ایسنا نوشت : معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه در زمینه ساخت فیلم و سریال قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی با اشاره به ساخت کم فیلم‌ و سریال‌های قرآنی، گفت: متاسفانه در این زمینه دو مشکل اساسی داریم؛ یکی اینکه هنرمندان ما تا حدی از مفاهیم قرآنی دور هستند و از طرف دیگر آنها که مفاهیم قرآنی را به خوبی می‌دانند، هنر ارائه آن را ندارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با شناسایی این دو نقیصه، موضوع در دستور کار قرار گرفته تا با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بتوانیم این دو نقیصه را تا حدی رفع کنیم.

حشمتی افزود: به تربیت و آموزش هنرمندان و انتقال مفاهیم قرآنی نیاز داریم که این امر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته تا از هنرمندانی که ذوق وسلیقه هنری دارند دعوت شود تا به این حوزه وارد شوند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر نیز باید نیروهای جوان و با استعداد هنری را در همین راستا آموزش داده و تربیت کنیم.

حشمتی افزود: در کنار آموزش هنرمندان، سرمایه گذاری‌های خوبی را نیز در زمینه ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی انجام داده‌ایم و در حال حاضر می‌توانیم سالانه برای ساخت 100 فیلم کوتاه هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت فیلم بلند سرمایه گذاری زیادی می‌خواهد و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها می‌تواند حمایت کند.

حشمتی در ادامه به موازی کاری‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته و تلاش ما این است تا در شورای توسعه فرهنگ قرآن که وظیفه سیاست گذاری و تقسیم کار را برعهده دارد، این موضوع پیگیری شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا بین متولیان قرآنی تقسیم وظایف صورت گیرد تا از موازی کاری دستگاه‌ها در این زمینه پیشگیری شود.

حشمتی اظهار کرد: هدف این است که تقسیم کار بین همه حوزه‌ها بویژه حوزه حاکمیتی و سیاست گذاری انجام شود و این موضوع را در دستور کار داریم، اما هنوز باید توافق متولیان مختلف در این حوزه را بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر این کار صورت گیرد و هر دستگاهی متولی یک بخش از فعالیت‌های قرآنی باشد، آن موقع می‌توانیم اعتبارات را به همان حوزه بدهیم و از همان حوزه هم انتظار پاسخگویی داشته باشیم و اگر این توافق صورت بگیرد اتفاق بسیار خوبی است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =