دیوار مهربانی سنت زیبایی است که با شروع فصل سرما در چند شهر کشورمان اجرایی شده که با پیام مهربانی بازتاب زیادی در رسانه های جهانی داشته است کلانشهر کرج نیز در این امر خداپسندانه پیشگام بوده و با بنا نمودن این دیوار از این سفره مهر و عطوفت بی نصیب نماند و از قافله مهربانی عقب نماند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، صبح دیروز دیوار مهربانی با حضور فاطمه اسکندری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بنا شد تا نیازمندان شهر از خوراک پوشاک و کفش های اهدایی شهروندان بی نصیب نمانند.
این عضو شورا در این خصوص اظهار داشت: اجرای این طرح به منزله حمایت از نیازمندان است و با حمایت های خود جوش مردم موجب ترویج فرهنگ مهربانی می شو.د.
به گفته وی فعالیت‌های انسان دوستانه در ایران از سنت‌هایی است که ریشه در فرهنگ این کشور دارد؛ مردم در پس دغدغه‌های روزمره‌شان، هنوز هم در گوشه و کنار ذهن‌شان، به یاد نیازمندان شهر هستند و با کوچک‌ترین حرکتی، آستین همت بالا زده، به میدان آمده و سعی بر مشارکت و رونق کار خیر دارند ارزشی دوچندان دارد و همین‌که یادشان نرفته، اگر امروز لباس گرمی به تن دارند، هستند کسانی که در آرزوی لباسی گرم روز خود را شب می‌کنند؛ بر این اساس احداث دیوار مهربانی فرصتی است تا مردم شهر بتوانند به کمک نیازمندان بشتابند.
این عضو شورا اذعان داشت: وظیفه هر شهروندی است که به آسیب های اجتماعی نگاه ویژه داشته باشند و مردم فهیم و انسان دوست کرج نیز از این امر خداپسندانه استقبال و با اهداء خوراک، پوشاک و کفش به نیازمندان ادای دین می کنند.
فاطمه اسکندری یکی از راههای رسیدن به توسعه پایدار را همکاری شهروندان در اجرای طرح های این چنینی دانست و گفت: زمانی می توانیم به توسعه پایدار شهری دست یابیم که مردم نیز در آن نقش تاثیر گذاری را ایفا نمایند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی از وجود چنین دیوارهایی باید دست به کار شوند و دست مهربان شهروندان را برای کمک به هم نوعان و همشهریان خود بگیرند تا با یک فرهنگ سازی مناسب بتوان به نتایج خوبی دست یافت و مهربانی را در شهر ترویج داد.
این عضو شورا تصریح کرد: امیدواریم مسئولین و شهروندان با استقبال و حمایت از این طرح ها بتوانند ما را در ادامه اجرای این طرح ها یاری نمایند و در دیگر نقاط شهر نیز این اقدام اجرایی شود.
این عضو شورا در ادامه با اشاره به احداث گرمخانه شهرداری کرج در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: به لطف خدا اجرای این طرح پیامدهای خوبی را به همراه داشته که تعداد قابل توجهی از مراجعین به این گرمخانه ها اقدام به ترک نموده اند و خوشبختانه یلدای امسال تولد یکسالگی پاکی خود را جشن گرفتند که این اتفاق بسیار خوشایند بوده و ما را مجاب به ادامه اجرای این طرح خواهد نمود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج از کلیه مسئولین ذیربط در امور اجتماعی شهر درخواست نمود تا با همدلی و همکاری بتوانند در حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی کارهای بنیادی و مثمر ثمر داشته باشند تا بتوان به توسعه پایدار شهری دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =