10 تیتر داغ دنیای آی تی: از خریدار احتمالی یاهو تا اولین سایت برای اخبار وب تاریک

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات جهان مورخه دوشنبه 21 دی‌ماه 1394 می‌کنیم:

 

خبرآنلاین:

شماره1 - فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت به لایحه جدید جاسوسی انگلیس علیه کاربران به‌شدت اعتراض کردند.

شماره 2 - گوگل و لنوو تیم مشترک جدیدی برای ساخت گوشی‌های هوشمند تشکیل دادند. این شراکت بر مبنای پروژه تنگو /Tango شکل‌گرفته است.

شماره 3 - وال‌استریت فروش یاهو را اجتناب‌ناپذیر می‌داند اما نمی‌داند خریدار کیست؟: ورایزون؟ AT&T یا Alliance data Systems؟

شماره 4-  سهام اپل دوباره سقوط کرده و به زیر 100 دلار رسید. به گفته کارشناسان تا فوریه این سقوط همچنان ادامه دارد، هرچند بسیار مشکوک بوده و سهامداران جزء را ترسانده و آن‌ها شروع به فروش کرده‌اند اما سهامداران عمده نیز در حال خرید هستند! جولای 2015 قیمت سهام اپل 132 دلار شده بود.

شماره 5 - برند موتورولا تمام شد و ازآنجایی‌که لنوو این کمپانی را خریده است، زین پس شاهد این برند خواهیم بود: Moto by Lenovo

شماره 6 - اپل استارتاپی که قادر به خواندن اموشن است را خرید. کمپانی Emotient که با گوگل گلس نیز همکاری داشته به قیمتی که اعلام‌نشده به اپل فروخته شد.

شماره 7 - وب تاریک اولین سایت عمده خبری خود را پیدا کرد: Propublica که فقط از طریق Tor قابل‌دسترسی است؟! (tor گفته می‌شود متعلق به اف بی آی است!)

شماره 8 - فیس‌بوک معتقد است شماره تلفن در حال نابودی است و دیوید مارکوس مدیر بخش مسنجر فیس‌بوک پرچم‌دار این عقیده است و بر همین مبنا می‌خواهد مسنجر فیس‌بوک را در سال 2016 توسعه دهد.

شماره 9 - Lily؛ پهپادی که به‌طور خودکار ویدئو می‌گیرد بیش از 34 میلیون دلار در کمپین ویژه به دست آورد. بیش از 60 هزار نفر در لیست هستند.

شماره 10 - کشف هاوربردهای جعلی که ممکن است باعث آسیب فیزیکی به کاربران شود، توسط مأموران دولتی از نمایشگاه لاس‌وگاس جمع‌آوری شد و بحث جمع‌آوری هاوربردها پس از اتمام نمایشگاه نیز همچنان ادامه دارد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    برای شماره 7 http://thehiddenwiki.org/