بهای سنگینی که دولت یازدهم برای بنزین تک نرخی می پردازد/قیمت بنزین در بقیه کشورها چند است؟

مجموعه قیمت های جهانی نشان می دهد به جز چند کشور مثل کویت عربستان قطر یا لیبی که میزان ذخایر ارزی انها بسیار بیشتر از ایران است در سایر کشورهای دنیا بنزین گران تر از ایران است.

خاطره وطن خواه: در شرایطی که بازار نفت پرتلاطم و نوسانی است ، کارشناسان صندوق بین المللی پول به کشورهایی که اقتصادهایشان وابسته به نفت است توصیه می کنند که برای مقابله با نوسان های ایجاد شده در مرحله نخست نسبت به اصلاح ساختار اقتصادی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرانلاین ، توصیه به کاهش یارانه ها از جمله یارانه سوخت عموما مهمترین توصیه ای است که می شود.چرا که حذف این یارانه بخش قابل توجهی ای از هزینه های دولت را کم می کند.تصمیمی که عربستان سعودی به دنبال کاهش درامدهای نفتی ناشی از سقوط نفت گرفت و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و قطر هم از این تصمیم تبعیت کردند.

در ایران با وجودی که نرخ بنزین تک رقمی و هر لیتری معادل هزارتومان است، اما هنوز هم این کالا از یارانه دولت بهره می گیرد.اگرچه مجلس در جریان تصویب قانون بودجه سال 95 کل کشور تصمیم به بازگشت به بنزین دو نرخی گرفت اما دولت  به دلیل ماهیت تورم زا بودن این تصمیم قصد دارد که تا جایی که امکان دارد اجرای این تصمیم را به تعویق بیندازد.

چه انکه عباس کاظمی معاون وزیر نفت روز گذشته هم براین نکته تاکید کرد که :« دولت بر این باور استکه بهترین گزینه برای عرضه بنزین، تک نرخی بودن است و قطعا ما پیشنهادی برای دونرخی بودن ارائه نخواهیم کرد

براساس امارهای موجود در حال حاضر تعداد کل خودروهای بنزین سوز در کشور 14 میلیون دستگاه، خودروهای دوگانه‌سوز۴ میلیون دستگاه و خودروهای گازوییلی هم حدود 1 میلیون دستگاه است. تعداد موتورسیکلت ها هم رقمی در حدود10  میلیون دستگاه براورد می شود. می گویند  از این 14 میلیون خودروی بنزین سوز، حدود 400 هزار دستگاه تاکسی و 2 میلیون دستگاه وانت بار است و به این ترتیب کل تعداد خودروهای شخصی بنزین سوز در حال حاضر 11.5 میلیون دستگاه است.

حالا بدون در نظر گرفتن خودروهای دوگانه سوز و گازوئیلی متوسط سالانه مصرف بنزین هر خودرو حدود 1851 لیتر و ماهانه حدود  154 لیتر و متوسط روزانه مصرف بنزین هر خودرو 5 لیتربنزین ثبت می شود که رقم قابل توجهی است.

در حال حاضر قیمت بنزین در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، به‌طور متوسط و تقریبا معادل 73 سنت قیمت دارد که با توجه به قیمت حدودا 3450 تومانی دلار در بازارهای داخلی در آن مقطع، معادل ریالی این بنزین تقریبا مساوی 2350 تومان می‌شد. عددی که حتما فاصله زیادی با بنزین هر لیتر هزار تومان دارد.

در امریکا هر لیتر بنزین به طور متوسط 1.5 دلار و دراروپا 1.55 یورو به طور متوسط به فروش می رسد.در ترکیه هر لیتر بنزین 1.90 یورو نرخ گذاری شده است.

بعد از ترکیه، ایتالیا  با هر لیتر بنزین 1.70 یورو، یونان با قیمت 1.61 یورو، بریتانیا 1.58، هلند با 1.55 یورو، پرتغال 1.50، ایرلند  1.50 یورو، دانمارک با 1.49 یورو، آلمان با 1.47 یورو، در رده های بعدی قیمت بنزین در اتحادیه اروپا قرار دارند. قیمت هر لیتر بنزین در بلژیک 1.44 یورو است و این محصول در فرانسه 1.49 یورو، جمهوری چک 1.33 یورو و مجارستان 1.19 یورو به فروش می رسد. در اسپانیا قیمت هر لیتر بنزین 1.29 یورو و در سوئد 1.48 یورو است.

در همین حال  قیمت بنزین در کشور عراق 78 سنت، آنگولا 65 سنت، اکوادور53 سنت، امارات متحده عربی 47 سنت، الجزایر 32 سنت، کویت 23 سنت، عربستان 16 سنت و قطر 19 سنت و در لیبی 17 سنت در هر لیتر است.

مجموعه قیمت های جهانی نشان می دهد به جز چند کشور مثل کویت عربستان قطر یا لیبی که میزان ذخایر ارزی انها بسیار بیشتر از ایران است در سایر کشورهای دنیا بنزین گران تر از ایران است.با این حال دولت تصمیم دارد که طرح موسوم به افزایش قیمت بنزین را تا انجا که امکان دارد اجرایی نکند.تصمیمی که قطعا فشار بسیاری بر دوش اقتصاد ایران برجای خواهد گذاشت با این حال این بهایی است که دولت یازدهم در راستای حمایت از اقشار اسیب پذیر می خواهد پرداخت کند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    797 7
    حقوق کارگران و معلمان هم در این کشورها خیلی بیشتر از ایران است
    • بی نام GB ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      269 3
      خیلی از دوستان بعد از خوندن این خبر اومدن قیمت ماشین و مقدار حقوق کشورهای دیگر رو با ایران مقایسه کردن. وقتی از قیمت در کشورهای دیگه میگید همه چیز رو بگید. به عنوان مثال در کشور ترکمنستان تا همین 2 سال پیش بنزین رایگان بود. از دو سال قبل ینزین شده لیتری حدود 850 تومان ولی هنوز برق، آب و گاز در این کشور رایگانه و شهروندانشون پولی بابت این موارد نمیدن. متاسفانه تو کشور ما مسوولین مرتب نگاه میکنن ببینن کشورهای دیگه چی رو از ایران گرونتر میدن همونو میکنن چماق. چرا یه گزارش از قیمت اینترنت در کشورهای دیگه منتشر نمیکنین.
    • بی نام RO ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      240 2
      خبر انلاين مي تونم خواهش كنم كه ارزش ريال را در برابر دلار طي اين ٣٧ سال يه بررسي كنيد؟؟؟؟
    • lkk IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      در کانادا یک معلم ماهی 60هزار دلار حقوق میگیرد وبربهترین ماشین سواری با مصرف حدود 8 لیتر سوار میشود در ایران وضع به چه صورت است ؟ ارزش پول ودرامد در کشور را اگر با قیمت بنزین بسنجیم بنزین باید لیتری 700 باشد نه 1000 پس بیخودی کشورهای دیگر را که از لحاظ درامد ورفاه از ما بهتر هستند بامامقایسه نفرماییدمثل مالیات بر ارزش افزوده که به درستی از کالا ،نه قبض آب وبرق وگازو تلفن وهرچیزی که امکان دارد دریافت کنند،وبه مصارف درست میرسانند. لازم به ذکر است نوع بنزین عرضه شده بدون اب وبا استاندارد جهانی است نه مثل مملکت ما که یک باک بنزین بدون استاندارد با کلی هوا ودیگر چیزهایی که قابل اشتعال است پر میشود
    • نظري A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      143 1
      چه بهاي سنگيني كه منتش رو رو مردم ميذاريد ؟؟؟؟؟؟؟ چند دهه است كه مردم دارند تاوان و بهاي سنگين خيلي از كارها و برنامه هاي شماها رو تو حوزه هاي مختلف ميدهند چيزي نميگيد حال به نون دوني دولت و مثل نرخ ارز رسيد شد تاوان و بهاي سنگين ؟؟؟ سوخت و حامل انرژي گران و ارز گران و ... ذخاير زير زميني رو فراموش كرديد كه مال مردم هست و فكر مي كنيد ارث خودتونه
    • عادل IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      219 2
      چطور فقط وقتی بحث افزایش قیمت بنزین که میشه ما رو با کشورهایی اروپایی مثل آلمان و دانمارک و هلند مقایسه می کنید وقتی صحبت از مقایسه وضعیت خدمات آموزشی و صنعتی و پزشکی بین ما و آنها می شود می گویید قیاس مع الفارق است و نمی شود ما رو با اروپایی ها مقایسه کرد
    • سیا A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      68 2
      در ایران دو قشر وجود دارد ، شهروند در جه یک که حدود 1 درصد جامعه هستند و شهروند درجه دو که حدود 99 درصد جامعه را تشکیل میدهند، همه چیز برای شهروند درجه یک تعریف شده است و بقیه برای خالی نبودن صندلیهای استادیوم در ایران زندگی میکنند ، برای پر کردن آن جیب آن درجه یکی ها.
    • امین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      44 0
      تو ترکیه با درآمد سرانه متوسط 1 1 هزار دلار بنزین 1.9 داره یعنی با درآمد متوسط 35 میلیون تومان تازه بنزین 6 هزار تومنه که به نسبت درآمد بنزین از ایران ارزونتره حالا بماند که ترکیه نفت و گاز ندارد
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      32 0
      قیمت بنزین توی ایران وقتی 700 شد از امارات سوخت به ایران قاچاق میشد با عدم کنترل تورم در اثر سوء مدیریتها و تحریمها ارزش پول ملی یک شبه یک سوم شد و باز دولت از ملت طلبکار شد فراموشکار نیستیم.
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
      5 0
      حقوق اونا به دلار و یورو و.. ایناست, حقوق ایرانیا به ریاله عموجون ,چطور اخه مقایسه کردی
  • بی نام RO ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    459 3
    با این اتومبیل لگن آشغالتون،که چهل ساله با همین منوال تولید میشه باید هم بنزین را گران کنید .حق با شماست
    • amir A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      149 2
      شما که اینقدر دم از بنزین فوب خلیج فارس میزنین و چند ساله بنزین رو با منت به مردم میدید پس لطفی کنین و قیمت خودرو رو هم فوب خلیج فارس بدین مردم.اونوقت بنزین رو لیتری 5 تومن کنین .وقتی من دارم یه اتومبیلی که ده میلیون ارزش داره میخرم 35 میلیون یعنی بصورت پیش پیش پول 12500 لیتر بنزین 2000 تومنی رو پرداخت کردم.پس اگه بنزین رو گرون میکنین حداقل منت نزارین
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      119 1
      اینا به کنار. خوبه خودشون هم میگن که تو کشورهای تولیدکننده نفت، بنزین خیلی ارزونه. این بنزین رو تو کشور ما دقیقا از چی میسازن؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      81 3
      صرف نظر از میزان درآمد شهروندان،با توجه به پُر مصرف بودن خودروهای ایرانی بهای هر لیتر بنزین برای مصرف کنندداخلی 2000 تومان تمام می شود
  • بی نام A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    377 3
    قیمت ماشین تو همون کشورا چنده ماشین با کیفیت .......
  • میثم IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    367 2
    لطفا درآمد ها و نرخ تورم رو هم در اون کشورها ذکر کنید بعد منت بزارید.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    330 3
    درکشور هایی که قیمت بنزین از ایران بیشتر است آیا درآمد ماهیانه یا سالیانه هم در نظر گرفته شده؟؟؟؟؟
  • ا IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    310 4
    حقوق کارگر در این کشورها چقدر است؟
  • مجید سازگار IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    269 2
    با سلام خوب بود حقوق کارمندان سایر کشورها را هم در کنار بهای بنزین می نوشتیدهمینطور اجاره بها و سود بانکی.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    266 2
    قيمت ماشين در كشورهاى نامبرده اگر با قيمت ان در ايران يكى شد شما بنزين را به قيمت خارج بفروشيد...
  • بی نام RO ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    118 6
    هرگاه تونستيم با همكاري و كمك به دولت كاري كنيم كه نرخ ارز مرجع كاهش پيدا كنه اونوقته كه مي تونيم ادعا كنيم كه پيشرفت داشتيم، واقعا معيار پيشرفت چيه؟؟ اگر پيشرفت و توسعه به بهاي افزايش نرخ تورم و كاهش قدرت خريد به صورت سال به سال باشه اين ديگه معنيش پيشرفت نيست چون تمام هزينش رو مردم دادند نه مسيولين، هنرمندانه ترين كار در كشور داري افزايش ارزش پول مليست، و در مورد كشور ما واقعا بايد كل نظام اين وظيفه رو بر عهده بگيره به دلايلي كه همگان مي دانند و مهمتر از اون كل نظام بايد در قبال اين عملكرد ضعيف پاسخگو باشه. الان دولت لاي منگنه است چرا كه از طرفي حقشه كه بنزين رو مثل كشورهاي ديگه به نرخ بين المللي عرضه كنه، از طرف ديگه اين كارو به دلايلي كه در بالا اشاره شد نمي تونه انجام بده.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    240 2
    شما که قیمت هر چیز رو با دلار آزاد محاسبه میکنی، حساب کن ببین حقوق کارمندان با دلار آزاد چقدر باید باشه
  • مهدی عسلو A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    216 2
    بازم مثل همیشه. از لحاظ امکانات ،سطح رفته زندگی و شرایط زندگی با سومالی و ... مقایسه میشیم، از لحاظ نرخ بنزین با کشورهای درجه یک دنیا
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    132 4
    در خصوص بنزين بايد عرض كنم با توجه به اينكه ما ذخاير عظيمي از نفت داريم در واقع هزينه اي بابت بنزين نمي پردازيم واين تصور كه دولت پولي مي پردازد از پايه و اساس غلط است . در واقع دولت از بخشي از درآمد هاي خود از فروش بنزين صرف نظر كرده است . و اين براي كشور نفت خيزي چون ايرن خيلي دور از ذهن نيست . دولت اگر بتواند ساختار مالياتي كشور را مديريت كند مسلما بسيار بيشتر از سود فروش بنزين به مردم ايران ميتواند كسب در آمد نمايد.
