پاسخ مدیرعامل آب و فاضلاب تهران به گران بودن هزینه انشعاب فاضلاب و بی توجهی به ترمیم حفاری خیابان ها

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره گران بودن هزینه انشعاب فاضلاب توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد پرورش در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سرویس مشکلات مردم درباره افزایش هزینه های انشعاب فاضلاب و همچنین حفاری در معابر و خیابانها توضیح داد که در ادامه می خوانید:

مردم در برخی از مناطق جنوبی تهران درباره افزایش هزینه های انشعاب فاضلاب بیش از تعرفه تعیین شده، گلایه مندند. چه توضیحی به آنها می توان داد:
هزینه های انشعاب فاضلاب با توجه به تعرفه های مصوب از مردم اخذ می شود و البته در کنار این هزینه ها، بخش هایی نیز مربوط به هزینه های اتصال انشعاب فاضلاب منازل به سیستم دفع فاضلاب و هزینه های حفاری است که توسط شهرداری اخذ می شود. لذا در این بخش با توجه به افزایش نرخ لوازم و تجهیزات مورد نیاز و همچنین افزایش هزینه های حفاری، بدون اینکه در تعرفه انشعاب فاضلاب تغییری پیش آمده باشد، سایر هزینه ها افزیش می یابد و در هزینه اتصال انشعاب منازل به شبکه دفع فاضلاب سرشکن می شود. لذا کلیه هزینه ها دارای توجیه و دلیل است.


تعدادی از مخاطبان ما گلایه کرده اند در برخی از معابر تهران، زمانی که حفاری برای شبکه آب و فاضلاب می شود، این حفاری ها بعضا مدتها باقی می ماند و برای رفت و آمد مردم دردسر درست می کند. مردم در این موارد چه کنند؟
به پیمانکارانی که در این زمینه ها با سازمان آبفا همکاری می کنند نظارت مستمر و دائمی صورت می گیرد و از این لحاظ، امتیاز بندی می شوند. در صورتی که مردم در این زمینه مشکلی دارند با همکاران ما مطرح کنند تا به صورت موردی رسیدگی شود.


اخیرا قطع آب در برخی مناطق تهران زیاد شده و بعضا عنوان می شود حفاری های مترو باعث آسیب به شبکه آبرسانی شهر شده است. در این موارد چه اقدامی صورت گرفته؟
بله، در سالیان اخیر متاسفانه این موضوع مشاهده شده و ما سعی کرده ایم علاوه بر اطلاع رسانی به مردم محدوده ای که توزیع آب دچار مشکل شده، بعضا با توزیع آب به وسیله تانکر، نیاز مردم را تا زمان ترمیم لوله ها جبران کنیم. این مشکل نیز از مسایلی است که امیدواریم توجه بیشتری به آن از سوی مدیران توسعه مترو شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 0
    این "اخذ میشود" کشته ما رو