۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

ایسنا به نقل از معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نوشت: تعداد اسب وارد شده به کشور رد سال گذشته800 سر بوده است که با تمهیدات انجام شده توانسته ایم این تعداد را به 120 سر برسانیم.

 حسن رکنی اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان با برجستگی هایی که در زمینه اسب اصیل ترکمن، نوغانداری، زنبور عسل و تولید شیر دارد جز سرمایه های ملی محسوب می شود و باید توجه ویژه به این شهرستان شود.

وی با اشاره به صدور شناسنامه اسب اصیل ترکمن اظهار کرد: این مساله با جلساتی که بین فدراسیون و جهاد کشاورزی تشکیل می شود در حال حل شدن است.

رکنی در رابطه با پرورش زنبور عسل نیز گفت: زمینه تولید این محصول هشتمین کشور هستیم که باید با آموزش علمی و تخصصی این عدد را به پایین ترین حد خود برسانیم.

وی با بیان اینکه باید در زمینه ژن زنبور عسل به دنبال تنوع باشیم تا بهترین محصول را تولید کنیم، ادامه داد: هم اکنون در سطح کشور از هر کندو 10 تا 15 گرم تولید عسل می شود و لازم است با استفاده از تجارب دیگر کشورها به تولید انبوه در این زمینه برسیم.

رکنی در ادامه به فعالیت فراموش شده نوغانداری نیز اشاره کرد و توضیح داد: ایران جز کشورهای مصرف کننده ابریشم است در حالی که این توانایی در کشور ما وجود دارد و اصلا به مقوله پرورش کرم ابریشم و نوغانداری نگاهی نمی اندازیم.

وی به توزیع سالانه 100هزار اصله توت در سطح کشور اشاره کرد و افزود: سهم نوغانداران خراسان شمالی و به خصوص در شهرستان رازو جرگلان بسیار اندک بوده است.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =