مهاجم تیم ملی به استعفای کروش واکنش جالبی نشان می دهد و می گوید نمی گذارند او به این راحتی ها از تیم ملی برود.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا قوچان‌نژاد‌؛ مهاجم دوست‌داشتنی تیم ملی که هنوز هم خاطرات شیرین را به یاد همه می‌آورد. او که عرض زمین را در بازی با کره آن شکلی دوید و با گل رؤیایی‌‌اش، یک ملت را خوشحال کرد. رضا تابستان گذشته، به چمپيونزشيپ بازگشت و اتفاقاً با درخشش دوباره، طرفدارانش را خوشحال كرد. تا همين چند وقت پيش، او بازي مي‌كرد و گل مي‌زد اما اين روزها كمتر فرصت بازي در چارلتون را به دست مي‌آورد. اين موضوع و همين‌طور استعفاي كروش و شرايط سخت تيم ملي بهانه‌اي شد براي گفت‌وگو با مهاجم محبوب تيم ملي. او پس از ماه‌ها سرانجام سكوت خود را شكست و حرف‌هاي مهمي به زبان آورد.

آقاي قوچان‌نژاد مدت‌‌هاست كه همه طرفداران از تو بي‌خبر هستند البته خبر بازي‌هاي چارلتون را همه رسانه‌ها پوشش مي‌دهند ولي خيلي‌ها دوست دارند از شرايط تو در اين فصل چمپيونزشيپ بدانند. قبلاً بيشتر بازي مي‌كردي و گل هم مي‌زدي ولي چرا اين هفته‌ها زياد بازي نمي‌كني؟ شرايط چارلتون هم خوب نيست، با اين شرايط شانسي براي ماندن در ليگ دسته اول داريد؟
در اين لحظه كه با شما حرف مي‌زنم، شرايط باشگاه خراب است. امسال در چارلتون چيزهايي از نزديك ديدم و لمس كردم كه در كل عمر فوتبالم آنها را نه ديده بودم و نه تجربه كرده بودم. متأسفانه امسال در باشگاه چارلتون، تمركزشان روي فوتبال نيست. شما فقط ببينيد كه ما امسال چقدر تغيير داشته‌ايم. تا به حال سه بار كادر فني تيم تغيير كرده و سه سرمربي جديد آمده؛ غير از اين، 23 بازيكن تيم هم از تابستان گذشته تا به حال ترانسفر شده‌اند كه در يك فصل اينقدر ترانسفر زياد است.

اين مسائل روي كار خود شما چقدر تأثير گذاشت؟
من سعي كردم امسال تمركزم را روي كار خودم بگذارم. هدفم اين بود كه تا مي‌توانم فقط كار خودم را انجام بدهم و زياد فكر منفي نسبت به اتفاق‌هايي كه در تيم مي‌افتد، نداشته باشم. راستش با مربي اول و دوم تيم ارتباط خوبي داشتم و زياد هم بازي مي‌كردم. در آن مدت گل هم زدم اما واقعيت اين است كه با مربي سوم كه آمده، ارتباطي ندارم و اين مسئله باعث شده تا زياد بازي نكنم.

باشگاه چارلتون از تو درخواست كرد تا قراردادت را تمديد كني ولي تو موافقت نكردي. به نظر مي‌رسد اين مسئله هم باعث ناراحتي مقامات و حتي مربيان تيم شد تا به تو كمتر بازي برسد. آيا اين موضوع را تأييد مي‌كني؟
ب
بينيد نمي‌توانم بگويم دليل اصلي بازي نكردنم در چارلتون مسئله‌اي است كه شما گفتيد ولي خب، احتمال دارد كه يكي از دلايل مهم بازي نكردنم همين باشد. من دوست ندارم قراردادم را با باشگاه چارلتون تمديد كنم و با اين تيم به دسته پايين بيفتم. نمي‌خواهم فصل بعد در ليگ پايين‌تر بازي كنم.

چه شد كه در چارلتون ماندي؟ چون در نيم‌فصل از چند باشگاه پيشنهاد داشتي و رسانه‌هاي ايران هم در اين باره نوشتند.
راستش دوست داشتم بمانم و به چارلتون كمك كنم كه حتي در ليگ دسته اول باقي بماند تا بعد از آن با خيالي راحت از طرفداران، باشگاه و همبازيانم خداحافظي كنم.

