همایش فرمانداران در خصوص انتخابات عصر دیروز با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسئولین در محل استانداری کرمان برگزار شد.

عظیه بهر ه بر/ خبر آنلاین: استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به دهه فجر گفت: با حضور فعال مردم راهپیمایی 22 بهمن با شکوه و امنیت کامل برگزار شد. علیرضا رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی استان کرمان همه باور کرده اند که خط اعتدال در استان کرمان حکم فرماست، اظهار داشت: همه ی فرمانداران تلاش خود را کرده اند تا با بی طرفی کامل در حوزه سیاسی کار خود را انجام دهند. وی افزود: همه ی جناح ها و فعالان سیاسی پذیرفته اند که در استان کرمان مدیریت کاملا بی طرفانه حاکم است و قصد، اجرای قانون انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه، رقابتی و با نشاط در استان است. وی با بیان اینکه تا امروز که در آستانه انتخابات هستیم همه گروه های سیاسی و احزاب در کرمان فعالیت داشته اند تصریح کرد: این بی طرفی و مشی اعتدال که مورد تاکید رییس جمهور هم هست را ادامه می دهیم و انتظار ما از فرمانداران هم این است که حتما بی طرفی خود را ادامه دهند تا با سربلندی از انتخابات بیرون آییم. رزم حسینی به طور غیرمستقیم به ردصلاحیت ها هم اشاره کرد و گفت: شاید کاندیداهایی که الان هستند مورد قبول همه مردم نباشند اما باز هم کسانی هستند که مردم بتوانند خواست خود را در آن ها ببینند و رای دهند. وی با اشاره به اینکه رقابت هایی در بعضی شهرستان ها وجود دارد گفت: ما باید از مردم بخواهیم حضور پیدا کنند تا پشتوانه بسیار بالایی برای نظام باشد.
فرمانداران تدبیر و امید در هیات های اجرایی حق الناس را مدنظر قرار دادند
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این همایش با اشاره به اینکه وظیفه اصلی برگزاری انتخابات بر عهده فرماندارن حوزه های اصلی انتخابیه است، گفت: ستادهای تأمین انتخابات در شرق، جنوب، غرب، شمال و مرکز استان کرمان تشکیل و موضوع امنیت انتخابات در این ستادها بررسی شد و شوراهای تأمین سراسر استان کرمان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و امن را دارند. حمید ذکا اسدی با اشاره به اینکه 270 کاندیدا در استان کرمان ثبت‌نام اولیه برای مجلس شورای اسلامی را انجام دادند اظهار داشت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نهایی 267 نفر بود که 11 نفر قبل از آغاز بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی استان کرمان انصراف دادند و در نتیجه صلاحیت 256 نفر در هیئت اجرایی مورد بررسی قرار گرفت. 63 نفر توسط هیئت نظارت استان کرمان رد صلاحیت و 57 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شده‌اند. رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه افراد انصرافی قبل از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان را سه نفر بودند، افزود: افراد بررسی شده در شورای نگهبان از استان کرمان 248 نفر بوده‌اند که 143 نفر از آنها برابر با 57.5 درصد تأیید و 105 نفر معادل با 42.5 درصد رد شده‌اند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: مردم در 24 خرداد 1392 قدرتی را در اختیار دستگاه های اجرایی گذاشتند و این امانت را به دست ما دادند که آن را به اهلش بسپاریم. ذکاءاسدی با اشاره به تایید صلاحیت ها در هیات های اجرایی اظهار داشت: این گفته مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور است که می‌گوید در استان کرمان معجزه‌ای در زمینه هیئت‌های اجرایی اتفاق افتاده است، اما این معجزه نیست بلکه تدبیر فرمانداران تدبیر و امید است که حق‌الناس را در هیئت‌های اجرایی مدنظر قرار دادند. 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام درباره حق الناس بودن آرای مردم اشاره و بیان کرد: فرمانداران استان کرمان به طور قطع اثبات کرده اند که در امر اجرایی از امانت دار ترین و توانمندترین فرمانداران کشور هستند. اولین تجربه برخورد با انتخابات را در دولت جدید داریم و این در حالی است که در بحث سیاست خارجی با تدبیر رهبری و اجرای خوب دولت و رئیس جمهوری برجام به فرجام رسید. رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از برجام، مهمترین آوردگاه ما موضوع انتخابات است: مطمئن هستم که فرماندارن ما نمره قبولی را خواهند گرفت و این امر جز با اجرای قانون امکان پذیر نیست. برای ما پیروزی و موفقیت آن نیست که یک جناح خاص پیروز شود و زمانی پیروزی ما محقق می شود که انتخابات سالم و امن را برگزار کنیم. ذکا اسدی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران انتخابات باید بی‌طرفی در انتخابات را حفظ کنند و امانتدار باشند، گفت: هرچه مردم رأی دادند همان است. در محافل خصوصی درباره اعمال نفوذ و اعمال نظارت‌ها صحبت می شود. بنابراین زمانی مرد میدان خواهیم بود که آنچه مردم رأی دادند را علنی کنیم و قانون باید ملاک عمل باشد. سه طرح امنیتی قبل، حین و بعد از انتخابات برای استان کرمان طراحی شده است و تذکرات لازم را هم ارائه کرده‌ایم. هر کس تخطی کند محاکمه می شود و براساس قانون به حساب وی رسیدگی خواهد شد. وی افزود: فرماندار یا بخشدار نباید در یک طرف دعوا قرار گیرد و اگر در یک طرف دعوا قرار گیرید، کل انتخابات را باخته اید. وی با اشاره به اینکه بنا به اعلام شورای نگهبان نمی توان انتخابات الکترونیکی را داشته باشیم گفت: آنچه بسیار مهم است موضوع مشارکت مردم در انتخابات است. براساس فرموده های رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر مشارکت حداکثری در انتخابات انجام شود، این انقلاب حفظ و بیمه می شود.

اطلاع رسانی انتخابات در استان کرمان متمرکز انجام می شود
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این همایش گفت: اطلاع رسانی انتخابات در استان کرمان به صورت متمرکز و با هدایت رئیس ستاد انتخابات استان انجام می شود. نقی عظیمی زاده در خصوص انتخابات خبر داد: اخبار مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به صورت مستند و یکپارچه از سوی سایت استانداری کرمان منعکس می شود. وی با اشاره به اینکه مستندسازی فرایندها با توجه به آنکه در حیطه کار روابط عمومی هاست باید به صورت ویژه مد نظر باشد، افزود: به منظور مستند سازی فرایندهای انتخاباتی باید در زمینه تامین نیروی متخصص و کارآمد و تجهیزات مورد نیاز از سوی فرمانداری ها توجه شود. مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان اظهار داشت: جابجایی مکرر نیروهای روابط عمومی موجب خدشه وارد شدن به کار اطلاع رسانی می شود. عظیمی زاده تصریح کرد: پورتال روابط عمومی استانداری کرمان با دربرگیری تمامی سایت های ادارات و فرمانداری های کرمان بزودی راه اندازی می شود. عظیمی زاده بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک ظرفیت در اختیار مدیران است و اگر از این ظرفیت استفاده نشود به ضرر خود مدیران خواهد بود.
فرماندار کرمان نیز در این همایش با اشاره به رقابت 5 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان گفت: نام‌نویسی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری مرکز استان، قم و تهران انجام شد. محمدعلی توحیدی اظهار داشت: 22 نفر کاندیدا برای نمایندگی مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند که عده‌ای از آنها انصراف دادند و تعدادی هم احراز صلاحیت نشدند و در مجموع پنج نفر تایید صلاحیت شدند. فرماندار کرمان افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. توحیدی اضافه کرد: برنامه تبلیغاتی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری شامل سه برنامه تلویزیونی و دو برنامه رادیویی با فرصت مساوی تهیه شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =