رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری(اسکودا) گفت: سخنان رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات در چارچوب قانون اساسی و وظایف رییس قوه مجریه در اجرای قانون اساسی بیان شده است.

 علی مندنی پور در گفتگو با خبرآنلاین، درباره واکنش رسانه های تندرو به سخنان حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات درباره تبعیض در برخورد با رسانه ها و وجود مصونیت برای برخی از آنها افزود: رییس جمهور، نماینده و امانت دار مردم است و با برنامه هایی که ارائه کرده توانسته رای 19 میلیون نفر از واجدان شرایط را کسب کند. مردم انتظار دارند دکتر روحانی پاسدار قانون اساسی و آزادی های سیاسی قانون باسد و در برابر هر نوع بی عدالتی بایستد.

این حقوقدان شناخته شده با اشاره به حقوقدان بودن رییس جمهور، نکات ذکر شده در سخنرانی رییس جمهور را مسائل بدیهی و غیر قابل انکار دانست و از فقدان وحدت رویه در برخورد با رسانه ها به عنوان پدیده ای خلاف شان نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.  

مندنی پور در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند عادی از انتظار دارد خواسته های مردم را در قالب تذکر قانون اساسی مطرح کند خاطرنشان کرد: به علت ارتباط زیاد با افکار عمومی، حمایت از گفته های ایشان درباره رفتارهای تخریبی برخی مطبوعات و سایت ها و وجود مصونیت برای آنها را در روزهای اخیر شاهد بوده ام و مردم معتقدند مواضع رییس جمهور همچنان باعث امیدواری آنان به آینده و اصلاح روندهای نادرست در کشور است. 

رییس پیشین کانون وکلای دادگستری فارس رفع تبایض، نابرابری و بی عدالتی در همه حوزه ها و نه فقط حوزه رسانه ای و سیاسی کشور را خواسته به حق مردم از رییس جمهور دانست و با ابراز تعجب از اینکه برخی رسانه ها که به طور مستقیم از پول مکردم و بیت المال تغذیه می کنند ، به راحتی علیه دستاوردهای دولت که مورد حمایت جامعه و نخبگان است ، تیتر می زنند تاکید کرد: اینکه یک روزنامه که به داشتن مواضع خاص مشهور است همچنان خود را قیم ملت بداند و هرچه دوست داشت بدون احساس مسئولیت و پذیرش مصالح و منافع ملی منتشر کند نشان از یک واقعیت تلخ دارد زمینه های غلط ایجاد شده به آنها چنین فرصت هایی را داده است. این مساله باید توسط دستگاه های مسئول با جدیت دنبال شده و مسئولیت قانونی خود درباره این دسته از رسانه ها را به درستی به انجام رسانند.

این استاد حقوق  اضافه کرد: من همواره از نقش پیشگام و آوانگارد روزنامه ها دفاع می کنم مشروط بر اینکه این حق برای همه و نه فقط چند رسانه خاص باشد؛ رسانه هایی که خود را تافته جدا بافته قلمداد می کنند و سالهاست به راحتی به شهروندان در هر لباس و موقعیتی، اتهامات ناروا نسبت داده و شخصیت و آبروی آنان را به راحتی مورد تعرض قرار می دهند بدون اینکه نیاز به پاسخگویی احساس کنند. رییس جمهور تا اینجای کار هم تلاش کرده با سعه صدر و تذکر، کار را به پیش ببرد پس نباید از انتقادات به جای ایشان نگران بود. دکتر روحانی به عنوان یک مسئول با سابقه در نظام جمهوری اسلامی حق دارد نقطه نظرات خود را بیان کند و آن را با افکار عمومی در میان بگذارد.

مندنی پور در پایان از رسانه های حرفه ای و آزاد در چارچوب قوانین کشور به عنوان یکی از بنیادی ترین ابزارهای توسعه یاد کرد و گفت: با وجود ابزارهای ارتباطی آنلاین و شبکه های اجتماعی، روزنامه ها همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. عزم جدی برای مبارزه با فساد و تاباندن نور به نقاط رانت خیز، جز با همراهی رسانه ها به عنوان پل ارتباطی افکار عمومی و مسئولان ممکن نیست. رییس جمهور قاطعانه به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارتقای نظام و توسعه کشور است و همراهی سران قوا و همه مسئولان با ایشان می توان به تسریع در این مساله کمک کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =