ایران نوشت: این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مارینا کالیوراند وزیر امور خارجه استونی بر همکاری‌های مشترک در زمینه دولت الکترونیک تأکید کرد

وی با اشاره به برداشتن تحریم‌ها و اجرای برجام در کشور، تعاملات اقتصادی در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات را ضروری خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم در روابط خارجی ایران و دنیا، از همه امکانات موجود استفاده کنیم.

در زمینه‌های ICT،R&D، پستی، فضایی،‌دولت الکترونیک و همچنین تجارت الکترونیک، آمادگی داریم همکاری‌های مشترک را با کشور استونی و بخش خصوصی آن گسترش دهیم. همچنین در این هفته با حضور وزیر، معاونان و مدیران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. برات قنبری معاون نظارت و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات با بیان اینکه ICT یک فرصت است و باید با کاهش تهدیدات در جهت گسترش آن گام برداشت، گفت: خروج از رکود و رونق اقتصادی بدون پیشرفت این بخش امکانپذیر نیست.

اقتصاد مقاومتی درون‌زا و عدالت محور است و خوشبختانه ما از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها ظرفیت‌های خوبی در کشور در راستای تحقق آن داریم. در ستاد فرماندهی مدیریت اقتصاد مقاومتی 11 برنامه تصویب شده که وزارت ما در آنها فعال است بویژه در دو برنامه ملی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و توسعه اقتصاد دانش بنیان که به طور مستقیم درگیر است.

در عین حال در این هفته «مرتضی براری» معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم 160 هزار میلیارد ریال در زیرساخت‌های ارتباطی کشور سرمایه‌گذاری شده که از این میزان 40 هزار میلیارد ریال توسط دولت بوده و مابقی توسط بخش خصوصی جذب شده است .

وی ارزش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کشور را 350 هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: 80 درصد این اقتصاد توسط جمعیت 20 درصدی کشور در تهران تولید می‌شود. در حال حاضر سهم مصرف این بخش بیش از 80 درصد و سهم تولید کمتر از 20 درصد است.

همچنین در این هفته ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در سال جاری تلاش می‌کنیم حوزه هایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد اهتمام جدی تری قرار گیرند گفت: مهم‌ترین حوزه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.

آموزش عمومی مردم در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی برخط از دیگر برنامه‌های این شورا در سال جاری است که به ترتیب به آنها پرداخته خواهد شد؛ خط و زبان فارسی در فضای مجازی، دانشنامه‌های برخط و تقویت موتورهای جست‌و‌جوی بومی از اولویت‌ها در سال 95 است.

تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از وظایف محوله از سوی رهبری است و این شورا با تمام توان برای تحقق آن تلاش می کند.

در عین حال در این هفته عباس آسوشه معاون مرکز ملی فضای مجازی درباره بودجه 3شورای منحل شده عالی انفورماتیک، اطلاع‌رسانی و امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) وانتقال وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی، گفت: شائبه تعلق بودجه این شوراها به شورای عالی فضای مجازی ایجاد شده که باید گفت بودجه شوراهای منحل شده به شورای عالی فضای مجازی نمی‌رسد.

ردیف بودجه به جهت برنامه به مجموعه‌ها تعلق می‌گیرد و وظایف جدیدی در قالب این مصوبه به مرکز ملی فضای مجازی داده نشده است که بخواهیم وظایف اجرایی انجام دهیم و بودجه نیاز داشته باشیم.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =