حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عربعلی جباری بیان داشت:دانشگاه باید محل تحقیق علوم اسلامی و نماد دفاع از ارزشهای الهی باشد و تاریخ اسلام، تاریخ ارزشهای دینی و مدیریت جهانی اسلام باید محور باشد

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از بهشهر؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدعربعلی جباری در آستانه اربعین حسینی و گرامیداشت هفته بسیج در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر با اشاره به اینکه در قرآن از دو بسیج نام برده شده است، اظهار داشت: در قرآن از بسیج علمی و دفاعی و جهادی یاد شده است و این دو بسیج بزرگ ترین رسالت بر دنیای معاصر دارد.

وی افزود: اگر بگوییم رسالت اسلام همان رسالت عالمان، فقیهان، فرهیختگان، نخبگان و بسیجیان است، سخن به گزاف نگفتیم.

امام جمعه بهشهر علم آموزی، تربیت و انسان سازی را مهم ترین رسالت دانشگاه دانست و تاکید کرد: رسالت دانشگاه و رسالت حوزه در این محور بسیار سنگین است و زیرساخت های تربیت را مربیان باید در حوزه، مدارس و دانشگاه جهت دهند.

حجت الاسلام جباری گفت: علم میراث بسیار گرانبها و ارزشمندی است اما تربیت، بهترین زینت و آرایش برای انسان ها است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محل تحقیق علوم اسلامی و نماد دفاع از ارزشهای الهی باشد و تاریخ اسلام، تاریخ ارزشهای دینی و مدیریت جهانی اسلام باید محور باشد.

امام جمعه بهشهر بیان داشت: امروزه دانشگاه و دانشجو بحث داعش و وهابیت را باید بخوبی تحلیل کند و بداند چه اهدافی دارند و اگر بنیه های فکری و پایه های دینی را تقویت نکند، فردا نمی تواند در جامعه اثرگذار باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =