کارگران ستون اقتصاد کشورند و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی بی بدیل دارند

استاندار مازندران بر لزوم مردمی کردن اقتصاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد� و گفت : کارگران به عنوان ستون اقتصاد کشور، نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و باید به آنها به صورت ویژه توجه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران،ربیع فلاح‌جلودار امروز در جشنواره تجلیل از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان مازندران در ساري اظهار کرد: کارگران به عنوان ستون اقتصاد کشور، نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و باید به آنها به صورت ویژه توجه شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته اقدام‌های مناسبی برای گروه کارگران و برطرف کردن مشکلات آنها انجام شد، افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی استان متشکل از دستگاه قضایی، بازرسان، مدیرکل اطلاعات، فرمانده سپاه، معاونان استانداري و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده است و پیگیر اجرای عملياتي در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه ستاد رفع موانع تولید با شرکت بانک‌ها و واحدهای تولیدی داراي مشكل به طور مكرر تشكيل جلسه داده تصریح کرد: در این ستاد مشکلات برخی از واحدها را برطرف کرده و موضوع بیکاری مازندران را تا حدودی توانستیم برطرف کنیم.
وی افزود: مازندران جزء 10 استانی است که رشد اشتغال آن مثبت بوده اما این به معنای این نیست که مشکل بيكاري مرتفع شده بلکه در پی آن هستیم تا با شناسایی موانع و با استفاده از اختیاراتی که دولت به استاندار داده این مشکلات را از پیش روی واحدهای تولیدی برداریم.
فلاح اظهار کرد: در دوسال گذشته سعي كرديم مطالبات كارگران نساجی قائم‌شهر و چيت سازي بهشهر را مرتفع نمائيم ولي با اين وجود مشكلاتي در زمينه پرداخت مطالبات وجود دارد
استاندار مازندران با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به 5 اصل اساسی معتقدیم، افزود: برون‌زا بودن، قابلیت صادرات بودن محصولات و رقابت با گروه‌های خارجی یکی از مهم‌ترین ویژگی تولیدهای داخلی باید باشد.
فلاح درون‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های درونی را از دیگر اقدام‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود بنادری چون، امیرآباد در مازندران تلاش مي شود، تا برای افزایش صادرات گام هاي موثري برداريم
وی افزود: با ایجاد پنجره واحد در مازندران تمامی دستگاه‌ها برای سرعت دادن به صدور مجوزها تلاش می‌کنند.
استاندار مازندران دانش‌بنیان بودن را یکی دیگراز ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید در تولید علم به ثروت تلاش کنند و در این راستا با تشكيل گروه راهبردي و با مشاركت نخبگان اقداماتي در حال انجام است.
فلاح افزود: مردمی کردن اقتصاد یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در استان اتفاق بیفتد و بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شود.
استاندار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: مازندران رتبه بالاي میزان مشارکت در انتخابات را داشته و این مردم روشنفکر و توسعه‌گرا می توانند با همدلی و هم زبانی و توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در توسعه استان تلاش کنند.
در اين مراسم با اهداء تنديس و لوح تقدير از واحدهاي برتر توليدي و گروههاي فعال صنفي كارگزي استان تقدير شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =