اقتصادنیوز نوشت:یک خودروساز در اقدامی موازی با رقیب خود به دنبال قبضه کردن رنو برای تولید انواع خودرو در ایران است به طوری که رقیب دیرینه خود را نیز در مذاکراتش دور زده است.

 در حالی که ایران خودرو اعلام کرده رنو یکی از شرکای اصلی اش بوده و قصد دارد با این شرکت به ادامه همکاری بپردازد، یک خودروساز در اقدامی به مذاکرات گسترده با رنو روی آورده و قصد دارد این شرکت را به نام خود قبضه کرده و از طریق آن به فعالیت خود ادامه دهد.


آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده، این شرکت که از ان به عنوان دومین خودروساز کشور یاد می شود در نظر دارد با فروش برخی املاک مازاد خود، ارزش سهامش را در بورس بالا ببرد و با نهایی شدن مذاکراتش با رنو بر ارزش این سهم بیافزاید.

شنیده ها حاکی از آن است این شرکت که در کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج واقع شده قرارداد جدیدی را برای ادامه فعالیت واحد کاشان خود به امضا رسانده که گفته می شود یکی از بهترین قراردادهای پساتحریم بوده که هنوز رسانه ای نشده است.

این شرکت ظاهرا مذاکرات بسیار فشرده ای در ایران و فرانسه با سران رنو داشته و قصد دارد با توجه به نیاز جامعه ایرانی به خودروهای زیر 50 میلیون تومانی، را در ایران تولید کرده و روانه بازار کند. با اینکه هنوز جزئیاتی از این مذاکرات به بیرون درز نکرده اما مدیران این شرکت که پراید را به تولید می رسانند، در نظر دارند با در نظر گرفتن ترفندهایی، رنو را از ادامه مذاکره با ایران خودرو منصرف کرده یا اینکه بخشی از محصولات که قیمتی بالای 50 میلیون تومان دارند را به ایران خودرو معرفی کنند.

این شرکت همچنین مذاکراتی با سیتروئن فرانسه شروع کرده و قصد دارد برخی خودروهای لوکس را در ایران به تولید برساند تا از این طریق برای بازار خودروهای بالای 80 میلیون تومانی محصولی آماده عرضه به بازار داشته باشد.

منابع آگاه خبر می دهند که مدیریت این شرکت خودروساز که تجربه ای در صنعت خودرو ندارد و بیشتر در امور مالی متمرکز است، سعی کرده با ارائه مدل هایی برای فروش خودرو، رقابتی با بانک ها برای ارائه سود برقرار کند اما با توجه به دستور اخیر بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی، در میان خودروسازان کشور کمترین نرخ سود مشارکت و انصراف را به مشتریان خود ارائه می دهد.

از آنجا که این شرکت در سکوتی رسانه ای به سر می برد، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصاد نیوز وعده داده این مشی را پس از تعطیلات نوروزی مورد بررسی قرار داده و دلیل این سکوت خبری و رفتار نامناسب با برخی رسانه های مستقل و خبرنگاران را از مدیریت این شرکت جویا شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بروجنی A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    79 0
    مهم تولید و عرضه خودرو مناسب و با کیفیت و البته ارزان برای هموطنان عزیز است و بازار رقابتی در این عرصه به نفع مشتری است. بنابراین محتوای انتقادی این خبر به چه جهت است؟؟
  • علی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    140 2
    ما که اصلا متوجه نشدیم منظورتون سایپا بود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    71 1
    آخه چرا این روزای عید ذهن مردم رو با سوالات پراز ابهام مشوش میکنید .اخه مردم از کجا بدونن کدوم خودروساز تو کاشانه و از اون مبهم تر پراید هم تولید میکنه .این همه خودروساز داریم همه هم در حال رقابت از کجا بفهمیم کدومشونه ؟تویوتا نیست ....فکر کنم بنزباشه .
    • بابک IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
      7 0
      اقا شاید فرود باشه نفوذ کرده تو کیلومتر 15 جاده مخصوص
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    34 2
    اتفاقا اگر چنین باشه خیلی هم خوبه .مطمئن باشید اگه چنین اتفاقی بیفته بعدش ایران خودرو هم به تکاپو خواهد افتاد که خودروهایی با کیفیت تر و قیمت کم تر از سایپا تولید کند .در واقع اینجوری یه نیمچه رقابتی بین شون میشه و مشتری سودشو میبره
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
      9 0
      لیک ای جان در اگر نتوان نشست
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    30 1
    در پساتحریم شرکتی موفق خواهد شد که بازار خودروهای زیر 20 میلیون را هدف بگیرد چون آهی در بساط ملت نیست بنظر میرسد هر دو شرکت خودروساز بخوانید فرغون ساز برنامه ای برای این رنج قیمت ندارند
  • سود 27 انصراف 26 حتی با پنج ملیون ایرانخودرو IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    8 0
    ایرانخودرو انحصار طلب از رقابت ترسان دست به دامان نماینده های شکست خورده در سه ماهه پابانی شده اون نماینده امیدوارم پاک باشه پاک نماینده مردم باشه نه نمابنده ایرانخودرو تو رو سننه
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    6 0
    به نظر من براي رقابتي شدن خودرو اين شركت حركت قشنگي انجام داده و بايد پشتيباني شود..مسئولان ما هنوز متوجه ايجاد رقابت در بازار نيستند يعني چي كه يك شركت خارجي در تمام شركت هاي ايراني براي خودش منافع ايجاد كند پس اصل حفظ توليد رقابتي چه ميشود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    12 1
    برای زیر 20 میلیون شما فکر موتور باش
  • علی مددخانی A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    5 0
    حالا که یک شرکت داره اندکی در رقابت وارد میشه شاید که به نفع مصرف کننده هم قدمی برداشته بشه رسانه ها مدعی هستند که چرا به ما خبر نمیده معلوم نیست تا چه زمانی منافع مردم باید بازی دست رسانه و خوردوساز بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    4 1
    شاید کسایی که گذارش تهیه کردن جزو سهام دارای سایپا باشن دارن کمک میکنن سهام بالا بره
  • حمید EU ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    3 2
    در تمام دنیا خودرو سازان بدون بهره و در اقساط بلند مدت محصولاتشون رو عرضه می کنند اون وقت توی ایران ماشین رو با کیفیت پایین و نقد یا اقساط با بهره بالا میفروشن
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 1
    با اینکه همه می دانند بین دو خودرو ساز مورد نظر هیچ تفاوتی وجود ندارد و برنامه هایشان از یک مرکز تهیه می شود باید این نکته تاکید شود که سایپا سیروئن قبلی به صورت سنتی خودروهای فرانسوی از جمله ژیان و رنو رنو5 و ..... تولید و در مرور زمان ایران خودرو نیز رویکرد تولید از انگلیسی به فرانسوی داشتند و باید پرسید حق با کدام است؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    6 0
    کلا تجربه نشان داده است نه ایران خودرو و نه سایپا و نه پارس خودرو اصلا به فکر مشتری نیستند و فقط به فکر جیب خودشون بوده و خواهند رود. سایر شرکتهای تولزدکننده ماشینهای چینی که اصلا قابل صحبت کردن نیستند. رقابت بین این شرکتها فقط برای سودآوری بیشتر برای خودشون هستند حتی به قیمت ضررهای مالی و از آن بدتر ضرر جانی برای مردم بدبخت. وزارت صنایع و مجلس توی این موضوع ماشین همیشه به نفع خوردسازان عمل کرده اند.
  • مجتبی A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    5 0
    خودرو سازی با انحصار طلبی منافات دارد. نتیجه آن تولید خودرو بی کیفیت است. اقتصاد را انحصاری نکنید تا تولید و کیفیت آن افزایش یابد. بازگشت به رنو حق قانونی آن شرکت است نه این که بگوییم حرکت خزنده در سکوت رسانه ای