۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

ویدیوی جنجالی برنامه اکسیر با اجرای فرزاد حسنی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است و حالا اظهار نظر ها درباره آن با هشتگی همراه است که به واقع خلاصه همه ماجرا است: # رسوایی _ اخلاقی !

آنچه از رفتار آقای حسنی می بینیم در حقیقت یک رسوایی اخلاقی در درجه اول برای خودش و بعد البته تلویزیون ماست. او از یکی از شرکت کنندگان برنامه اش سوالی می پرسد و می گوید اگر درست جواب بدهی ۵۰ میلیون تومان جایزه می گیری.شرکت کننده که سنی دو برابر آقای حسنی دارد اشتباه جواب می دهد اما مجری می گوید درست جواب داده ای و جایزه می گیری.بعد هم بسته ای را مقابلش می گیرد تا آن را باز کند و جایزه اش را بردارد.آقای شرکت کننده هم در بسته را باز می کند و با نوشته ای مواجه می شود که رویش نوشته شده:«زرشک» لحن بد فرزاد حسنی با شرکت کننده برنامه اش آنقدر توهین آمیز هست که حالا موجی گسترده در افکار عمومی علیه او شکل گرفته و حتی هوادارانش هم از آن طرفداری نمی کنند.

عده ای از کاربران شبکه های اجتماعی حسنی را فردی مغرور و بی ادب توصیف کرده اند که رفتار ناشایستی با مهمان خودش دارد.گروهی هم این کارش را تلاشی برای دیدن شدن برنامه بعد از پایان ممنوع التصویری دانسته اند که در رفتار های سابق او نیز قابل تحلیل است. دسته دیگری هم البته به درستی به این نکته اشاره کرده اند که منهای دوربودن این رفتار مجری از کرامت انسانی این ناظر پخش و مسوولان صدا و سیما هستند که با صدور اجازه پخش این برنامه ضبطی بی اخلاقی او را دامن زده اند.
من تلاش کردم با خود آقای حسنی تماس بگیرم و توضیحاتش را بشنوم.هر چند موفق به این کار نشدم اما هر توضیحی هم که داشته باشد این کار ناشایست او را توجیه نخواهد کرد و بعید است این اشتباه قابل گذشت باشد.

اگر چنین اتفاقی در یکی از رسانه های معتبر دنیا بیافتد حتما با آن مجری قطع همکاری می شود و رسانه برای حفظ احترام مخاطبانش به این شیوه از آنها عذر خواهی می کند چه اینکه نمونه هایی از این دست تا کنون اتفاق افتاده است.
شاید این از کار از صدا و سیما ما که حالا شایعات درباره تغییر نفر اولش بیشتر از همیشه شده بعید باشد اما حتما انتظار زیادی نیست که آقای حسنی را دست کم برای مدتی ممنوع التصویر کنند.

البته دست به ممنوع التصویر کردن تلویزیون ما خوب است و این اتفاق درباره خیلی از چهره ها از جمله همین آقای حسنی افتاده است.اما عمده این ممنوع التصویر شدن ها به دلایلی پشت پرده و دست کم برای مخاطبان نامشخص بوده است؛گاهی به دلایل سیاسی یا اخلاقی یا شخصی یا هر مورد دیگری که به ما به عنوان مخاطبان ربطی نداشته است.این بار اما پای دلخوی مردم در میان است.شاید اگر یکی از سایت های اینترنتی همت کند و یک نظر سنجی در مورد ممنوع التصویر شدن حسنی به خاطر این کارش برگزار کند مشخص شود مردم چه می خواهند.آن وقت در فهرست طولانی ممنوع التصویر شده های تلویزیون دست کم یک مورد هم خواهیم دید که امضای مردم را داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    4 0
    جای تأسف برای صدا و سیما است که مجریش این باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    2 0
    من هم موافقم.این آقا بی ادب هست
  • دهاتي GB ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    1 0
    صداوسيماي فرهنگ ساز، توهين او به يك انسان شريف و ساده كه دوبرابر او سن داره و يك پدر خانواده است، توهين او به تمام جامعه است. اين ادم مغرور ، فكر كرده كيه
  • منصور US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    3 0
    بسیار بی ادبانه و قابل تعقیب قضایی است. حسنی فردی متکبر و نامهربان است .او را اخراج کنند که به کرامت انسانی بی توجه است. شومن نیست .هوچی است.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    62 2
    در این گونه مواقع یک بیت شعر بین عموم مردم تکرار می شود که: من از خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشینی ها جناب حسنی به دک و پز و زیر ابروش برسه کافیه.
  • علی کرمانشاه A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    32 0
    ایشان هنوز روبروی فردی که دارای رفتار واکنشی برون ریز قرار نگرفته وگر نه مطمعن اشید صورت ایشان را با برخورد قابل قبول با رفتار بی ادبانه و گستاخانه و خود بزرگبینانه ایشان را چنان با ظربه ای منطقی عوض میکند که شاید تا ابد دیگر قابل حضور در مقابل دوربین تلویزیون نباشد به دو دلیل یکی تغییر فیزیکی صورت و دیگری اگر شعور داشته باشد از خجالت رفتا زشت و بی ادبانه ایشان و برخورد بجای ارباب رجوع با صورت او و عدم وجود ایشان در مقابل دست بالای دست قطع رجال که نیست که کارگردان از این موجود بی ادب و خودخواه برای برنامه ای که اصلا در وزن و جایگاه و ادب خانوادگی این موجود خود خواه و درگیر منیت خود برتر بین نیست که استفاده و بد آموزی را به جامعه ایرانی عرضه میکند .
  • ممد A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    39 0
    یعنی واقعا جای تاسف داره...ا
  • علی IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    8 36
    بنام خدا غرور و اعتماد به نفس بی جای آقای حسنی را حس می کنم و اگر چه کار وی بسیار زشت بوده است اما مجازات باید متناسب با جرم باشد. از کار بی کار کردن مجازات سنگینی است و به نظرم افکار عمومی او را به خوبی مجازات کرده است.
  • محمد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    24 3
    کار ایشان مثل این میمونه که یک کلاس اولی رو ببری دوره متوسطه واز ایشان فزیک بپرسی اخه ایکیو چرا افراد با هوش وباسواد جامعه رو تو برنامت نمیبری
  • حسن A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    57 0
    صدا و سيما به آن شركت كننده 50 ميليون تومان بايد بدهد تا از اين لودگي و الفاظ كوچه بازاري توهين آميز دوري كند مشكل برنامه شخص حسني نيست بلكه مشكل مدير بي كفايت آن شبكه هست كه حتي شهامت اسنعفا ندارد.
  • محمد IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    16 6
    آیا تاثیری هم دارد دیگه یه آدم درست حسابی تو این کشور واسه اجرا وجود نداره
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    36 0
    به قول خودش می خواد خودشیرینی کنه اما نمی دونه چقدر به ذایقه مردم تلخ میاد
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    48 0
    حتی اگر اون پشت صحنه کذایی ساختگی هم نباشه، باز هم اصل مسئله سر جاشه. اصل مسئله ای که مردم را عصبانی و ناراحت کرده اینه: نشان دادن خرد کردن و له کردن و تحقیر کردن یک انسان بی دفاع از سیما آنهم توسط فردی حرفه ای که ظاهرا با توجه به پیشینه اش از تحقیر دیگران لذت می برد. هیچ چیزی از زشتی رفتار این مجری کم نمیکنه . کمترین کار اخراج ایشان از اجرا است. مدیر شبکه سه هم باید بخاطر دادن فرصت به چنین افرادی که ظاهرا قصد تحقیر مردم را دارند رسما عذرخواهی کنه ... والسلام
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    خلایق هر چه لایق
  • امیر از اردبیل A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    واقعا متاسفم برای آقای حسنی من بجای ایشون بودم خودم به روانشناس و روانپزشک مراجعه میکردم خدا هم جواب همچین آدم مغرور و متکبری رو خواهد داد وای بر شما
  • امید A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    4 0
    تو این مملکت برا مردم هیچ ارزشی قائل نیستن که با آقای حسنی برخورد بشه؟
  • نادر IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    2 0
    البته ایشان در محله ما متولد شده اند و زمانی که بنده عکس مصدوم شدن همسر شان را دیدم ، از آن تاریخ کلیه برنامه هایی که تامبرده درآن نقشی داشتن را تماشا نکردم ، در حال حاضر هم که از رفتارشان انتقاد میشه ، بنظر بنده رفتارشان غیر طبیعی نیست چون فردی که با همسر خودش آن رفتار داشته ، بدیهی که با مردم اینطور رفتار کند ، من خواهشی که از "حسنی " دارم و آن هم اینکه اسرار نکنه که من بچه خانی آباد هستم چون خانی آباد محله مردان با شرفی مثل "جهان پهلوان تختی" است .
  • ازیزد IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    موافقم تلویزیون جای چنین افراد گستاخ نیست