پس از ۳۰ سال تلاش ناموفق دانشمندان،حالا اتحادیه اروپا بودجه‌ای ۲۳ میلیون دلاری را در اختیار گروهی از دانشمندان از کشورهای مختلف جهان می‌گذارد تا برای تولید واکسن ایدز تا سال ۲۰۲۰ تلاش کنند.

آن طور که آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند و سالانه دو میلیون نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

کمیسیون اروپا حالا بودجه‌ای ۲۳ میلیون یورویی را در نظر گرفته تا گروهی متشکل از برجسته‌ترین پژوهشگران واکسیناسیون از ۹ کشور اروپایی و همینطور محققانی از استرالیا، کانادا و آمریکا همه انرژي خود را برای کشف واکسن ایدز تا ۵ سال دیگر صرف کنند.
سایت اتحادیه اروپا اعلام کرده که هدف این گروه که European AIDS Vaccine Initiative ۲۰۲۰ یا EAVI2020 نام گرفته‌اند رساندن واکسن ایدز به مرحله تست انسانی تا ۵ سال دیگر است.

رابین شاتوک، استاد کالج سطنتی لندن، که مقر اصلی این تحقیقات خواهد بود می‌گوید: «این پروژه ما را قادر خواهد ساخت که بسیار سریع‌تر به سوی ساخت واکسنی موثر قدم برداریم. این اقدام گروهی از بهترین متخصصان زیست‌شناسی مولکولی، متخصصان سیستم دفاعی بدن، ویروس‌شناسان و پزشکان را گرد هم آورده است تا تخصص لازم برای ساخت سریع واکسن برای ایدز فراهم شود.»

ساخت واکسنی موثر برای مقابله با ایدز یکی از بزرگترین‌ چالش‌های زیست‌شناسی است. ساخت واکسن «پیشگیری» موثرترین شیوه جلوگیری از گسترش این بیماری‌ است که در نهایت باعث ریشه‌کن شدن این بیماری خواهد شد. با وجود سی سال تحقیقات برای ساخت واکسن ایدز بسیاری از واکسن‌ها و ایموژن‌هایی که تا به حال در آزمایشگاه‌ها تهیه شده‌اند در مراحل آخر آزمایش با شکست مواجه شده‌اند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =