صلاحیت 46 درصد کاندیداهای انتخابات در بوشهر تأیید شد

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از بین 104 نفر کاندیدا، صلاحیت 48 نفر از آنان تأیید شد که معادل 46 درصد است و 56 نفر دیگر رد یا عدم احراز صلاحیت آنان اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، فتح الله حقیقی در نشست مشترک معاونین سیاسی فرمانداران و بخشداران استان بوشهر اظهار داشت: اقدام بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی در آبهای خلیج فارس نشان از اقتدار و هوشیاری نیروهای جان برکف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و آنان در قالب این کار علاوه بر اقتدار برخورد اسلامی خود را نیز به نمایش گذاشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تبریک به مناسبت تحقق برجام و توافقات هسته ای تصریح کرد: هم اینک تحریم‌های ظالمانه با تحقق برجام برداشته شد که در این راستا شاهد تحولات مهمی در کشور خواهیم بود.

حقیقی با اشاره به اینکه توافقات هسته ای و تحقق برجام نشان داد که جمهوری اسلامی ایران انزوا پذیر نیست، عنوان کرد: این رویداد بزرگ ثابت کرد که استدلال و عقلانیت بر افراطی گری پیروز است.

وی افزود: با این اتفاق مهم توانمندی دیپلماسی ایران برای دنیا ثابت شد و در کنار آن اکنون دنیا نسبت به کشور ایران نگاهی مثبت دارد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه ملت ایران اسلامی قدرشناس و آگاه هستند، بیان کرد: با تحقق برنامه های هسته ای و برجام قطعا همدلی مردم با دولت وثیق تر خواهد شد و ملت ایران در هفت اسفند ماه سال جاری با حضور پرشور خود این ارتباط و همدلی که با دولت دارند را به اثبات خواهند رساند.

حقیقی افزود: این توفیق الهی تحت راهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تدابیر و درایت رئیس جمهور محترم و ایستادگی و مقاومت مردم محقق گردید.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ما باید در انتخابات از رای مردم که حق الناس است محافظت کنیم و از مرحله اول تا آخر انتخابات به خوبی از حق و حقوق مردم و نامزدهای انتخابات صیانت خواهد شد.

حقیقی با اشاره به اینکه امنیت انتخابات نمایش شایستگی ما در برگزاری انتخابات است، افزود: در انتخابات استفاده و دخالت از امکانات دولتی توسط نامزدها برای تبلیغات ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی حق ندارند رقبای خود و رد صلاحیت شدگان را تخریب کنند، تاکید کرد: هیات نظارت استان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را اعلام کرد که از نظر کمی تعداد 110 نفر برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نام نویسی کردند که با انصراف شش نفر در مجموع 104 نفر در عرصه انتخابات ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در این راستا از بین 104 نفر کاندیدا صلاحیت 48 نفر از آنان تایید شد که معادل 46 درصد است و تعداد 56 نفر دیگر رد یا عدم احراز صلاحیت آنان اعلام شد.

حقیقی اظهار کرد: حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از مجموع ثبت نام 48 کاندیدا و انصراف یک نفر از آنان، هیات نظارت صلاحیت 18 نامزد این حوزه انتخابیه را تایید کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز از مجموع 24 نفر کاندیدای ثبت نام شده که چهار نفر از آنان انصراف خود را اعلام کردند که هیات نظارت صلاحیت 10 نامزد این حوزه انتخابیه را تایید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان 23 نفر نام نویسی کردند که یک نامزد انتخاباتی انصراف خود را اعلام کرد و هیات نظارت صلاحیت 11 کاندیدا را تایید کرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه دشتی و تنگستان نیز 15 نفر داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه شده بودند، گفت: هیات نظارت صلاحیت 9 نفر از این کاندیدا را تایید نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: با این وجود در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 38 درصد، حوزه انتخابیه دشتستان 50 درصد، حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه 50 درصد و حوزه دشتی و تنگستان 60 درصد صلاحیت داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: همچنین افراد رد یا اینکه اعدم احراز صلاحیت آنان اعلام شده است می توانند تا 29 دی ماه 94 به هیات نظارت شکایت خود را برای رسیدگی در شورای نگهبان به نماینده هیات نظارت مستقر در ستاد انتخابات این استان اعلام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه بدانند که ما با هیات نظارت در استان هماهنگی کامل با حفظ چارچوب قانون داریم و با هماهنگی و دقت لازم این انتخابات را در عین شفافیت و قانون مداری برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: قطعا تمامی ارکان انتخابات عملیاتی خواهد شد و همچنین هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، مرکزی و شورای نگهبان شرایط فراهم خو اهند کرد تا این انتخابات در تراز این نظام مقدس و ملت سرفراز ایران اسلامی برگزار شود.

حقیقی گفت: همه ما موظفیم لوازم انتخاباتی سالم، رقابتی، پرشکوه و در امنیت کامل را مهیا کنیم تا بستر همدلی و همزبانی عملیاتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شایستگی هر جامعه مردم آن هستند و ما باید اعتماد و رضایت مردم را حفظ و جلب نماییم تا در تمامی صحنه ها مشارکت و حضور حداکثری داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =