ایسنا نوشت: رئیس مرکز پژوهش های مجلس توافق هسته ای و اجرای برجام را حاصل حمایت حداکثری نظام دانست و گفت: غرب با جدیت بیشتری به تعهدات پسابرجام خود عمل نماید.

رئیس مجلس لوکزامبورگ در نشستی مشترک با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس و رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی با اشاره به روند انجام مذاکرات و دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، گفت : اصل توافق و انجام اقدامات به منظور اجرای برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب، اکثریت نظام و مجلس شورای اسلامی اجرایی شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به روند پیشبرد توافقات پسابرجام تصریح کرد: ایران همواره به توافقات و تعهدات خود در زمینه هسته ای عمل کرده و گام های اعتمادسازی برداشته است و روند رسیدن به روز برجام نیز بیانگر این روند جمهوری اسلامی ایران است، لیکن غربی‌ها خصوصاً آمریکا با سابقه‌ای که در این زمینه دارند، نیاز است تا با جدیت بیشتری به تعهدات خود عمل نمایند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: در حالیکه در منطقه اغلب حکومت‌ها غیرمردمی و فاقد فرآیند مردمسالاری هستند روند برگزاری انتخابات دموکراتیک در ایران پس از انقلاب اسلامی بارها تکرار شده که همواره با حضور حداکثری مردم همراه شده است.

جلالی با اشاره به انتخابات پیش رو یاد آور شد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفندماه برگ دیگری از مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهد زد. انتخابات در ایران یک رقابت سالم، فشرده، دشوار و کاملاً دموکراتیک است که با حضور و مشارکت حداکثری مردم همراه می شود، در حالیکه در منطقه اغلب حکومت‌ها غیرمردمی و فاقد فرآیند مردمسالاری هستند روند برگزاری انتخابات دموکراتیک در ایران پس از انقلاب اسلامی بارها تکرار شده که همواره با حضور حداکثری مردم همراه شده است.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در ادامه با اشاره به اقدامات تروریستی گروه های تکفیری همچون داعش در منطقه، تصریح کرد: داعش زاییده تفکرات مسموم و حمایت های غیرعقلانی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه است.

وی با بیان اینکه نباید تروریست ها را به دو بخش خوب و بد تقسیم کنیم، ادامه داد: باید برای مقابله با گروه های تروریستی و اقدامات وحشیانه داعش، کشورهای دنیا و مجامع بین المللی به راهکار مبارزه صادقانه با تروریسم روی بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به روند مردمسالاری دینی در ایران یادآور شد: زنان در جامعه ایران اسلامی همواره مانند سایر اقشار در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجرایی حضوری فعال دارند، به طوری که بیش از 50 درصد ظرفیت های دانشگاهی ایران به حضور زنان اختصاص دارد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در پایان با اشاره به روند رو به رشد دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران پسابرجام بر تقویت روابط دیپلماسی پارلمانی تأکید کرد و خواستار همکاری بیشتر پارلمان ایران و لوکزامبورگ شد .

مارس دی بارتولومئو رییس پارلمان لوکزامبورگ در این نشست با ابراز خشنودی از حضور در ایران تصریح کرد: اجرای برجام  به تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی به ویژه لوکزامبورگ منجر شود.

وی با محکوم کردن اقدامات تروریستهای تکفیری - سلفی در منطقه تأکید کرد: ما بر این اصل قائل هستیم که اقدامات این تروریست ها ارتباطی با اسلام ندارد و آنها تخم نفاق و تفرقه را در منطقه می پاشند و اهداف شوم پنهان خود را دنبال می کنند.

مارس دی بارتولومئو رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با پارلمان ایران در پایان با تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی پارلمانی ایران و اروپا خواستار توسعه روابط دوجانبه شد.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ش BE ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    1 0
    دکتر جلالی مرد واقعی سیاست و معتدل