بوشهر باتوجه به تاریخ غنی که در در حوزه فرهنگ و ادب دارد و دارا بودن سابقه دیرینه در زمینه مسایل فرهنگی از جمله دبیرستان سعادت با بیش از یک قرن، چابخانه علوی با 108 سال قدمت و هم اینک نیز مدرن ترین چاپخانه کشور می تواند گزینه خوبی برای پایخت کتاب ایران باشد.

نساء کروندی - خبرآنلاین، بوشهر باتوجه به تاریخ غنی که در در حوزه فرهنگ و ادب دارد و دارا بودن سابقه دیرینه در زمینه مسائل فرهنگی از جمله دبیرستان سعادت با بیش از یک قرن، چابخانه علوی با 108 سال قدمت و هم اینک نیز مدرن ترین چاپخانه کشور می تواند گزینه خوبی برای پایخت کتاب ایران باشد.

سال گذشته استان بوشهر  تلاش های زیادی در راستای کسب نشان پایتخت کتاب ایران  داشت و موفق به حضور در جمع سه نامزد  شد اما  نهایتا اهواز انتخاب و به یونسکو معرفی شد.

امسال استان بوشهر به عنوان خیز دوم تلاش می کند تا با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و نخبگان استان بتواند طرح های نوینی را ارئه کنند و این نشان را کسب کنند.

مدیرکل اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این خصوص در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل  با بیان این مطلب گفت: ستاد طرح"پایتخت کتاب" اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در طول سال جاری بسیار فعال بوده و به طور جد هر هفته دو یا سه جلسه پیرامون طرح پایتخت کتاب داشته ایم که در این جلسات از نهادها و دستگاه های دولتی که به نوعی مرتبط با امور فرهنگی هستند، دعوت به همکاری نموده ایم.

حمیده ماحوزی خاطر نشان کرد: طرح هایی که سال قبل انتخاب گردیده دو سال فرصت اجرای شدن دارند که سعی کردیم در همین سال اول، دست کم بیشتر طرح ها را اجرا نماییم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از دستگاه هایی که نقش تأثير گذاری در تحقق این طرح دارد، شهرداری است که همکاری این دستگاه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می تواند کمک شایانی به انتخاب استان در طرح پایتخت کتاب ایران داشته باشد.

ماحوزی در ادامه گفت: مهمترین دلیلی که باعث شد اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی گردد، این بود که آن ها حدود ٣٠ تا ٣٥ تفاهم نامه امضاء شده با شهرداری داشتند، در حالی که ما توانستیم فقط ١٥ تفاهم نامه با شهرداری منعقد نماییم، اما امسال خوشبختانه آقای میگلی نژاد شهردار بوشهر قول همکاری بیشتر را در این زمینه به ما داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طرح اولیه تفاهم نامه ها به پایان رسیده و در حال طراحی نهایی آن می باشیم که ان شاءا... تا ١٠ روز آینده به دبیرخانه مرکزی ارسال می گردد.

ماحوزی با اشاره به این که علاوه بر شهرداری، ١٥ یا ٢٠ دستگاه دیگر می توانند در این زمینه همکاری داشته باشند، افزود: در حال حاضر هنوز تفاهم ها با دیگر ادارات منعقد نگردید که ان شاء ا... پس از انعقاد تفاهم نامه ها، نام نهادها، موضوع تفاهم نامه ها و زمینه همکاری با نهادها را اعلام خواهیم کرد.

ماحوزی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته کتاب چند برنامه در دستور کار خویش قرار دادیم از جمله این طرح "میلاد کتاب "بود که با حضور در زایشگاه بیمارستان شهدای خلیج فارس به مادران و نوزادان تازه متولد شده، کتاب تربیتی و کتاب کودک اهداء نمودیم و همچنین یکی دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته طرح "سلول کتاب" بود که با همکاری زندان مرکزی به بند نسوان رفته و به آن ها کتاب هدیه دادیم.

شایان ذکر است تفاهم نامه طرح "میلاد کتاب" فی مابین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت احوال و کانون پرورشی فکری کودکان و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین طرح" سلول کتاب" فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل زندان ها بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    این شهر توانایی این کار را دارد.