ایسنا نوشت: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس مهمترین مشکل این منطقه را عدم استقرار گمرک دانست و گفت: آنچه مربوط به ما بوده را انجام دادیم و اگر گمرک در منطقه مستقر شود صادرات را آغاز خواهیم کرد.

فرهاد تاب‌زر از عدم استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس انتقاد کرد و گفت: مطابق قانون مناطق ویژه اقتصادی، گمرک وظیفه دارد در این مناطق مستقر شود.

وی با بیان اینکه مهمترین بهانه گمرک برای استقرار در منطقه نبودن سیستم فیبر نوری است، تاکید کرد: بر اساس قانون مقرر نشده که منطقه لزوما زیرساخت‌هایی را فراهم کند و بعد گمرک مستقر شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اظهار کرد: همه آنچه که در تعهد ما بوده در حوزه زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم و حدود دو میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است.

تاب‌زر معتقد است، به محض اینکه گمرک در منطقه مستقر شود همه واحدهایی که اکنون سهام‌دار منطقه هستند می‌توانند صادرات خود را از این قسمت انجام دهند و فاز صادراتی منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب آغاز شود.

به گفته وی، این منطقه می‌تواند به یک پایگاه صادراتی برای استان تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس استقرار گمرک و آغاز صادرات را زمینه‌ساز حضور واحدهای تولیدی و صادراتی بیشتر در منطقه دانست و تاکید کرد: اگر این مشکل حل شود ابهامی که برای واحدهای علاقمند ایجاد شده رفع خواهد شد و متقاضیان بیشتری وارد منطقه زاگرس می‌شوند.

تاب‌زر یادآوری کرد: هم اکنون از 143 هکتار زمین منطقه، حدود سه هکتار آن به متقاضیان واگذار شده و امیدواریم با حل این مشکل تعداد متقاضیان بیشتر شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =