معاون امور عمرانی استانداری سمنان : جهت گیری سرمایه‌گذاری‌ها باید متناسب با چشم انداز توسعه‌ای انجام

مهدی زندیه وکیلی در همایش شهرداران استان گفت: جهت گیری سرمایه گذاری ها باید متناسب با چشم انداز توسعه ای انجام شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین با حضور زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری سمنان ، شکریان سرپرست اداره کل شهری و شوراها ، ابک مدیر کل دفتر فنی استانداری سمنان ، حیدری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها و شهرداران همایش شهرداران در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با هدف بررسی مسائل و.مشکلات شهرداریها برگزار گردید.
معاون امور عمراني استانداری در این جلسه گفت: بهبود امور فعلي ، راهکاری جز جذب سرمایه از بخش خصوصی نداشته و این موضوع هم با توجه به مزیت‌های موجود در استان‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است.
ایشان با اشاره به مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها ابراز كرد: اكنون شهرداری ها ناگزیرند به سمت جذب سرمایه گذار بروند و به بخش خصوصی اعتماد كنند تا بسیاری از مشکلات خودشان را برطرف نمایند.
وی با بیان اینكه متاسفانه هنوز برخی سرمایه گذار را با پیمانكار اشتباه می گیرند، تصریح كرد: سرمایه گذار نیاز به اكرام، اعتماد و حمایت دارد.
زندیه وکیلی با تاكید بر لزوم سرمایه گذاری و باور آن در بین مسئولان و مردم ابراز داشت : سرمایه گذار در گیرودار بروكراسی اداری نمی تواند برای شهر مفید باشد باید با اتخاذ تدابیری مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به سرمایه گذار را مد نظر داشت.
وی یادآور شد: هر شهری ظرفیت های خاص خود را دارد كه با شناسایی و برنامه ریزی مناسب می توان زمینه سرمایه گذاری و تقویت در آن بخش را فراهم كرد.
معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه ادامه داد: استفاده از تفکرات نو در روند توسعه شهرها باید ملاک قرار گرفته و در آن حوزه عمل شود تا خود در خروج از روند رکودی تأثیرگذار باشیم.
ایشان با تأکید بر اینکه بودجه شهرداری‌ها به هیچ وجه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای متناسب نیست، ابراز کرد: شهرداری‌ها با راضی شدن به حداقل‌ها می‌توانند زمینه جذب سرمایه در پروژه‌های شهری را فراهم نمایند.
زندیه وکیلی ابراز کرد: هر آنچه که بتواند فرصت خدمت را برای مردم فراهم کند، قابلیت سرمایه‌گذاری را دارد.
ایشان انجام مطالعات دقیق، زمان سنجی و مطالعات امکان سنجی را از اقدامات لازم برای پیش‌بینی ورود سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: جهت گیری سرمایه‌گذاری‌ها باید متناسب با چشم انداز توسعه‌ای انجام شود.
وی با ابراز امیدواری برای محقق شدن برنامه‌های توسعه‌ای شهرها ابراز امیدواری کرد: با رفع معضلات باقیمانده در راه اجرای برنامه‌های جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان تا پایان سال، این اهداف در سال آینده عملیاتی شود.
در این جلسه شهرداران به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص توسعه شهری و امور جاری شهرداریها پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =