اقتصادنیوز نوشت: در پی نزدیک شدن به شب یلدا برخی از فعالان بازار از قیمت محصولات در روزهای آتی خبر دادند.

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به آغاز فصل زمستان و طولانی‌ترین شب سال، قیمت محصولاتی مانند هندوانه، انار و آجیل و خشکبار چه تغییری خواهد کرد؟ این سوالیست که برخی از فعالان بازار به آن پاسخ دادند.

در همین مورد حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی فروشان می‌گوید: واسطه گران در حال حاضر هندوانه را کیلویی دو هزار تومان خریداری کردند و به انبارها منتقل می‌کنند اما اینکه با چه قیمتی آن را بفروشند، اطلاعی ندارم.

مهاجران ادامه می‌دهد: انار با کیفیت در حال حاضر کیلویی پنج هزار تومان است و حداقل قیمت آن برای انارهای با کیفیت پایین تر از هزار و 500 تومان تا دو هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش در این رابطه می‌گوید: خوشبختانه جنس‌های مربوط به آجیل و خشکبار به وفور دیده می‌شود و کمبودی از لحاظ جنس نداریم.

احمدی تصریح می‌کند: به علت آنکه بازار خیلی خوبی قبل از شب یلدا نداریم به نظر می‌رسد اجناس ما برای شب یلدا تفاوتی نکند. تقریبا 20 روزی است که قیمت اجناس ما ثابت مانده‌است امیدواریم در شب یلدا و در این چند روز باقی مانده قیمت‌ها ثابت بماند.

او با اشاره به افزایش تقاضا در شب یلدا عنوان می‌کند: تقاضا بیشتر می‌شود اما آجیل فروشان جنس خود را از قبل آماده کرده‌اند و در این مدت هم بازاری نداشتند که اجناس خود را به فروش برسانند تا بخواهد جنسی جایگزین آن کند و برای یلدا گران‌تر در آید.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش در پایان سخنانش بیان می‌کند: زمانی که تقاضا بیشتر می‌شود، اجناس گران می‌شوند اما وقتی جنسی یک ماه پیش خریداری شده‌است آن را نزدیک شب یلدا به فروش می‌رسانند تا اجناس را نو و کهنه کنند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =