حقوق شهروندی را باید از کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: دوران کودکی بهترین زمان برای شروع و نهادینه کردن آموزش های حقوقی و تکالیف شهروندی در جامعه است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ «محمد کريم بيات» اظهار داشت: نگرش پليس، نگرشي جامعه محور و پيشگيرانه است و در جوامع امروزي، فعاليت هاي آموزشي که در دوران کودکي به خصوص در مقاطع پيش دبستاني و دبستان داده مي شوند در نهادينه شدن هنجارهاي اجتماعي در کودکان داراي اثري بسيار ماندگار و عميق است.

وي افزود: آموزش هرفرد عملاً از بدو تولد آغاز مي شود و خانواده در واقع اولين و مهمترين آموزشگاه و مادران نخستين مربي و آموزگاران جوامع بشري هستند.

سرهنگ بيات تصريح کرد: امروز با پيچيده تر شدن جوامع، نيازهاي گوناگوني به وجود آمده که براي هريک از اين نيازها، آموزشي متناسب لازم است، به همين دليل مراکز آموزشي متعددي غير از خانواده و معلمان و مربياني غير از والدين در جريان تعليم و تربيت پديدار شده اند.

وي در ادامه بيان کرد: در صورتي که برنامه هاي آموزشي با حداکثر توان در مراکز پيش دبستاني و دبستان هاي کشور و با امکانات مناسب اجرا شود، مي توان به تغييرات قابل توجه در رفتارهاي مناسب شهروندي در کودکان و در نتيجه ايجاد نظم و انضباط اجتماعي بسيار مناسب در آينده نزديک اميدوار بود.

وي با اشاره به نقش رسانه هاي ارتباط جمعي در ارتقاي کيفيت آموزش، ابراز داشت: اثرگذاري رسانه هاي مختلف بر آموزش همگاني و ارتقاي فرهنگ شهروندي امري بديهي است، اما موضوعي که بايد به آن توجه داشت، ضريب تأثيرگذاري رسانه ها در بازخورد بهتر آموزش ها است.

جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: آموزش هاي هدفمند براي تربيت نسل هاي بعدي باعث تغييرات مثبت در نگرش و رفتار آنها مي شود که درحقيقت اقدامي پيشگيرانه با هزينه بسيار اندک است تا بتوان نظم و امنيت را در جامعه توسعه داد و پايدار کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =