۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

چند سالیست که دید و بازدیدهای عیدانه در ادارات رواج یافته است. این پدیده ناپسند به اندازه ای پیشرفت داشته که در دسته ها و رده های متفاوت برگزار می شود.

این حقیر که سالها با این پدیده ملال آور به ویژه در دادگستری مواجهم ، در مجتمع های قضایی می بینم که پس از پایان تعطیلات نوروزی و 13 فروردین  ، کارمندان اداری به تفکیک بایگان ، منشی و مدیر دفتر ، با ترک محل کار خود  ، لشگر وار به شعب دیگر رفته و عملا در کار ارباب رجوع اختلال می آفرینند.

و اما در این ادارات به  "دید" ها بسنده نشده  و همین عمل گویا باید که توسط اعضای همه شعبات الزاما تکرار شود و هیچ شعبه و اتاقی نباشد که توسط هیچ کارمندی مورد "دید" یا "بازدید" قرار نگیرد.

از همه جالبتر آنکه این پدیده ، در رده ی برتر توسط قضات* نیز صورت می گیرد. حتی در سال گذشته به چشم خود دیدم که در این رده ی برتر ، از مجتمع قضایی دیگر نیز به انجام این فریضه ! اهتمام داشته اند.

ناگفته پیداست ، که با عدم حضور هریک از کارمندان دفتری (بایگان ،  منشی و دفتر دار) و همچنین قاضی در محل کار خود در انجام امور مردم اختلال صورت می گیرد و متاسفانه این وضعیت گاهی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

ضرور و زیان این پدیده چنانست که نگارنده پیشنهاد می کند ، مدیران ادارات دولتی ،  اولین روز کاری پس از 13 فروردین را به عنوان روز "معانقه" یا دید و بازدید نامگذاری کرده و با پول بیت المال در تالار یا سالن ، مقدمات این آیین را فراهم کنند ، چه بسا با این شیوه  خسارت وارده به مردم و بیت المال کاهش یابد.

حقایق تلخ بالا مربوط به روزهای پس از 13 فرودین بود و اما درباره روزهای پس از تعطیلات 5 فروردین ، خود حدیث مفصل بخوان!

*پیشتر از همه کارمندان و قضات شریفی که با چشم پوشی از این کار زائد و ناپسند ، موجبات خشنودی ارباب رجوع را فراهم می آورند سپاسگزارم.

مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری/ Hamedani_law@yahoo.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اریا A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    5 1
    در اسفند ماه به ئائگاه رفتم برای پیگیری کاری که خیلی راحت به من گفتند که 25 فروردین به بعد مراجعه کن
  • محمد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 10
    موضوعاتتون تموم شده آقای آسیب شناس؟
  • صالح A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    6 1
    کاملا صحیح
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    2 1
    از دهم اسفند شب عید تلقی می شود تا پایان فروردین . در طول سال هم صرف صبحانه ، مسئولش امروز نیست برو فردا بیا ، امروز جلسه است ، از عادات عادی در ادارات کشور می باشد . اگر یک کار قانونی کوچک در یک روز برای مراجعه کننده انجام دادند باید تعجب کنی عزیز دل برادر
  • امیر A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    3 1
    آفرین و احسن بر جناب آقای مصطفی ترک همدانی. دیدگاه و نظر درست و صوابی دارید. امید اینکه دید و بازیدهای اداری این ایام با حسن تدبیر مسولین ادارات کم و در حد ضرورت باشد تا امورات اداری مردم به موقع و درست انجام پذیرد.