روزنامه آرمان در گفت و گویی با حجت‌الاسلام حسین‌ انصاری‌راد، نماینده سابق مجلس نوشت: اگر آقایان سید حسن خمینی و هاشمی و روحانی در کنار هم حضور داشته باشند می‌توانند محور انتخابات خبرگان باشند. قطعا حضور این عزیزان برای اصلاح امور مفید به فایده است و امیدواریم این اتفاق مبارک رخ دهد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

** اگر سیدحسن خمینی بيايند و با تحمل و مدارا و تامل و متانتي كه از شأن و شخصيت ايشان سراغ داريم، مي‌توانند با همراهي آقايان هاشمي و روحاني و برخي ديگر از روحانيون مجلس خبرگان كه از نظر فكري همراه ايشان هستند، نقش موثري در مجلس خبرگان ايفا كنند. البته نه اينكه بخواهند تندروي كنند، كه در منش اين عزيزان هم نيست، بلكه با روحيه‌اي معتدل و قانون‌مدار رفتاري مصلحانه در مجلس خبرگان پيش بگيرند.

**اگر وضع به همين منوال باشد، بخش عمده‌اي از اصلاح‌طلبان مي‌توانند در مجلس آينده حضور داشته باشند. البته اميدواريم كه شرايط براي حضور بهتر و بيشتر فراهم‌تر شود. قطعا مجلس آينده با مجلس فعلي و مجلس هشتم تفاوت‌هاي عمده‌اي خواهد داشت. به شرط اينكه وحدت و رسيدن به اجماع در بين اصلاح‌طلبان فراموش نشود.

 **شوراي نگهبان فقط ملاحظه قانون انتخابات را دارد. شوراي نگهبان به مر قانون عمل می كند و بي‌طرفانه جلوي تخلفات هر كس را می گيرد. هیچ کس حق رد صلاحيت، فرا قانونی ندارد. در بند اول قانون انتخابات آمده است كه صرفا مراجع رسيدگي به صلاحيت مي‌توانند بر مبناي مدارك و شواهد اخذ شده از مراجع قانونی باشد.

**بنده در زمان مجلس ششم و به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 كه مرجع رسيدگي به شكايات عليه مسئولان است. طي يك نطق علني اعلام كردم اگر حتي يك مورد تخلف يا قصد و غرض جناحي در گزارش های کمیسیون بود، من لباس روحانيت را از تن در مي‌آورم و از مجلس مي‌روم.

**در كميسيون اصل نودي كه آقاي محمدرضا خاتمي برادر و آقاي محمدرضا تابش خواهرزاده رئيس‌جمهور وقت حضور داشتند و بنده هم از علاقه‌مندان رئيس دولت اصلاحات بودم، بنده به شكايت آقاي فرهاد نظري رئیس پلیس وقت تهران آنچنان رسيدگي كردم كه ايشان هيچ گله‌اي از رسيدگي نداشت.

**اينكه شكايت عليه آقاي احمدي‌نژاد در مجلس گذشته به جایی نرسید، دليلش اين است كه فضاي مجلس آماده پيگيري اين‌گونه از شكايات نيست و نمايندگان آن‌طور كه بايد و شايد پشت قضيه نمي‌ايستند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    3 16
    اصلاح امور در مجلس خبرگان چه معنی میده جز مخالفت با رهبری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلاح طلبان اگه به مجلس خبرگان راه پیدا کنن رهبری شورایی حاکم خواهد شد که آینده تیره ای داره.اینهایی که این روزها بفکر راهیابی به مجلس خبرگان هستند مطمئن باشید با رهبری زاویه دارن .هاشمی ،سید حسن و روحانی نمیتونن برای خبرگان مفید باشن .
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    11 3
    آقای روحانی چون رییس قوه مجریه است نمی تواند محور باشد. قای هاشمی هم که باید کاندید شوند و حتی بنظر من سید حسن هم باید کاندید این انتخابات باشد. اصولا بنظرم نمی رسه که انتخابات خبرگان نیاز به ساز و کارهای سایر انتخابات مثل مجلس داشته باشد و از لحاظ فرمی متفاوت است. ولی چون ما بسیاری را نمی شناسیم بهتر است احزاب به ما کمک کنند. مثلا هر حزب کاندید مورد نظرش در خبرگان را هم معرفی نماید.