  • علی IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    162 2
    درآمد مردم اون کشورها هم مد نظرتان هست و یا اینکه چشمتان فقط قیمت بالای هزینه را می بیند؟
  • مجتبی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    20 1
    به تمامی موارد بالا اختلاس هم اضافه کنید
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 1
    انوقت میزان حقوق در اون کشورها چقدره؟
  • بی نام RO ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    19 1
    کجای دنیا حقوق رو به ریال میدن به دلار پس میگرن حرف بزنید منطقی . وقتی ما در این مملکت زندگی میکنیم چکار به کشورهای دیگر داریم . فقط موقع افزایش که میشه مقایسه میکنید اگه واقعا راست میگید حقوق ما هزینه ها رو مثل کشورهای دیگر کنترل کنید حرفی نیست قبلا ها سالی یکبار افزایش داشتیم خدارو شکر الان هر لحظه افزایش داریم چون هر لحظه پول نفت رو در قالب یارانه میگریم نفریم 4 میلیون بهمین خاطر باید بنزین گران بخریم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 3
    خودتون که بهتر می دونین قیمت واقعی دلار زیر 1000تومانه و خودتون دلارو به خاطر افزایش درامد بردین بالا.حالا چرا فقط اون بخشی که به نفعتونه با دلار ازاد محاسبه می کنید ولی وقتی نوبت به مردم می رسه اینکارو نمی کنید.اگه راست می گین همه چیو جهانی کنید با قیمت واقعی دلار.اگه با دلار واقعی حساب کنید تو ایران همه چیز چندبرابر قیمت جهانیه.وحقوقها چندبرابر کمتر تو ایران.
  • سیدحسین IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    متاسفانه دولت فقط در بابت هزینه‌های معادل دلاری آن را حساب میکند و در بابت درآمدها فقط به ریال و تومان اکتفا می کند تا الان شده دولت بیاد بگه یک کارمند و یا یک کارگر در سایر کشورها چقدر با دلار حقوق می‌گیرد ومعادل ریالی آن در ایران چه قدر است البته چون ماشاءالله همه دولتی ها حتی کارمند جزء استانداری ها از حقوقهای بالا برخوردارند نباید هم دولت به فکر حقوق و درآمد سایر اقشار باشد. امسال و سال قبل که هزینه‌های آب وبرق و گاز و ... چندین برابر شده شما فکر می‌کنید دولت چه فکری در سر دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 1
    بهای سنگینو مردم دارن پرداخت می کنند به خاطر زندگی تو این کشور نه دولت.گران بهاترین دارایی یک انسان عمرش هست که تو این کشور به راحتی داره هدر می ره.
  • شااااااید که آینده از آن ما ... A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    11 1
    بهای سنگینی که ملت برای زندگی می پردازد چطور؟ در مقایسه با دخل و خرج مردم در سایر کشورها
  • مجید A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    به نظر من گران کردن بنزین بااین خودروهای بی کیفیت وگرون منطقی نیست دولت با یدازهزینه های بی خود واسراف کم کنه ودرامد سرانه مردم زیاد شه بعد بنزین روگرون کنه کنارگزاشتن وتعطیلی دوخودروساز کشور هم میتونه کمک زیادی کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    حقوق کارمند یا کارگر بدون مدرک تحصیلی در اروپا حدود 3.300.000 یورو میباشد. البته تورم ندارن. قیمت هاشون ثابت. دولت تماما حمایت میکنه از شهروندان. البته با پول پراید ما بهترین خودرو رو میخرن. با این حقوق بنزینشون 1.500 یورو باشه البته با اون کیفیت. بجای قیمت بنزین شرایط زندگی اشتغال حقوق درآمد تورم شرایط اقتصادی و................................. رو مقایسه کنید
  • نادر نصرتی A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    5 1
    لطفا سطح در آمد مردم کشورهای خارجی و کیفیت خودروها و ........رو هم لحاظ بفرمایید آیا کیفیت سطح زندگی ما با ایتالیا انگلیس هلند و ..... یکیست؟؟ لطفا مردم رو گمراه نکنیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    كاري به قيمت ماشين و حتي حقوق و دستمزد در ساير كشورها ندارم، اما لطفا از آمار فساد اقتصادي و اختلاس نيز در سطح جهان و مقايسه آن با ايران گزارش تهيه كنيد.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    6 1
    سطح زندگی آنها را هم مقایسه کنید اینقدر استرس وارد نفرمایید لطفا
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    دولت:ای داد ای بیداد،بسکه مردمو در رفاه گذاشتیم دیگه از دستشون خسته شدیم.همش ضرر .چقد بهای سنگین بپردازیماما تلافی دزدیا از این نقشه ها جبران نمیشه
  • علی A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    12 1
    در امریکا گالن واحد بنزینه هر گالن نزدیکه چهار لیتره قیمت هر گالن برین نگاه کنیین چقدر ه ؟؟ امار غلط چرا میدین ؟؟ هر گالن بنزین طبقه سایت ارنکو ۱.۵ دلاره. حالا حساب کنیین شما هر لیتر چقدر میشه
  • مازیار A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    7 2
    شمافقط قیمت بنزین وسایر خدمات را با کشورهای دیگر مقایسه میکنیدومرتبا میگویید که خدمات ما ارزان تراست،ولی هیچگاه دستمزد کارگران وکارمندان وکلاقشر متوسط جامعه را با میزان دستمزدهای سایر کشورهایی که که مرتبا در حال مقایسه کردن با آنها هستید مقایسه نمیکنید
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 1
    بهای سنگین رو ملت می پردازن نه دولت
  • payam RO ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    من موندم چرا فقط بنزین ما با اروپا و امریکا مقایسه میشه چرا درآمد آب برق گاز امنیت شغلی اینترنت و امثال اینها که کم هم نیستن مقایسه نمیشن از نویسنده خبر درخواست دارم تا اینهارو هم بررسی کنه اگه واقعا یه خبرنگار هستش نه بخاطر اینکه بیاد به صلاح بعضیا هرچی گفتن اونارو بررسی کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    جالبه بدونید یک آتشنشان در تورنتو کانادا ساعتی 60 دلار دستمزد میگیره. این قیاس های مع الفارق چیه که شما میکنید؟ آیا سطح دستمزد در کشورهایی که گفتید با ما یکیه که نرخ بنزینشون رو با ما میسنجید؟
  • بی نام RO ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    11 1
    من فكر مي كنم در همه جا پاسخ اصلي مشكلات كشور رو اون كسي كه مسيوليت و اختياراتش از همه بيشتره بايد بده، مثلا من به شما مي گم فلان كالا رو از امروز نبايد وارد كني يا از امروز مثلا بايد اقتصاد اين مدلي باشه، خوب ايرادي ندارد، در عوض من بايد سالي يا ماهي يك گزارش لااقل به مردم بدهم.اگر فلان سياست در وزارت خارجه ابلاغ ميشود خوب هزينه دارد ديگر، پس بايد امد و از ان سياست دفاع كرد نه اينكه پشت پرده قايم بشويم. به نظرم يا بايد با چيزي كاري نداشته باشيم يا بايد پاسخگو باشيم.
  • محمد IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 2
    درامد تو اون کشورها هم نگاه کنید اینقدر سر مردم رو شیره نمالید
  • رسول A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    در کشور کانادا حداقل حقوق 14 دلار و در کشور ما چنه ؟ مسولین خواب زده ما نرخ خودرو رو به قیمت خارج باشه و حقوق و مزایا هم مثل اونا باشه،امنیت شغلی،رفاه و خیلی چیزای دیگه مثل اونا باشه بعد بیان از قیمت بنزین تو خارج حرف بزنن
  • مسعود IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    11 1
    فقط جیب مردم خالی کردن یاد گرفتن داریم برمیگردیم به زمان گذشته که تو هرروستا یک کدخدا بود همه برای اون کارمیکردن واونم فقط اذوقه بخورنمیر بهشون میداد .دولت هم الان همین نقشه داره
  • مجید A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    17 1
    سلام من تعجب می کنم دوستانی که نظر دادین چرا اینقدر خودتون رو اذیت می کنید بنزین که گرون میشه حقوق ها هم افزایش پیدا نمی کنه قیمت ماشین هم که پایین نمیاد چه زمانی نظر مردم تعیین کننده بوده که حالا باشه ؟ حالا هی بیاین نظر بدین
  • محمد A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    با رفتار و عملکرد دولت ارزش پول ملی ما کاهش پیدا میکنه بعد میگن قیمت بنزین تو دنیا اینطوری .خوب اگه به قیمت دلار 1000 تومان برگردیم قیمت هر لیتر بنزین معادل 1 دلار بود که به نسبت قیمت های اعلام شده فکنم مناسب باشه .گناه مردم ایران چی هستش که باید چوب بی تدبیری ها و عملکرد ضعیف دولت را بپردازند .و باید کیفیت بنزین عرضه شده در کشور های دیگه با ایران را هم در نظر گرفت......
  • علی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    8 1
    اخه عزیزم قیمت ماشین و حقوق و درامد رو هم در این کشورها با هم مقایسه کنید.به گرانی در کشورهای دیگه که میرسه باید مثل اونا باشیم .به حقوق و دستمزد و سطح زندگی که میرسه ، بیخیال ولش کن..............
  • حامد A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    روز اول ، مسئول:هیچ فشاری به عموم وارد نمیشود چونکه طوری برنامه ریزی شده که مردم نیازی به نرخ دوم پیدا نمیکنن شبکه خبر:از امشب ساعت 12 شب بنزین به نرخ... و ... عرضه می شود روز دوم، مسئول:بدلیل بستن منفعت بعضی از افراد سود جو و جلوگیری از سوء استفاده بیت المال صلاح نیست بنزین 2 نرخی باشد روز سوم،شبکه خبر:از امشب جایگاه داران بنزین را با یک نرخ به عموم عرضه میدارند و این داشتان ادامه دارد
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    11 1
    تازه اگه دلار که از 1000تومن شد 3500 تومن یه باره دیگه مثلا بشه 7000تومن بنزین کشورهای دیگه خیلی گرون تر میشه امریکا الان 1.5دلاره یعنی 5250 ولی با دلار 7تومن میشه 10500تومن پس بیاین دلارو هم گرون کنید تا امریکا به خاک سیاه بشینه یه وقت دلارو نکنین 1000تومنا بنزین امریکا بشه 1500نومن
  • بدون نام ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    8 1
    تمام كشورهاي كه نام برديد ذخاير بزرگ نفت و صادرات نفت دارند، پس طبيعيه كه بنزين هم ارزانتر باشه!
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    قیمت خودرو ، قیمت مسکن ، سرانه دریافتی خانوار ، بیمه بازنشتگی ، بیمه درمانی و خیلی چیزهای دیگه رو هم مقایسه کنین
  • مسعود IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    19 1
    دوستان به مرگ می گیرند که به تب راضی شوید. ابتدا دونرخی و تا 180 لیتر 1000 تومان می شه و بعد از چند ماه این 180 لیتر میشه 60 لیتر و بعد تک نرخی میشه با قیمت 2000 تومان. درست مثل زمان اول سهمیه بندی بنزین.
  • کوروش RU ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    12 1
    خیلی ببخشید مگه اصلا نظر ما براشون مهمه؟هر چی رو بخوان گرون میکنن وجیکمون هم درنمیاد
  • اميرحسين ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    12 1
    قيمت بنزين درهمه جاي جهان براساس قيمت نفت هست الان كه نفت شده بشكه اي35دلارچراقيمت بنزين بايدهمون نفت بشكه اي140دلارباشه
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    خبر انلاین ی خورده با مردم باش اینقدر سنگ دولتو به سینه نزن دولت قبل دلار هزار تومانی کرد 3/700 یعنی منی که یک میلیون حقوقم بود میتونستم 1000 دلار خرید کنم ولی بعد از گرونی فقط 250 دلار بهم میدن .حالا این همه افزایش حقوق بع از سه سال حقوق شده دومیلیون
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    توجیه اقتصادی شما بسیار متین و درست ولی آقای من کجای اقتصاد شما با آمریکا و اروپا همخوانی داره که خودتونو با اونا مقایسه می کنید حتی سیستم اقتصادی شما با همین کشورهای عربی هم قابل مقایسه نیست پس قیاس شما هم مع الفارق است
  • بی نام RO ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    مهر نوشت: یک مقایسه دلاری از حقوق‌ها نشان می‌دهد حداقل مزد امسال مشمولان قانون کار ساعتی تنها معادل ۱.۰۷ دلار است. حداقل دستمزد ساعتی کارگرانی که امسال ماهیانه تنها ۸۱۲ هزار تومان دریافتی دارند، ساعتی ۳۶۹۳ تومان است که اگر آن را با دلار ۳۴۴۶ تومانی بازار آزاد مقایسه کنیم، می توان گفت حداقل بگیران در شرایط فعلی بازار ارز ساعتی ۱.۰۷ دلار حقوق دریافت می کنند، اما این رقم برای شاغلان در کشور انگلیس ساعتی ۱۰.۲۵ دلار است. همچنین شاغلان در کشور استرالیا ساعتی ۹.۴۵ دلار دریافتی دارند و این میزان برای افراد شاغل در کشور بلژیک ساعتی ۸.۵۷ دلار است. از سویی شاغلان در لوکزامبورگ ساعتی ۹.۲۴ دلار و مکزیکی ها نیز برای هر ساعت کار ۱.۱ دلار دریافت می کنند
  • ساکن آمریکا. فوق دکترا US ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    35 3
    با سلام, من همیشه از این نحوه مقایسه به شدت آزرده خاطر می شوم و حس می کنم مردم ... فرض می شوند. من ساکن آمریکا هستم, حقوق دانشجو اینجا حدود 2000 دلاره, و حقوق یک معلم و یا کارمند شرکت حدود 7 تا 8000 دلار در ماه, و قدرت خرید بسیار بالاست, به روز ترین خودرو با ماهی 100 تا 200 دلار بدون سود و بهره به مشتریان بدون پول پیش حتی واگذار می گردد, حال آیا در اینجا بنزین 1.5 دلار زیاد است؟ تا بحال قیمت بزنین را بر حقوق تقسیم کردا اید؟ نسبت قیمت خودرو و بنزین را چطور؟ شما را بخدا به مردم کشور خودتون حداقل احترام بزارید و با ابن نحوه مقالات به پایه اونحا رو تحقیر نکنید که گویا در حقشان لطف می کنید. از سر دلسوزی بود لطفا برداشت دیگری نشود.
