۱ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

ممنون از دکتر زائری حق گزار که با تشکیل جشن بیست سالگی تأسیس خانه روزنامه نگاران جوان و فراخوان آنانی که طعم خوش این خانه مهر را در خاطر دارند، به تکریم مردی پرداخت که جزئی تاثیرگذار در تاریخ فرهنگ انقلاب اسلامی است .

استاد علی اکبر اشعري در حوزه های مختلف فرهنگی کشور خوش درخشیده و اینک به یکی از ستاره های این آسمان تبدیل شده است . او در عمده فعالیتهای انسان ساز، حضوری مؤلف داشته است؛ از مدارس تاثیر گذار و ممتاز چون مدرسه شهید مطهری و مجتمع نور که به عکس جریان غالب و مد زمانه ، تربیت و پرورش را مقدم بر آموزش حفظیات بر شمرد و امروز فارغ التحصیلان معتدل و متعادل آنها را در کشور و سطوح مدیریتی می بینیم ، تا حوزه نشر و کتاب که تجربه های متنوع و البته پایدار و مستمر و ديرپا او را به چهره ای یگانه بدل ساخته است.

حوزه مطبوعات هم که به جای خود. وجود او در هيأت منصفه مطبوعات، نقطه اميد و آرامش مطبوعاتي هاست؛ مديريت در بنگاه هاي مطبوعاتي متعدد، وجه رسانه اي او را نيز برجسته كرده است؛ حضور سه ساله اش در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نيز همزمان با تحولاتی بدیع و بعضا عمیق شد؛ از جمله همین خانه روزنانه نگاران جوان که با وجود خاموشی ظاهری همچنان اما پربركت است. خانه، اُسّس علی التقوی بود و لذا این شجره طیبه همچنان بار می دهد و به ثمر می نشیند.چه نوآموزاني كه در سايه سار آن نهاد نازنين، باليدند و امروز از بهترين چهره هاي رسانه اي هستند؛ چه استادان عاليرتبه اي كه خاطرات خوش همدلي با نوجوانان و جوانان مشتاق را با حسرت بازمي گويند. نهادي ابتكاري كه در سايه حمايت هاي جناب اشعري اما با مجاهدت هاي مدير مخلص، خوش فكر، خلاق، پرانرژي، دلسوز، حامي و موفق خانه شكل گرفت.

استاد اشعری از شریف ترین و تاثیرگذارترین مدیران فرهنگی کشور، در تعريف دقيق خود است که روحیه پر اخلاص او، اندازه نمایي آثارش را مانع و حجاب شده است .

من افتخار داشته ام نخستین کارمدیریتی خود را در سایه او تجربه کنم. زمانی که جوانکی ۲۶ـ۲۵ ساله بودم مرا برکشید و معلم وار، دیده خطاپوش را به کار بست و تشویق کرد و اعتماد به نفس آفرید؛ روش و منشی که خود به فراگیری آن توفیق نیافتم چرا که چنین شیوه ای ، خاص مردان بزرگ و معلم صفت است.

او هنوز این روحیه را دارد . خیل عظیم شاگردان و مدیرانش در اینجا و آنجا را هنوز رصد میکند، بمانند پدری که از موفقیت های فرزندانش به وجد می آید به آنان زنگ میزند و دست مريزاد مي گويد و حواشی و مخاطرات را هم با نگاهی تیزبین رصد می کند و هشدار می دهد، از آن جنس که آموزه های دینی تاکید دارد. از این رو تا به حال کسی را ندیده ام که از تذکر او رنجشی یافته باشد.

استاد علی اکبر اشعری، آرام ، متواضع، خیرخواه، بی تکلف، بي ادعا، مهربان، متدین ، اخلاقی ، خدوم و خوش فکر است . یکبار دیگر برگردید و این صفات را بخوانید. اگر او را می شناسید انصافا جز این است؟ اطمینان دارم اگر پرسشنامه ای تنظیم شود و از خانواده و شاگردان و همکاران و دوستانش بارزترین صفات این استاد سؤال شود بیشترین بسامد را چنین صفاتی دارند. پاسداشت چنین شخصیت های کم نظیري ، الگو سازی برای جوانترها و تکریم اخلاق است که برترین خلائق خدا فرمود : اني بعثت لاتمم مکارم الاخلاق

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی توکلی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    2 0
    خودتان هم بی شک بزرگید و بزرگ پرورید. امیدوارم سایه شما و آقای اشعری و همه خوبان همیشه مستدام باشد.