نفت با آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به منظور گسترش همکاری در بخش انرژی بعدازظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار می شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که امروز(چهارشنبه، ٢٩ مهرماه) وارد ایران شد، بعداز ظهر امروز به دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شانا، نواک پیش از سفر به تهران اظهار کرد: تهران، شریک بزرگ مسکو در خاورمیانه است و فرصتهای فراوان و بزرگ ایران و روسیه برای همکاریهای فراگیر، می تواند دو کشور را بیش از گذشته به هم نزدیک کند.

هیئت بلندپایه اقتصادی و نفتی ٤٠ نفره روسیه به ریاست آلکساندر نواک، رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک ایران و روسیه  در جریان حضور دو روزه خود در تهران که تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد،  علاوه بر دیدار و مذاکره با وزیر نفت، با وزیران اقتصاد، راه و شهرسازی، نیرو و بانک مرکزی مذاکره می کند.

این سفر در چارچوب راهبرد گسترش همکاریهای دوجانبه صوت می گیرد تا در مدت کوتاهی حجم مبادلات حدود دو میلیارد دلاری سالانه کنونی، به ١٠ میلیارد دلار برسد و زمینه حل مشکلات بانکی و تبادل پول نیز میان دوکشور فراهم شود.

رئیسان و مقامهای شرکتهای بزرگ گازپروم، نواتک، زاروبژ نفت، باش نفت، گاز پروم نفت، روس ژئولوژی، روس ستی و روس هیدرو، تکنوپروم اکسپورت، روس نفت و گازاستروی، استروی ترانس گاز، شرکت دولتی راه آهن، لیزینگ گ. ت. ال کا و ارتباطات آنتارس عضو هیئت اقتصادی و نفتی روسیه در سفر به ایران هستند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =