۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

ایسنا نوشت: نتایج یک نظرسنجی در کره‌جنوبی نشان می‌دهد میزان محبوبیت رییس‌جمهوری این کشور پس از سفر مهم وی به ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آژانس نظرسنجی رییل‌متر (Realmeter) به تازگی یک نظرسنجی انجام داده که نتایج آن روز دوشنبه (امروز) منتشر شده است. این نتایج نشان می‌دهد که 35.9 درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد پارک گئون های، رییس‌جمهور این کشور را تایید می‌کنند که در مقایسه با هفته‌ قبل میزان رضایت شهروندان کره جنوبی از رییس‌جمهورشان 4.9 درصد افزایش یافته است.

هم‌چنین حدود 59.9 درصد از شهروندان کره‌جنوبی گفته‌اند که عملکرد رییس‌جمهور این کشور را تایید نمی‌کنند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی میزان مخالفان عملکرد پارک گئون های حدود 4.5 درصد کاهش یافته است.

آژانس نظرسنجی رییل‌متر اعلام کرد: میزان پشتیبانی محافظه کاران به عنوان مهم‌ترین حامیان رییس‌جمهور کره جنوبی پس از سفر اخیر وی به تهران و دستاوردهای اقتصادی مهم این سفر افزایش یافته است.

به گزارش یونهاپ، پارک گئون های هفته گذشته به همرا یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران سفرکرد و در جریان این سفر 20 قرارداد از مجموع 66 قرارداد دوجانبه میان آن‌ها، با حضور رییسان‌جمهور دو کشور امضا شد که ارزش آن‌ها بیش از 45 میلیارد دلار است.

سئول امیدوار است با امضای این توافق‌ها زمینه برای حضور گسترده‌تر شرکت‌های کره جنوبی و موفقیت آن‌ها در به دست گرفتن طرح‌های بزرگ زیرساختی ایران فراهم شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =