دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره ضرورت آشتی میان دو جناح حاکم بر کشور نوشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:

«انتخابات متفاوت اسفند 94 می تواند آغازی بر یک آشتی جدی میان دو جناح همراه با حفظ رقابت سالم باشد، چنان که می تواند شروع نبردی تازه و باز هم صرف انرژی های موجود برای تعمیق اختلافات باشد، چیزی که مسلم به ضرر ملت و کشور است. سالهاست یاد گرفته ایم وقتی به قدرت رسیدیم از ترس از دست دادن آن یا به بهانه این که همه منحرفند و ما بر حق، به قلع و قمع طرف مقابل پرداخته از صدر تا ذیل را هدف حمله قرار داده و نیروها را عوض کرده کسانی را خانه نشین کنیم و گروهی ناشی را بکار گماریم. من شخصا نه اندیشه غالبا محافظه کارانه اصولگرایی را می پسندم و نه با تندروی های غالبا صوری و فکر نشده اصلاح طلبی موافقم، اما فکر می کنم اکنون فرصتی بدست آمده تا با استفاده از تجربه های گذشته خطی را تاسیس و دنبال کنیم که عوض تکیه روی مسائل جناحی و فرقه ای، به توانایی و کفایت افراد اعتماد کرده و مسوولیت ها را به شایستگان بسپارد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه نوشته است:

«این امر در مجلس، می تواند در تصویب قوانینی راهگشا جلوه یابد که بتواند باری از دوش مردم بردارد و زمینه را برای رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی و فرهنگی فراهم کند. اگر بخواهیم به این هدف برسیم باید نقطه تلاقی دو جناح را در مجلس جدید آغاز نوعی آشتی بدانیم و دست از جدال و زیرآب زنی برداریم.
تنها اشکال آن است که بسا کسانی که همیشه در پشت صحنه می کوشند اوضاع را مهندسی کنند اجازه این کار را به نیروهای خود ندهند و از آنان بخواهند بر طبل اختلاف بکوبند و مثلا راه را برای انتخابات بعدی هموار کنند. به نظر می رسد این مهندسی ها در این مرحله درست مثل مرحله قبل، نتیجه بخش نبوده و حتی نتیجه عکس داشته است.»

برای خواندن متن کامل مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =