تسنیم نوشت: دبیر کل ناتو تاکید کرد: شلیک موشک دوربرد توسط پیونگ یانگ نقض پنج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در وبسایت این ائتلاف تصریح کرد: این شلیک نقض مستقیم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده که بارها از کره شمالی خواسته است تا همه فعالیت های مرتبط با برنامه موشک های بالستیک را متوقف کند و به تعهدات بین المللی خود برای عدم انجام آزمایش های هسته ای بیشتر و عدم استفاده از فناوری موشک بالستیک، پایبند باشد.

سرویس مطبوعاتی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پاریس از جامعه بین المللی می خواهد تا تدابیر قاطعی را علیه کره شمالی به خاطر شلیک موشک بالستیک اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه تازه ترین مورد نقض قطعنامه های شورای امنیت توسط کره شمالی را محکوم می کند و خواستار واکنش سخت جامعه بین المللی در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل است.

آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه تاکنون شلیک موشک کره شمالی را محکوم کرده اند. کره شمالی امروز یکشنبه یک فروند موشک دوربرد را که حامل یک ماهواره بوده شلیک کرده و این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 15
    اگر برجام به هر دليل شكست خورد بايد به كره شمالي نزديك شيم تا خواب راحتو از چشماي آمريكا و اسرائيل و عربستان سعودي ببريم ...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      11 2
      اصلا ، اصلا ، نباید به کمونیست ها نزدیک شد ، دوست عزیز اگه خیلی دوست داری برو ببین چنتا خدا رو اونا می پرستن
    • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      6 2
      که چی بشه مثلا ؟؟؟ انشاءالله که روزی افرادی مثل شما تو این مملکت نباشن که مملکت رو به فساد و غارت و جنگ و فقر و .... بکشن
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      2 4
      مگه چشه كره شمالي ؟ ديگه از عربستان سعودي بدتر و جنايتكارتر كه نيست
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 1
    کدام واکنش جهانی ؟ از دو رویی چینی ها در باره کره شمالی متنفرم هم کارهای کره شمالی را محکوم می کنند و هم با آنها رفاقت