خانه ملت نوشت،نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای رفع اشکالات مطرح شده در شورای نگهبان؛درباره احتمال برگزاری الکترونیک انتخابات در اسفند گفت: به احتمال بسیارقوی و با توجه به تشکیل هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان احتمال دارد طرح الکترونیکی شدن انتخابات در مورد انتخابات اسفند ماه اجرایی نشود.

محمد جواد کولیوند، با اشاره به ایرادات نرم افزاری انتخابات الکترونیکی مطرح شده از سوی شورای نگهبان گفت: ایراداتی که شورای نگهبان در این مورد گرفته بود در کمیسیون شوراها بررسی شده و برطرف شد و در حال حاضر شورای نگهبان تذکری در این ایرادها مطرح کرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تذکرات شورای نگهبان به این ترتیب است که گفته وقتی می خواهید انتخابات را الکترونیکی برگزار کنید برخی مواد قانونی مرتبط با انتخابات الکترونیک از جمله مباحث مربوط به امضای الکترونیک نیاز به پیش بینی هایی دارد.

کولیوند گفت: درکمیسیون تذکرات مطرح شده از سوی شورای نگهبان را بررسی کرده و به وزارت کشور فرستادیم تا مواد قانونی که نیاز به بررسی بیشتر را دارد مشخص کند وزارت کشور نیز حدود 11 بند را در این مورد برای ما ارسال کرد.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: موارد مطرح شده از سوی وزارت کشور را به مرکز پژوهش های مجلس ارسال کرده ایم و بنا شده است پس از بررسی در صحن علنی مطرح شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن ابراز امیدواری برای رفع اشکالات مطرح شده در شورای نگهبان؛درباره احتمال برگزاری الکترونیک انتخابات در اسفند گفت: به احتمال بسیارقوی و با توجه به تشکیل هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان احتمال دارد طرح الکترونیکی شدن انتخابات در مورد انتخابات اسفند ماه اجرایی نشود.

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از انجام هماهنگی‌ها بین وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با برخی مسئولان وزارت کشور داشتیم، مقرر شد همکاران ما در وزارت کشور هماهنگی‌هایی با مجلس شورای اسلامی برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =