گزارش وال‌استریت ژورنال درباره خطر دراز و نشست برای کمر/ارتش آمریکا این تمرین را حذف می‌کند

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی از قصد ارتش آمریکا برای حذف دراز و نشست از تمرین‌های نظامی این کشور به دنبال هشدار محققان و پزشکان خبر داده است.

 ارتش کانادا به تازگی دراز و نشست را به خاطر خطراتش از تمرین‌های خود حذف کرده و آن را با تمرین‌های دیگر که به ناحیه کمر فشار وارد نمی‌کند جایگزین کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که متخصصان پزشکی ورزشی به مقام‌های نظامی این کشور هشدار داده‌اند که دراز و نشست می‌تواند لطمات جدی به ناحیه کمر زده و باعث دردهای مزمن پشت بدن شود.
در ارتش آمریکا و در تست آمادگی جسمانی دراز و نشست جزء محورهای اصلی به حساب می‌آید و نظامیان باید دوبار این آزمایش را در طول سال در کنار دو و شنای سوئدی پشت سر بگذرانند. در باشگاه‌های ورزشی هم دراز و نشست  یک تمرین معمول به حساب می‌آید اما می‌تواند به صورت بالقوه باعث صدمه دیدن کمر شود.

پروفسور استوارت مک‌گیل استاد دانشگاه واترلو کانادا که ۱۰ مقاله در این رابطه منتشر کرده می‌گوید که حرکت دراز و نشست در طول زمان و با تکرار بسیار می‌تواند باعث فشار شدید بر ستون فقرات و حتی بیماری دیسک کمر شود. هر انسان معمولاً 26 مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسيله صفحات انعطاف پذيري به نام ديسك بين مهره اي از يكديگر جدا مي شوند. اگر بنا به دلايلي ديسك از قسمت عقبي خود دچار بيرون زدگي يا فتق شود، اين قسمت بيرون زده روي نخاع يا رشته هاي نخاع فشار وارد مي كند و سبب بروز درد در ناحيه كمر با انتشار به پاها مي شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    2 0
    اینو یکی به مقامات ما هم بگه