  • همشهری A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    16 1
    سالهاست کشور های اروپایی روی نفتخام وارداتی مالیات سنگینی وضع کرده اند و چون همگی وارد کننده هستند قیمت تمام شده بنزین در این کشور ها بالاست مقایسه نرخ بنزین در اروپا و ایران وحتی امریکا اشتباه است وقتی قرار شد در نرخ بنزین تجدید نظر شود قیمت هر بشکه نفتخام بیش از 100 دلار بود الان کمتر از نصف شده ضمن آنکه مبنای قیمت گذاری فوب خلیج فارس قرا داده شد حالا نرخ هر لیتر بنزین در ایران از فوب خلیج فارس هم بیشتر است دیگر توجیهی برای افزایش قیمت نیست ضمن آنکه همانطوریکه دوستان در بالا اشاره کردند قیمت اتومبیل در ایران دو برابر بازار جهانی است .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    5 27
    بايد قبول كرد كه علت اصلي الوده گي هوا و ترافيك وحشتناك شهر استفاده نا بجا و غير ضروري و تك نفره از اتومبيل است كه يكي از دلايل ان ارزان بودن بنزين ميباشد ، بعبارتي با طناب مفت خود را دار ميزنيم ، در اروپا كه ميفرماييد ٩٠ درصد مردم براي تردد هاي شهري از وسايل نقليه عمومي استفاده ميكنند و عليرغم دارا بودن ماشين براي هر كار غير ضروري از ان استفاده نمي كنند يك اروپايي وقتي به پمپ بنزين ميرود ٢٠ ليتر بنزين زده و خود رو را براي استفاده ضروري در پاركينگ منزلش پارك ميكند نه اينكه باك انرا پر كند و الكي در شهر دور دور كند
  • بی نام RU ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    20 1
    ببینین اگه تفاوت قیمت ماشینا رو تو اون کشورها حساب کنید ای معادله حل میشه مثلا سانتافه توایران۲۰۰میلیون وتو اون کشورها ۸۰میلیون واگه بهره بانکی این ۱۲۰میلیون رو حساب کنید میشه حدود ماهی۲/۵میلیون تومن که اگه بنزین لینری۵۰۰۰تومنم بزنی بازم ارزش داره .نه تواینجا باید پراید۲۰میلیونی سوار شی بعد میخان بنزینم گرون کنن
  • سيدعلي A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    2 8
    دولت قسمتي ازارزان فروشي را،بااجرانكردن قانون بند ك ماده يك قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي ازمقررات مالي دولت ٢مصوب اسفند ١٣٩٣پرداخت كرده است.درواقع قسمتي از اين حاتم بخشي ازجيب صنعت پالا يشگاهي بوده است .كه چنانچه تا تيرماه سال جاري جبران نشودبايستي قانوناهم پاسخ گوباشند.دراين رابطه وزيران نفت ،اموراقتصادي ودارايي وجناب نوبخت معاون رياست جمهو روسازمان حسابرسي مسئوليت مستقيم دارند.صنعت پالايشگاهي تقريبا به اتفاق به همين علت با زيان كه نه ،با خسارت ناشي ازعدم اجراي قانون توسط اشخاص مذكورمواجه است .
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    16 1
    دولت تعرفه واردات خودرو را صفر کنه مثل کشورهای دیگه و قیمت بنزین رو هم هم قیمت همونها , حالا وضعیت کم درآمدی در ایران هم تخفیف ما به دولت
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    10 1
    وقتی قرار گرون بشه شما هم میشید آتیش بیار معرکه مقایسه همیشگی و غیر منطقی و ساده انگارانه با کشورهای دیگه و حذف حداقل درآمدها به جای اینکار ماشینها رو بهتر کنیدمصرف میاد پایین. . .
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    24 1
    در کشورهایی که بنزین گران است به علت مالیات متعلقه است این مالیات بطور اصولی خرج کشور می شود . قیمت اتومبیل هم بسیار ارزان است توجه کنید اتومبیلی در ایران ۴۰ میلیون تومان است قیمت واقعی آن ۲۰ میلیون هم کمتر است .سود بانکی این ۲۰ میلیون می شود سالی ۴ میلیون در ده سال عمر مفید ما سالی ۶ میلیون اضافه داده ایم بنزین ارزان نیست پولش را پیشکی گرفته اند .
  • ali IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    29 10
    بهای سنگین احمدی نژادبود که به دوش مردم بود
  • بی نام GB ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    19 1
    کارشون شده فقط مقایسه کشورها در کشورهای دیگر میزان درآمد بالاس
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    5 4
    شما درآمد مردم را هم دلاری بکن و بعد قیمت بنزین رو به دلار محاسبه کن. الان دولت مجبور است روی بنزین یارانه غیر مستقیم بدهد اما امیدوارم طوری برنامه ریزی کند که سطح درامدها بالا برود تا مردم بتوانند بنزین گران را خریداری کنند.
  • احسان IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 1
    اینجا رو مقایسه می کنن ولی سطح درآمدهارو نه. همین چند روز پیش اتحادیه اروپا قیمت تعرفه های اینترنت و مخابرات رو 75 درصد کاهش داد و ما افزایش دادیم. اگر بنا به مقایسه است چرا همیشه به ضرر ملت باید مقایسه انجام بشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 1
    قیاس مع الفارقی است. نرخ برابری ارز , فناوری ساخت خودروع میزان مصرف سوخت در خودرو ها, سامانه ی حمل و نقل عمومی , شرایط اقتصاد رقابتی و... ما کدام یک از این ها را در این کشور داریم؟ متاسفانه دولت ما به جای پرداختن به امور مملکت داری و هدایت کلان اقتصاد خودش دلال و پیمانکار و فروشنده و ... است. باید هم گران کند نه فقط بنزین را بلکه نرخ همه ی کالاها و خدماتی را که ارایه می دهد. مردم هم که هیچ حرفشان به جایی نمی رسد
  • رضا IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 1
    لطفا: 1قیمت ماشین را هم به حساب این کشورها هم محاسبه کنید 2دستمزدها را هم همینطور بعد قیمت سوخت را نسبت به درآمد و قیمت ماشین محاسبه شود نتیجه را لطفا و خواهشا به صورت جدولی در یک گزارش بیاورید و ببینید چقدر سوخت در کشور ما گران است.
  • محمد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    16 1
    لطفاً دستمزد و حقوق ایرانی ها را هم به دلار بادیگر کشورها مقایسه فرمایید.
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    19 1
    خوب بود قیمت ماشین وحقوق کارکنان رو هم مینوشتید من برادرم سوئد زندگی میکنه در مورد این که اونجا مثلا بنزین لیتر ی یک و نیم یورو هست درست ولی ایشون حقوق میگیره ماهی دوازده میلیون ایران تازه ایشون یک کارمند جزئ است در ضمن کاش اینجا مثل تلگرام میشد عکس بفرستی دیشب از یک سایت خرید خودرو دست دوم عکس فرستاده بود زانتیا اصل فرانسوی مدل 2010 با 16/000 تا کارکرد قیمت 3/800 کرون یعنی حدود یک و نیم میلیون تومان ایران حالا شما برو با این پول یک دوچرخه خوب نمیتونی بخری از بازار تهران
  • احمدي IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 1
    سلام چرا شرايط و سطح رفاه ايران را با آمريكا و اروپا مقايسه نميكنيد؟؟؟ چرا درآمد و شوق و اميد به زندگي ايران با ديگر كشورهاي اروپايي مقايسه نميكنيد؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    24 1
    سطح درآمد چی؟ ماشین هایی که سوار میشن چی؟ قیمت ماشین هاشون چی؟ بیمه هاشون چی؟ ... خبرآنلاین نظر مردم و به خودتون بیش از این بد نکنید. میدونم منتشز نمیکنین لااقل به گوش نویسنده و یا مسئولتون برسونید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    17 1
    بحث حقوق که هیچ من در کشور المان زندگی میکنم و اصلا نیازی به خوردو ندارم. انقد سیستم حمل و نقل و دوچرخه جا بالاست که کسی ماشین نمیاره بیرون
  • ناصر از آلمان DE ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    26 1
    یک لیتر شیر در آلمان ۰/۵۵ سنت است بنزین ۱/۲۰ سنت ولی یک توالت پاک کن رستوران مک دونالز میگیره ساعتی ۸/۵۰ میشه ساعتی ۳۲ هزار تومان روزی هم چقدر مردم انعام بهش میدهند
  • ناشناس RO ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    25 1
    چرا بايد ما حقوق را به ريال دريافت كنيم بعد به دلار خرج كنيم ؟؟؟؟؟ اقتصاد بيمار همينه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    23 1
    در سایر کشورهای دنیا بنزین گران تر از ایران است::::::::::::: خیلی جالبه ، فقط قیمت ها مقایسه میشه ولی میزان درآمد و سایر هزینه های زندگی متناسب با آن درآمد مقایسه نمیشه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    25 1
    یک بار گفتید اگر سوبسید را برداریم زندگیتان بهتر میشود بیچاره شدیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 0
    در مورد گران کردن بنزین مشکلی نیست دولت هم حقوق و مزایای ملت را دلاری حساب کند بعد برود بنزین را گران کند نه با این ریالی که زندگی مردم نمی گذرد
  • سعيد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    19 0
    فقط يك كلام نان سنگك ١٥٠٠تومن واويلا
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 1
    یکی نیست بگه آخه ما چیمون مثه بقیه کشورهاست؟ سطح حقوق و دستمزدمون؟ سیستم درمان و بهداشتمون؟ سیستم آموزش و پژوهشمون؟ حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعیمون؟ خدمات رفاهی و تامین اجتماعیمون؟ چرا هر وقت بحث مقایسه می‌شه می‌چسبین به بنزین؟ اینکه بنزین گرون بشه موافقم. اما با این مقایسه های بی‌ربط کاملا مخالفم.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    9 1
    احمدی نژاد رو انتحاب کردین و حقتون همینه نتیجه تصمیمتونه به نظر من باید گران شده و هدفمندی تکمیل شود وسط کار دیگه نمیشه ولش کرد اینا هم همه حرفه مردم جا دارن برای گرانتر شدن کالاها توجهی به حرفاشون نکنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    6 0
    در امريكا هر گالن بنزين ١.٥ دلار است نه هر ليتر و هر گالن ٣.٦ ليتر است
  • ارسلان A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    7 0
    حقوق پایه رو بزارید 1200یورو بنزین هم بدین 1.5 یورو من که راضی ام
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    با حقوق هفتصد هزار تومنی بنزین باید خیلی ارزونتر از قیمت الان باشه