بخش شرقی شهر پلدختر از داشتن مدرسه راهنمایی محروم است

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: بخش شرقی شهر پلدختر از نداشتن مدرسه راهنمایی رنج می برند که این امر مشکلاتی را برای دانش آموزان و شهروندان این بخش ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگارخبرانلاین درپلدختر ، علیرضا افتخاری در جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر ، پراکندگی نامناسب فضاهای آموزشی را از مشکلات آموزش و پرورش این شهر دانست و اظهار داشت: رودخانه کشکان که از وسط شهر پلدختر می گذرد و آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده که نیمی از جمعیت شهر در بخش شرقی واقع شده که از داشتن مدرسه راهنمایی محروم است که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود .
وی افزود: پروژه مهر و بازگشایی به موقع مدارس در شهرستان پلدختر بر اساس بازرسی های به عمل آمده از سوی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرور ش استان لرستان به نحو مطلوب انجام گرفته و این شهرستان رتبه عالی را کسب کرده است .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر بیان کرد: با توجه به این که جاده دسترسی به هنرستان شهر پلدختر از مصوبات جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش پلدختر بود ولی متاسفانه تا کنون اجرایی نشده و این امر مشکلاتی را برای دانش آموزان این هنرستان ایجاد کرده است .
وی به تمهیدات مقدمات و برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری مراسم 13 آبان اشاره و عنوان کرد: 13 آبان برگ زرین و مقطعی حساس برای انقلاب اسلامی ایران است که هر ساله معلمان و دانش آموزان با حضور پر شور خود در این راهپیمایی ، روحیه استکبار ستیزی خود را به نمایش می گذارند .
افتخاری به اهمیت این روز تاریخی و رویدادهای آن اشاره کرد و از یوم الله 13 آبان به عنوان تجلی مبارزه با استکبار جهانی نام برد و گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی امسال با حضور گسترده و همراه با بصیرت خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان یک بار دیگر روح استکبار ستیزی خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند .
وی تصریح کرد: امسال نیز همانند همیشه دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان پلدختر حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان خواهند داشت و وظیفه ما مسئوان است تا دشمنی های غرب و همچنین روحیه استکبار ستیزی که منشا شکل گیری انقلاب اسلامی بوده را برای نسل جوان به ویژه قشر دانش آموز تبیین کنیم .
ور از برگزاری مراسم یادواره 63 دانش آموز شهید شهرستان پلدختر در این شهرستان خبرداد و خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری با شکوه راهپیمایی 13 آبان در پلدختر اندیشیده شده است .
افتخاری با بیان این که 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است اظهار داشت: این روز ، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی جان خود را در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم برچیده شود .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر بر ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از ارزش و جایگاه شهید نیست و شهدا با پشت پا زدن به همه ظواهر دنیوی سعادت و سربلندی را برای ملت سرافراز ایران اسلامی به ارمغان آوردند و امنیت و آسایش موجود کشور حاصل و نتیجه رشادت و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران گرانقدر است .
افتخاری به جایگاه شهادت در آموزه های دین مبین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام کامل ترین دین الهی و جامع ترین دستورالعمل برای زندگی است و شهادت جایگاه بس رفیعی در این دین الهی دارد

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =