وقتی تروریست‌ها توپ را به زمین فوتبال انداختند/ پرونده

حملات تروریستی گروه داعش در قلب اروپا، شرایط سختی را برای برگزاری مسابقات فوتبال به وجود آورده است.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ همه چیز از جمعه ظهر رسانه‌ای شد. زمانی که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده بود، اما شایعه بمب گذاری در هتل محل اقامت تیم ملی آلمان، موجی از ترس بین بازیکنان و مردم به وجود آورد. اما پلیس اعلام کرد همه چیز تحت کنترل است و بازیکنان تیم ملی آلمان به رولان‌گاروس منتقل شدند. 

با وجود تهدیدهای امنیتی بازی برگزار شد، اما اواسط بازی صدای انفجار در میان مسابقه فوتبال فرانسه و آلمان شنیده شد. همزمان در رسانه‌های جهان خبر آمد که در پاریس بر اثر انفجار و تیراندازی 18 نفر کشته شدند و بعد از آن اعلام شد که گروگانگیری ۶۰ نفر در سالن کنسرت پاریس/تعداد کشته ها به 26 نفر رسید. 

با وجود تمام مشکلات امنیتی که وجود داشت، این مسابقه به اتمام رسید. بعد از مسابقه که خبر به بازیکنان اعلام شد، موجی از بهت و حیرت فرانسوی‌ها را فرا گرفته بود. همزمان با تمام شدن بازی، پلیس تماشاگران را به وسط زمین فوتبال هدایت کرد تا تهدید‌های کمتری متوجه شان باشد. 

بعد از این‌ها بود که رسانه‌ها عکس‌هایی‌ از شب تلخ فوتبال در اروپا را منتشر کردند. (این‌جا و این‌جا) صبح روز بعد تیتر تمام رسانه‌های ورزشی اروپا اشاره به حوادث پاریس داشت. 

خبرآنلاین در اولین ساعات روز شنبه با شاهین رحمانی مصاحبه‌ای ترتیب داد و از او در مورد پیامدهای احتمالی این اتفاقات بر دنیای فوتبال پرسید. 

بازیکنان فوتبال هم در این اتفاق بی‌سهم نبودند و خواهر آنتوان گریزمان، بازیکن اتلتیکو م تیم ملی فرانسه در سالن کنسرتی بود که در آن گروگانگیری شده بود و خوشبختانه زنده ماند. 

پس از این‌ها بود که موج همدردی با مردم فرانسه توسط خانواده فوتبال آغاز شد. دیوید بکام در پستی برای مردم فرانسه نوشت: «با طلوع آفتاب در این شهر زیبا ، به یاد مردمی خواهیم بود که کشته شدند و در کنار خانواده هایی خواهیم بود که عزیزان شان را از دست دادند.» سپس باشگاه‌ها و بازیکن‌های بزرگ فوتبال در شبکه اجتماعی اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان دادند. تمرین باشگاه رئال مادرید با یک دقیقه سکوت آغاز شد

فردای این روز (یکشنبه) خبرهای دقیق‌تری می‌آمد. این که هدف تروریست‌ها راه‌یابی به استادو فرانس بوده و موفق نشدند و دختردایی هافبک سابق رئال مادرید هم در این بین  مشخص که در حملات از دنیا رفته است.  داوید لوییز اعلام کرد در پاریس احساس امنیت نمی‌کند و دوست ندارد به این کشور بازگردد

مهم‌ترین سوالی که بعد از این حوادث به وجود آمد این بود که آیا میزبانی یورو 2016 از فرانسه گرفته می‌شود؟ 

دوشنبه و سه شنبه هم روزهای پر استرسی در فوتبال اروپا بود. بعد از لغو بازی بلژیک - اسپانیا، دیدار تیم‌های آلمان - هلند در هانوفر یک ساعت مانده به آغاز این مسابقه لغو شد. ماموران امنیتی در  نزدیکی ورزشگاه یک آمبولانس پر از مواد مفجره پیدا کردند که قصد داشت وارد ورشگاه بشود. همزمان با این مسابقه که لغو شد، دو تیم انگلستان - فرانسه در ومبلی به مصاف هم رفتند که این بازی هم تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و مقامات این کشور هم در ورزشگاه حضور داشتند و مردم فرانسه فرانسه هم ا دنیا تشکر کردند

دیدار آلمان - هلند قرار بود نماد صلح دوباره بین این دو کشور باشد که توسط یک آمبولانس تمام این آمال‌ها و آرزوها بر باد رفت. تصاویر این شب وحشت‌اک را می‌توانید از اینـــــجا و اینــــجا مشاهده کنید. 

خبرآنلاین امروز صبح در مطلبی به تهدید بازی ال‌کلاسیکو توسط گروه تروریستی داعش پرداخت و این که این مساله تا چه حد می‌تواند رویای فوتبالی‌ها را به باد بدهد

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 2
    فوتبال کیلو چنده اینقدر بی ارزشش کردین که حد نداره