كارلوس كروش سرمربي تيم ملي هم استعفا داده است. وقتي اين خبر را شنيدي چه حسي داشتي؟
كارلوس كروش در اين سال‌ها به تيم ملي ايران كمك زيادي كرده است و نمي‌گذاريم به اين آساني از تيم ملي ايران برود. اول تمركز ما روي دو بازي پيش رو است، يعني بازي با هند و عمان كه در فروردين سال بعد برگزار مي‌شود. ان‌شا‌ءا... كه بتوانيم در اين دو بازي نتايج خوبي به دست بياوريم. بعد از آن هم كاري مي‌كنيم كه كارلوس كروش حتماً در تيم ملي ايران باقي بماند.

چه كارهايي؟ يكي از مشكلات عمده كروش و تيم ملي، نداشتن زمين و لباس تمريني مناسب است. واقعاً اين موضوع باعث تعجب تو كه سال‌ها در اروپا بازي كرده‌اي، نشده است؟
خب معلوم است كه زمين تمريني و لباس خوب، بسيار مهم است. ما بدون لباس و زمين چطور مي‌توانيم تمرين كنيم و براي بازي‌هاي پيش ‌رو آماده شويم؟ پس كارلوس كروش واقعاً حق دارد كه از اين مسائل ناراحت باشد.

اين مشكلات ادامه‌دار است و بعد از سال‌ها هنوز هم حل نشده. واقعاً كلافه نشده‌ايد؟ اينكه مدام زمين مشكل داشته باشد و لباس خوب نداشته باشيد.
چرا، ناراحت مي‌شوم كه مي‌بينم تمركز ما نمي‌تواند روي فوتبال باشد و بايد بيشتر انرژي‌مان را روي اين بگذاريم كه زمين پيدا كنيم و دنبال لباس خوب باشيم اما بالاخره ما همه بازيكنان حرفه‌اي هستم و خدا را شكر در اين زمينه تجربه‌مان بالا رفته است. بايد به شكلي با اين مشكلات كنار بياييم و حركت رو به جلوي خودمان را ادامه بدهيم.

مقدماتي جام جهاني‌ به زودي شروع مي‌شود و هيچ بعيد نيست ما با تيم‌هاي قدرتمندي چون ژاپن، امارات و... در يك گروه قرار بگيريم. با وضعيتي كه تيم ملي ايران دارد و كروش هم استعفا داده، نگران آينده نيستي؟ فكر مي‌كني چقدر شانس صعود داشته باشيم؟
نگران؟ ما ايران هستيم، حريفان بايد نگران باشند. با هر تيمي كه در يك گروه بيفتيم، تا آخرش مي‌جنگيم. بقيه‌‌اش ديگر دست خداست. من به شخصه اصلاً نگراني ندارم و به كادر فني و كل بچه‌هاي تيم اعتماد دارم و مي‌دانم همه نهايت تلاش خودمان را مي‌كنيم تا موفق شويم و مردم خوشحال شوند.

سؤال آخر درباره طرفدارانت است. چه پيغامي براي آنها داري؟ رابطه خوبي هم بين شما وجود دارد؟
خيلي از طرفدارانم تشكر مي‌كنم. هميشه از من حمايت مي‌كنند مخصوصاً در فضاي مجازي و در بيرون از آن. مي‌خواهم به هواداران بگويم بدون شماها ما فوتباليست‌ها هيچ جا نبوديم و به هيچ جايي هم نمي‌رسيديم. براي همين خيلي تشكر مي‌كنم از آنها و مي‌گويم كه خيلي دوست‌شان دارم.

سؤالات ما تمام شد؛ آيا حرف خاصي مانده؟
يك اتفاق جالب ديگر هم در باشگاه ما افتاد. همين الان كه با هم حرف مي‌زنيم كمك‌مربي چارلتون بعد از سه هفته كار بركنار شد!


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا US ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    51 1
    واقعا این پسر چقدر دوست داشتنی و میهن دوست و با ادبه. یک مؤمن واقعی، همیشه و همه جا بی ریا از خدا یاد می کنه در عین خال که به اصول حرفه ای فوتبال پایبنده. آقا رضا دوستت داریم