روزبه چشمی ستاره این فصل استقلال در پست دفاع یکی از 23 بازیکن کلیدی بازی های قهرمانی زیر 22 سال آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ 23 بازیکن از میان 8 تیمی که توانستند به دور دوم بازی های زیر 22 سال آسیا راه پیدا کنند و جواز صعود به المپیک ریو را بگیرند ، به عنوان نفرات کلیدی جام برگزیده شدند و نام شان از سوی کارشناسان فنی ای اف سی در کتاب ویژه مسابقات ثبت می شود. لیستی که در آن 5 بازیکن سرشناس از تیم ژاپن ، 4 بازیکن از تیم نایب ققهرمان کره و دو نماینده هم از تیم ایران دیده می شود. ابتدا قرار بود برای این جام هم مثل بسیاری از رخدادهای زیر نظر فیفا ، 11 بازیکن انتخاب شود اما هیات انتخاب به دلیل آنجه سختی روند انتخاب از میان این خوب ها اعلام شد ، تصمیم گرفتند تا تعداد منتخبین را بیشتر کنند. مرتضی محصص در این باره به خبرآنلاین می گوید:«درنهایت قرار شد که 23 بازیکن برگزیده شوند که 2 نماینده هم در این جمع از تیم ایران انتخاب شده اند.»

2 بازیکن انتخاب شده از ایران که در این لیست قرار می گیرند اما مهدی ترابی در میان شان نیست و در عوض روزبه چشمی یکی از آنهاست. روزبه چشمی ، کاپیتان تیم ملی ایران و ستاره استقلال این فصل که در این بازی ها بیش از همه هم تیمی هایش در پستی غیر تخصصی تلاش کرد و البته تمام کاسه و کوژه ها هم بر سرش شکست. بازیکنی که با بدشانسی یک پنالتی خراب کرد ، یک گل به خودی زد و روی گل اولی که ایران از ژاپن خورد ، جا ماند. محصصکه یکی از اعضای تیم فنی ای اف سی در این مسابقات بود اما درباره دلایل انتخاب روزبه چشمی می گوید:«روزبه یکی از بهترین های تورنمنت بود که تلاش زیادی انجام داد. نمراتی که او از کارشناسان فنی گرفته بود ، عالی بودند و در این لیست بازیکنان موثر جام قرار گرفت. ارسلان مطهری هم به همین صورت بود و در لیست قرار گرفتند اما مثلا در جمع بندی ها ، مهدی ترابی با همه شایستگی هایش که در نزدیکی این تیم منتخب بود ،نتوانست در این فهرست باشد. »

در این لیست که بزودی در کتاب بازی ها معرفی می شود نام اوسانو ، ناکاجیما ، کوبو و دروازه بان ژاپنی ها 4 بازیکن تیم کره جنوبی و بازیکنانی از 5 تیم دیگر صعود کرده به مرحله دوم مسابقات هم دیده می شود که توانستند از نظر گروه فنی بازی ها در سطح کیفی بالاتری باشند.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =