3600 دانش آموز استثایی در استان لرستان مشغول آموزش هستند

رییس مدارس استثایی استان لرستان گفت:سه هزار و 600 دانش آموز استثایی در 67 مدرسه سراسر استان به صورت متمرکز در مدارس خاص و همچنین در مدارسی که طرح آموزش تلفیقی دارند ،مشغول آموزش هستند

به گزارش خبرنگارخبرانلاین درپلدختر ، امیرحسین برجی در مراسم افتتاح طرح حیاط پویا در آموزشگاه استثنایی امام سجاد (ع) شهر پلدختر اظهار داشت: استان لرستان طی دو سال گذشته در رابطه با آموزش دانش آموزان استثنایی فعالیت ها ی خوبی داشته به گونه ای که این دانش آموزان قادر به کسب موفقیت هایی در سطح کشور شدند.
وی افزود: دانش آموز نابینای لرستانی در سال گذشته توانست رتبه 319 کنکور را کسب کند و در رشته ورزشی چهار دانش آموز استثایی استان در کشور ارمنستان مقا م هایی کسب کردند و همچنین دانش آموزان ناشنوای استان توانستند مقام اول فوتسال ناشنوایان کشور را بدست آورند.
رییس مدارس استثایی استان لرستان بیان کرد: برای موفقیت این دانش آموزان و پیشبرد برنامه های مدارس آنان مشارکت خانواده ها لازم است .
وی با اشاره به این که ماهیانه مبلغ 700 میلیون ریال هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان می شود ، عنوان کرد: تمام خدمات و سرویس های رفت و آمد این دانش آموزان با نیاز ویژه رایگان است.
برجی پور گفت: در طرح حمایتی برای دانش آموزان ناشنوا به کاشت حلزون اقدام شد و هزینه دانش آموزانی که از خدمات توانبخشی و دارو استفاده می کنند که جهت تشکیل پرونده و پرداخت هزینه به آنها ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح حیات پویا در شهرستان پلدختر اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس غنی سازی کردیم به گونه ای که دانش آموز در ساعات زنگ تفریح در حیاط مدرسه به فعالیت می پردازد.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح ما به دنبال آموزش ، پرورش، تحرک و پویایی دانش آموزان هستیم زیرا هدف از این کار جلوگیری از چاقی آنها و یادگیری است .
برجی پور اظهار داشت: همچنین هدف از اجرا این طرح برگزاری مسابقه ها و طرح پارالمپیادهای درون مدرسه ای و ایجاد شادی و نشاط و بالا بردن اعتماد به نفس و روحیه دانش آموزان و کاهش مسایل و مشکلات روحی و روانی آنها است .
رییس مدارس استثایی استان لرستان گفت : این نشان دهنده آن است که دانش آموزان استثنایی در استان در حوزه های مختلف با توجه به نیاز ویژه حرفی برای گفتن داشته باشند که ما به دنبال کشف استعداد و کسب مقام در سطح کشور و جهان هستیم .علیرضا افتخاری مدیر آموزش و پرورش پلدختر اظهار داشت: مدرسه استثنایی امام سجاد (ع) پلدختر حالت استثایی دارد و آموزش در آن به صورت تخصصی و طرح حیاط پویا برای به عینیت در آوردن ذهنیت دانش آموزان استثنایی است .
وی هدف از این آموزشگاه را شکوفا کردن سایر توانایی های خدادای این دانش آموزان دانست و افزود: این آموزشگاه دست کمی از آموزشگاه های عادی ندارد و طرح حیات پویا از طرح های موفق اجرا شده در آموزش و پرورش است .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر بیان کرد: در راستای اجرای این طرح دانش آموزان در اوقات فراغت و زنگ های تفریح به تحرک و ورزش می پردازند که این امر در ساختار قامت صحیح آنان موثر است .
بر اساس این گزارش ، در این مراسم افتتاح طرح حیاط پویا آموزشگاه استثایی دخترانه امام سجاد (ع) شهر پلدختر ، حسین علی مومیوند معاون فرماندار و جمعی از مسوولان حضور داشتند

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =