وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تقریب بین مذاهب اسلامی و گفت و گوی بین ادیان، تمدن ها و فرهنگ ها و حمایت از حقوق مظلومان و مقابله با خشونت و تروریسم و جریانات تروریستی و تکفیری بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،نهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مسقط پایتخت عمان برگزار شد. علی جنتی در نهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مسقط افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با خشونت و تروریسم و جریانات تروریستی و تکفیری همه قدرت و توانایی های خود را برای محکوم کردن این اندیشه های مخالف با دین اسلامی بکار گرفته و خواهد گرفت.

وی همچنین به مسئله فلسطین و قدس شریف اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین گام های بزرگی را در جهت حمایت از مسأله فلسطین و دفاع از هویت اسلامی قدس شریف و نشر تعالیم قرآن کریم و سنت نبوی و عترت طاهره، برداشته است.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنین از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در جهت تحقق نزدیکی و وحدت بین جوامع و کشورهای اسلامی سعی و کوشش کرده است.

عضو وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی گفت: بدون شک مهمترین اهداف این اجلاس، تحقق همکاری و تقریب و تکامل فرهنگی و اندیشه در جهت حفاظت از وحدت و همبستگی و پیشرفت و توسعه جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره درصدد ایجاد تفرقه و منازعات مذهبی و طایفه ای و همچنین به دنبال اشاعه خرافات و عقب ماندگی و تعصب های کور فرقه ای و قبیله ای و اشاعه خشونت در جوامع اسلامی بوده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همکاری بین کشورهای اسلامی در این برهه تنها یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت به شمار می آید.

جنتی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که نباید فقط به صادر کردن بیانیه ها و اعلام موضع گیری ها از طرف سازمان همکاری اسلامی بسنده کرد، بلکه باید همه توانایی ها و امکانات خود را در جهت برداشتن گام های عملی مهم در جهت تحقق همکاری در این زمینه ها، بکار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دو مطلب مهم را که نقش بسزایی در وحدت جهان اسلام دارد را مورد تأکید قرار داد و افزود: کنفرانس عظیم حج فرصتی مهم و یک راهبرد فرهنگی اسلامی به شمار می آید که ایران همواره بر این امر تاکید داشته که باید از این فرصت برای تحقق وحدت اسلامی بهره گرفت.

جنتی تصریح کرد: متأسفانه در موسم حج امسال دو حادثه دردناک که سبب قربانی شدن هزاران تن از حجاج خانه خدا شد، رخ داد، که ضرورت دارد اداره امور حج و تأمین امکانات رفاهی حجاج به شیوه های نوین و با مدیریت صحیح انجام شود.

وزیر ارشاد در ادامه به مساله فلسطین و آزادی قدس شریف اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کرده و بزرگداشت روز جهانی قدس و برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای مختلف در این زمینه و برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی و حمایت کامل از مقاومت و انتفاضه با بکارگیری وسایل و امکانات از سیاست های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

جنتی در پایان گفت: براساس تصمیم سازان آیسیسکو، شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شده است. از این فرصت استفاه کرده از وزرای کشورهای اسلامی و همه برادران و خواهران مسلمان دعوت می کنم که از این شهر مقدس دیدار داشته باشند.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =