اقتصادنیوز نوشت: کمیسیون تلفیق بودجه 95 در مجلس، رای به دونرخی شدن بنزین داد: یک نرخ همان 1000 تومان فعلی و نرخ دوم برای مصرف بالاتر از «مقدار پایه»، با قیمتی که دولت بر اساس هزینه تمام‌شده و عوارض قانونی تعیین خواهد کرد.

پس از آنکه با پیشنهاد احمد توکلی در یکی از جلسات هفته گذشته مجلس، نمایندگان به چندنرخی شدن بنزین در سال 95 رای دادند و ساعتی بعد، این مصوبه را نیازمند تجدید نظر یافتند، کمیسیون تلفیق بودجه عصر دیروز برای تعیین تکلیف این موضوع تشکیل‌جلسه داد.

آن گونه که قاسم عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق گفته است، در این جلسه مصوب شده که «دولت ملکف است 4 ماه پس از تصویب این قانون، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین را به کارت سوخت مجهز کند.»

وی افزود: از این رو، سوخت گیری صرفا باید از طریق کارت سوخت شخصی خودروها صورت بگیرد و هزینه صدور کارت سوخت از مالک خودرو دریافت می شود.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در خصوص قیمت بنزین در سال 95 مصوب شد که دولت باید یک مقدار پایه را برای مصرف وسایل نقلیه مشخص کند و هزینه سوخت برای این مقدار پایه، همان قیمت پایان سال 94 خواهد بود و مازاد بر این مقدار پایه، هزینه سوخت برابر با قیمت تمام شده باشد.

وی ادامه داد: در این مصوبه، قیمت تمام شده نیز به این صورت تعریف شده که برابر با قیمت تحویل در بندر یا به اصطلاح قیمت فوب خلیج فارس به اضافه عوارض قانونی و هزینه نقل و انتقال سوخت است.

این مصوبه البته برای قطعیت یافتن باید به تصویب صحن علنی مجلس برسد.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    30 4
    توکلی با توجه به شکست خود در انتخابات می خواهد از مردم انتقام بگیرد
  • shjr A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    15 0
    معلوم نیست چه کسانی از محل دستگاه های کارت سوخت منفعت می برند که اصرار به تداوم استفاده از کارت سوخت دارند وگرنه راههای مختلفی برای به دست آوردن آمار مصرف وجود دارد وتمام این کارها توجیه اشتباهات گذشته و سود بردن از خمات و پشتیبانی دستگاه های کارت سوخت است و مردم هم موش آزمایشگاهی
  • صحرایی از کرمانشاه A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    1 0
    معلوم نیست میزان مصرف پایه را چند لیتر میخواهند اعلام نمایند، اگر میزان مصرف پایه 60 لیتر باشه پس قضیه 60 لیتر 400 تومانی و بقیه 1000 تومانی و این همان ترفند قبل است. مدتی صدقه سر 60 لیتر پایه 1000 تومانی داده میشود و نهایتاً در مصوبه ای دیگر بنزین تک نرخی میشود و به قیمت خلیج فارس عرضه میشود. ما ملت ایران چقدر بدبختیم . ما و خارجی ها در استفاده از منابع که حقمان است چه فرقی داریم این مثلا همان عدالت است.