۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

در معاملات چهارشنبه ۸ اردیبهشت شاخص بورس اوراق بهادار تهران به فاز مثبت بازگشت.

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص كل بورس و اوراق بهادار با 10 واحد افزایش به 78 هزار و 404 واحد رسید.

به گزارش حبرگزاری خبرآنلاین،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز با رشد 10.27 واحدی به عدد 78 هزار و 404 واحد رسید. 

در معاملات روزجاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سایپا و ایران خودرو سعی کردند شاخص را به سمت بالا ببرند و همچنین نماد های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، فولاد خوزستان و صنایع معدنی گل گهر بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

بیشترین تقاضا های امروز مربوط به سهام ایران خودرو، گروه بهمن و مشارکت شهرداری سبزوار بود همچنین بیشترین عرضه را شرکت‌های مشارکت سایپا، گواهی رایان سایپا و داروسازی فارابی داشتند.

در این میان روند ریزشی قیمت‌های جهانی به ویژه سنگ‌آهن موجب شده با وجود داشتن شرایط و پتانسیل صعود و لیدری بازار برای این گروه‌ها، خریداران و سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری به معاملات نمادهای فعال در این گروه‌ها بپردازند و اکثراً معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کنند. 

شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز به جز شاخص بازار اول مثبت بودند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) سه واحد، شاخص كل (هم وزن) 65 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 54 واحد، شاخص آزاد شناور 198 واحد و شاخص بازار دوم 295 واحد رشد كردند. تنها شاخص منفی امروز، شاخص بازار اول بود كه 38 واحد كاهش یافت.

بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به نمادهای غپاك، خنصیر، كفرا، وخارزم، شسینا و خبهمن بود. نمادهای سپاهاح، ملتح، قشكر، فجر، كسعدی، فلامی، ستران، قلرست و وبانك نیز با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با 1.3 واحد افزایش به مقدار 802.2 رسید. ارزش معاملات این بازار به بیش از 173 میلیارد تومان رسید.

 

22439

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =