۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه استان اردبیل طی سال‌ های اخیر عقب نگه داشته شده است،‌تصریح کرد: استان اردبیل دچار عقب‌ ماندگی نیست چرا که نیروهای نخبه و توانمند قوی دارد که در اتاق‌ های فکر می‌ توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

حجت‌ الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل به طول 180 کیلومتر منفعت اقتصادی دارد و می‌تواند با اتصال به شمال استان اردبیل و پیوستن به خط ریلی منطقه قفقاز ره‌آورد مطلوبی را برای استان اردبیل در مسیر توسعه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان مدعی شدند که شبکه ریلی استان اردبیل توجیه اقتصادی و ریالی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد بیان این مطالب برای یک پروژه ملی هیچ توجیهی ندارد بلکه توهین به شعور مردم محسوب می‌شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید عده‌ای در اجرای این پروژه با شعور مردم بازی کنند، یادآور شد: باید راه‌آهن اردبیل در ادامه مسیر خود با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

تغییر مدیران باید بر اساس توانمندی‌ها و با هدف رفع ‌ضعف‌ها باشد

موسوی بیان کرد: ضعف مدیریت در استان نداریم بلکه ما باید بیشترین تاکیدمان بر مدیریت بومی باشد و اگر مدیر غیربومی نیز انتصاب می‌شود باید یک نیروی کارآمد توانمند باتجربه باشد که به اردبیل و خدمت به مردم این استان علاقمند باشد.

وی افزود: به هیچ‌وجه معتقد نیستم که یک نماینده باید در تغییر مدیران ورود پیدا کند چرا که کار یک نماینده آوردن بودجه برای توسعه زیرساخت‌ها است و این توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند نقاط قوت برای یک نماینده باشد.

نماینده مردم در مجلس هشتم با بیان اینکه تغییر فرمانداران در روزهای اخیر نیز بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها انجام شده است، ادامه داد: البته در این زمینه باید کارشناسان امر نظر بدهند ولی به نظر بنده باید با دقت و طمانینه این تغییرات انجام شود و ضرورت ندارد که برای یک هدف خاص بخواهیم تغییر مدیریت‌ها را به سرعت انجام دهیم.

اردبیل عقب نگه ‌داشته شده است

موسوی با بیان اینکه استان اردبیل طی سال‌های اخیر عقب نگه داشته شده است،‌تصریح کرد: استان اردبیل دچار عقب‌ماندگی نیست چرا که نیروهای نخبه و توانمند قوی دارد که در اتاق‌های فکر می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی ضرورت بکارگیری نیروهای توانمند را در اتاق‌های فکر یادآور شد و گفت: این استان به دلایل متعدد عقب نگه داشته شده است و ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و انتخاب مدیران قوی نسبت به ضعف این موضوع اقدام شود چرا که توسعه استان اردبیل در قیاس با توسعه سایر مناطق اصلا قابل قیاس نیست و این وظیفه نماینده مجلس است که در این زمینه قوی‌تر عمل کند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری اینکه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در تغییر این شرایط نیز بی‌تاثیر نخواهد بود، یادآور شد: همه مسئولان باید به دید یک امانت‌دار واقعی به خبرنگاران نگاه کنند و از توانمندی آنها در پیش‌برد اهداف توسعه استان بهره بگیرند.

موسوی با بیان اینکه بالاتر از نگاه امانت‌دارانه به اصحاب رسانه و خبرنگاران نگاه می‌کنم، عنوان کرد: در شرایطی که محرومیت در جای جای این استان واضح است باید کمر همت ببندیم تا این مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از استان‌های محروم کشور با بیش از 50 هزار بیکار است افزود: باید فضای اشتغال برای جوانان با واقع‌بینی از ظرفیت منطقه فراهم آید تا بتوانیم پاسخگوی صدها جوانی باشیم که همه ساله ‌از دانشگاه‌های این استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

نماینده مردم در مجلس هشتم تصویب نشدن منطقه آزاد را یک فرصت‌سوزی واقعی در این شرایط توصیف کرد و ادامه داد: در شرایطی که تصویب منطقه آزاد می‌توانست فضای استان را متحول کند و برای صدها جوان فرصت اشتغال به وجود آورد به راحتی و با برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های نمایندگان مجلس این فرصت از دست رفت.

موسوی تصریح کرد: باید پیگیری این موضوع در مجلس دهم در اولویت قرار گیرد همان طوری که در مجلس هشتم شاهد تصویب منطقه ویژه اقتصادی بودیم.

وی تخریب را به دور از آداب شرعی و دینی و اعتقادی توصیف کرد و گفت: به عوض تخریب در عرصه انتخابات پیش‌رو باید رفاقت‌ها جایگزین شود تا همه با همدلی بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در آرایش منطقی و عقلانی و در مرام دین و افکار و اندیشه اسلامی ما تخریب و بی‌آبرو کردن دیگران حرام شمرده شده است، یادآور شد: به دور از تخریب باید نقد منطقی و درست از عملکردها انجام شود.

عدم هماهنگی و تعامل استان اردبیل را فلج کرده است

موسوی با بیان اینکه عدم هماهنگی و تعامل استان اردبیل را ضعیف نگه داشته و توسعه آن را فلج کرده است، تصریح کرد: مجمع نمایندگان قوی نیاز داریم تا بتواند در تعامل با همدیگر کار را به پیش ببرد.

وی ضرورت توجه به بودجه منهای نفت را در کشور با تکیه بر توانمندی‌های گردشگری و ظرفیت‌های بخش کشاورزی یادآور شد و افزود: ما در برنامه ششم توسعه باید به سمتی حرکت کنیم تا برای اولین بار بودجه سالانه منهای نفت را تجربه کرده و در این مسیر گام برداریم.

نماینده مردم در مجلس هشتم توجه به زیرساخت‌های صنعت گردشگری و احداث شهرک صنعتی بین‌المللی را یادآور شد و ادامه داد: ما با داشتن سرعین و صدها منطقه مشابه سرعین به راحتی می‌توانیم در مسیر پیشرفت گام برداریم به شرط آنکه پیگیری مسئولان استان و نمایندگان جدی باشد.

موسوی بیان کرد: اگر اصفهان بعد از برجام و گشایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی صاحب کارخانه پژو شد استان اردبیل کمتر از این استان نیست و باید سهمی از برجام را نیز مسئولان امر متوجه استان اردبیل کنند.

وی با دفاع از فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه و ترویج این فرهنگ در بین آحاد مردم گفت: سی‌دی‌هایی که اخیرا با اعمال برخی از تغییرات در سخنرانی‌های بنده در دانشگاه منتشر کردند اصلا واقعی نیست و نوعی تخریب بوده که با شکایت بنده تعدادی از افراد دخیل به زندان و شلاق محکوم شدند که با گذشت و حلال کردن آنها به این پرونده فیصله دادم.

موسوی ضرورت توسعه برنامه‌های ورزشی به ویژه تقویت و توسعه برنامه‌های ورزش روستایی را یادآور شد و گفت: استان اردبیل اسطوره‌ای همچون علی دایی را تحویل جامعه داده که با تعصب و حضور در میادین ورزشی جزء متعصب‌ترین بازیکنان ما بوده و باید همواره ورزش این استان به خاطر چنین سرمایه‌هایی مورد توجه قرار گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =