باید به نقطه ای برسیم که مصرف کالای داخلی کشور برای مردم یک افتخار باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: کندی حرکت چرخ اقتصاد قابل تحمل نیست و باید رونق اقتصادی را همه جامعه احساس کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در محل استانداری لرستان طی سخنانی با بیان اینکه در سفرهای استانی خود بیشتر دنبال حساب کشی هستم تا اینکه بخواهم سخنرانی کنم اظهار داشت: مطالبی که باید گفته شود فراوان تکرار شده و حال باید ببینیم در حوزه اقتصاد کشور چه دستاوردهایی حاصر شده و اشکالات کار در این حوزه کجاست.

وی با تاکید بر اینکه واژه اقتصاد مقاومتی یک واژه ۱۰۰ درصد علمی است عنوان کرد: ما در حوزه اقتصاد باید به درجه ای از مقاومت برسیم که در مقابل تکان های بیرون آسیبی نبینیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه نشان داده طی چند سال اخیر هر جایی از دنیا که اقتصاد آن دچار مشکل شده به سایر کشورها نیز ضربه وارد آمده است افزود: در ایران علاوه بر مشکلات اقتصادی، تحریم ها نیز وجود داشته است.

جهانگیری با بیان اینکه کشوری که همیشه در معرض تحریم است باید کاری انجام دهد که تحریم ها آسیب جدی به حوزه اقتصاد آن وارد نکند گفت: یکی از اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد فرهنگسازی الگوی مصرف بوده چرا که یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی این موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به نقطه ای در اقتصادمان برسیم که مصرف کالای داخلی کشور برای مردم یک افتخار باشد تصریح کرد: ما باید به نقطه ای برسیم که یک ایرانی از وجود کالای خارجی در خانه اش احساس ناراحتی کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این راستا همه کسانی که در حوزه فرهنگ مسئول هستند باید اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند تصریح کرد: همچنین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مبنای اقتصاد مقاومتی بهره وری بالا، افزایش رقابت ها و همچنین افزایش ارزش افزوده است گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بوده که مردمی است و بخش خصوصی همه کاره آن است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برون گرا بوده و همواره با اقتصاد جهان در حال تعامل است عنوان کرد: اقتصاد ایران در حال حاضر جزو ۲۰ اقتصاد اول دنیا بوه و نمی تواند خود را از اقتصادهای بیرونی جدا بداند و باید کالا و خدمات به کشورهای مختلف عرضه کند و در مقابل کالا و خدمات بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهم ترین حرف اقتصاد مقاومتی این بوده که باید دانش در آن همه کاره باشد افزود: برخی می گویند اینها دنبال اقتصاد منزوی و یا درون گرا بوده اما باید گفت مگر می شود اقتصادی دانش بنیان باشد و خود را بی نیاز از اقتصاد بیرون بداند.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از خواسته های همه رهبران دنیا از جمله رهبر معظم انقلاب ایجاد عدالت در جامعه بوده و اینکه همه از امکانات مساوی برخوردار باشند است گفت: سال ۹۵ سال مهمی بوده به این دلیل که مجموعه نظام احساس می کند که چرخ اقتصاد باید سریع تر حرکت کند.

وی تاکید کرد: کندی چرخ حرکت اقتصاد قابل تحمل نیست و باید رونق اقتصادی را همه جامعه احساس کند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    2 0
    فقط در صورتی به این نقطه میرسیم که تولید کنندگان داخلی به جای تولید بنجول کالاهای با کیفیت تولید کنند.