رئیس انجمن صادرکننده صنایع دستی گفت: براساس برنامه ریزی که صورت گرفته است صادرات صنایع دستی در سال آینده تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مجیدرضا حریری در نخستین نشست خبری انجمن صادکنندگان صنایع دستی اظهار کرد:«خوشبختانه زمینه خوبی برای صادرات صنایع دستی فراهم است. می توانیم ارتقا تصاعدی صادرات داشته باشیم. شرایط کنونی صنایع دستی وضعیت مشابه قالی ایرانی را دارد. هرچه تعداد گردشگر بیشتر شود شناخت بیشتری از صنایع دستی ایرانی ایجاد خواهد شد.سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ ۳۶ درصد جهش صادرات داشتیم. در ۶ ماه نخست امسال با وجود اینکه در همه حوزه صادرات غیر نفتی کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی روبه رو بوده ایم. اما صادرات صنایع دستی ۱۳ درصد رشد داشته است. امیدواریم این رقم در سال ۹۵ به ۵۰ درصد جهش روبه رو شود.»

وی در رابطه با دلایل تشکیل انجمن صادرکنندگان صنایع دستی یادآور شد:« از یک سال و نیم قبل بحث تشکیل انجمن صنایع دستی کلید خورد. براساس قانون بهبود مستمر کسب و کار قرار شده است که همه تشکل های صنعتی در حوزه اتاق بازرگانی ایران مشغول به کار شوند. از طرفی رهبر معظم انقلاب به صادرات غیر نفتی تاکید ویژه ای داشته است. صنایع دستی حاصل فکر و اندیشه سازنده است و ارز حاصل نتیجه اندیشه نیرو کار بومی است.این ضرورت ها باعث شد انجمن صادرکنندگان صنایع دستی تشکیل شود و نمایشگاه دائمی صنایع دستی قابل صادرات ایران در امارات کوشک ماندگار شود.»

رئيس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اضافه کرد:«یادمان نرفته است تا ۲ الی ۳ سال قبل صنایع دستی چه رنج هایی از مدیریت دولتی می برد. ما تلاش کرده ایم این تشکل را به جایگاهی برسانیم به عنوان مطالبگر صنایع دستی با سلیقه های مختلف در عین تعامل فعالیت کند.»

نائب رئيس اتاق ایران-چین در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به خبرنگاری که به وزارت صنایع دستی از چین اشاره داشت گفت:«اگر بتوانیم صادرات صنایع تکان دهیم اتفاقات رخ می دهد ما به دنبال ورود به بازارهای کشور های نوظهور چین و برزیل هستیم و می خواهیم صادر کنندگان از زیر چتر حرفه ای تری دور هم جمع کنیم. در حال حاضر به صورت  صادرات صنایع دستی غیرحرفه ای و پراکنده انجام می شود و با ارتقا دانش فعالان این عرصه می توانیم  به موفقیت بیشتری برسیم.»

وی اضافه کرد:« همه بازار ایران در اختیار چین نیست. چین با قبول کردن ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عنوان بزرگترین شریک تجاری ما محسوب می شود. ما هم مانند چین باید برای بازارهای مورد نظر محصول تولید و صادر کنیم.»

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =