استقبال مردم در نهمین روز نمایشگاه کتاب به اوج رسید

ایرنا نوشت: نهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی دقایقی پیش در شهر آفتاب پایان یافت که این رویداد امروز شاهد پرشورترین استقبال مردمی بود.

مسیرهای منتهی به شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب امروز مملو از خودروهایی بود که به سوی محل برگزاری این رویداد حرکت می کردند.
سیل خودروها به حدی بود که راهبندان چند کیلومتری در مسیر نمایشگاه بوجود آمد بطوریکه اغلب مشتاقان کتاب با تاخیر به محل نمایشگاه رسیدند.

با توجه به اینکه نمایشگاه بطور رسمی شنبه به کار خود در شهر آفتاب پایان می دهد پیش بینی می شود که فردا جمعه نیز مشتاقان زیادی به نمایشگاه کتاب روی آورند تا دیدن این رویداد بزرگ فرهنگی را از دست ندهند.

با اینحال جدای از ترافیک و استقبال مردمی، نمایشگاه امروز کتاب تحت تاثیر شرایط جوی و بارش باران روز گذشته هم بود. باد و باران اخیر خساراتی به برخی غرفه ها وارد کرد که اکنون دست اندرکاران این رویداد در تلاش هستند خسارات را جبران و با تمهیداتی از بروز حوادث احتمالی نیز جلوگیری کنند.

 بازدید وزیر آموزش و پرورش

نهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، پای وزرای دولت یازدهم و سایر مقام ها را به شهر آفتاب باز کرد. علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در نمایشگاه کتاب حاضر شد و از غرفه های مختلف از جمله کودک و نوجوان بازدید کرد.
فانی دراین بازدید تاکید کرد که کتابخوانی باید از دوران کودکی وخردسالی آغاز و در وجود کودکان ونوجوانان نهادینه شود.
وی افزود: بدون شک تالیف کتب خوب و مثمرثمر باعث رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان خواهد شد.

 تراکنش ها همچنان بالاست

براساس گفته های مسئولان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، میزان تراکنش ها و فروش در این دوره بیشتر از سایر دوره های نمایشگاه بوده است.
میزان تراکنش بانکی کارت خوان های نمایشگاه امروز یک رکورد ثبت کرد و به بیش از 900 هزار تراکنش رسید که بیشترین تراکنش بانکی مربوط به بخش ناشران عمومی و دانشگاهی بوده است.
دربخش ناشران عمومی 52هزار و 992 تراکنش، در بخش ناشران دانشگاهی 29هزارو 408تراکنش،دربخش کودک ونوجوان 19هزارو 478تراکنش، ناشران آموزشی 11هزار و 655 تراکنش و در بخش بین المللی 30هزار و53 تراکنش فقط در روز گذشته به ثبت رسیده است.

بازار داغ رونمایی از کتاب ها

رونمایی از کتاب ها در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از رونق خوبی برخوردار است. بسیاری از ناشران و نویسندگان تلاش می کنند در این مکان کتاب های خود را معرفی و رونمایی کنند.
در این مراسم ها نویسندگان و ناشران با معرفی کتاب های جدید، به برنامه های آینده نشر خود به حاضر می پردازند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    میزان تراکنش بانکی کارت خوان های نمایشگاه امروز یک رکورد ثبت کرد و به بیش از 900 هزار تراکنش رسید که بیشترین تراکنش بانکی مربوط به بخش ناشران عمومی و دانشگاهی بوده است. دربخش ناشران عمومی 52هزار و 992 تراکنش، در بخش ناشران دانشگاهی 29هزارو 408تراکنش،دربخش کودک ونوجوان 19هزارو 478تراکنش، ناشران آموزشی 11هزار و 655 تراکنش و در بخش بین المللی 30هزار و53 تراکنش فقط در روز گذشته به ثبت رسیده است. جمع این تراکتشها که 143 هزار تاست، یکی منو روشن کنه