مدیرکل دامپزشکی لرستان از شناسایی ۱۷ کانون مشکوک به بیماری تب برفکی دام در این استان خبر داد

ابراهیم توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون بیماری تب برفکی در دام های سنگین استان آغاز شده است اظهار داشت: ظرف چند روز آینده واکسیناسیون تب برفکی در دام های سبک به ویژه در شهرستان کوهدشت و منطقه کوهنانی آغاز می شود.

وی در خصوص مشاهداتی مبنی بر وجود تلفاتی در دام های سبک استان در برخی مناطق بیان داشت: در برخی مناطق تلفاتی گزارش شده است که افرادی برای بررسی موضوع به مناطق مورد نظر اعزام شده اند ولی این بررسی ها هنوز تکمیل نشده و نمی توان با قطعیت از این موضوع صحبت کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: هنوز مشخص نشده است علت تلفات موجود در دام های سبک برخی از مناطق استان مربوط به بیماری تب برفکی بوده و یا علت آن وقوع بیماری های دیگر است.

توکلی با بیان اینکه سابقه بیماری تب برفکی در شهرستان کوهدشت وجود دارد اضافه کرد: سازمان دامپزشکی استان طرح واکسیناسیون تب برفکی را در دستور کار قرار داده و طی چند روز آینده تمامی دام های این شهرستان واکسینه می شوند.

وی به شناسایی ۱۷ کانون مشکوک به بیماری تب برفکی در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با واکسیناسیون دام های استان تلفات ایجاد شده در استان کاهش یابد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =