۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
جفا در حق فوتبال

هرچند امروز در حق فوتبال جفا شد و حق به حقدار نرسید، ولی باید به احترام مردان جوان برانکو ایستاد و کلاه از سر برداشت. تیم برانکو، سال آینده در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

سعید جعفری - خبرگزاری خبرآنلاین /تاریخ فوتبال ایران کمتر به یاد دارد چنین بازی‌های چشم‌نوازی را. نیازی نیست طرفدار پرسپولیس باشید یا تیم‌های دیگری؛ منصفانه که بنگرید، زیباترین و تماشاگرپسندترین بازی‌های لیگ امسال را سرخپوشان تهرانی به نمایش گذاشتند. تیمی که بازی‌های سخت ابتدای فصل، آن‌ها را در پایین جدول قرار داد ولی مردان جوان برانکو از همان ابتدا قله فوتبال ایران را برای خود نشانه گذاری کرده بودند.

کمتر به یاد داریم ناداوری‌ها در طول یک فصل به ضرر یک تیم تا این اندازه متمرکز رقم بخورد. به گواه نظر کارشناسان داوری، پنالتی‌های پرسپولیس بیش از همه گرفته نشد، بازیکنانش بیش از دیگران، بی دلیل کارت گرفتند، گل‌های آفسایدی که قرمزپوشان در بازی‌های مختلف دریافت کردند هم که خود حکایتی بود غم‌انگیز. نیازی نیست چندان به حافظه خود فشار بیاورید، همین دو هفته پیش و جایی که گل اول تیم نفت تهران در موقعیت آفساید به ثمر رسید که اگر همین یکی رقم نمی‌خورد، دیروز حق واقعا به حقدار می‌رسید.
استقلال خوزستان با بازی‌های بسیار تدافعی و خط حمله ضعیف خود(ششمین خط حمله لیگ امسال) توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. البته که دیگر تمام اتفاقات لیگ امسال به تاریخ پیوسته و هرآنچه از الان درباره رقابت‌های فصل ۹۴-۹۵ روایت خواهد شد، جز بر اساس جدول رده‌بندی نخواهد بود. اما تمایل کلاسیک ما بر طرفداری از ضعیف‌ترها از آن حکایت‌هایی است که باعث می‌شود احساس جای منطق را در تحلیل‌ها بگیرد و قضاوتی نادرست درباره واقعه‌ای تاریخی نقش ببندد.
اینکه استقلال خوزستان با مشتی جوان توانسته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، دلیلی بر شایستگی این تیم نیست. چه آنکه میانگین سنی بازیکنان پرسپولیس از عدد مربوط به تیم اهوازی هم پایین تر است.
پرسپولیس تماشاگر پسند امسال، فوتبالی به مراتب فراتر از سطح لیگ ایران به ما ارائه داد، تیمی که همین تیم قهرمان را در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست داده بود. تیمی که جز در یک بازی در تمام بازی‌هایش گلزنی کرد و بالاخره تیمی که همکاری‌های تاکتیکی و بازی گروهی‌اش چشم‌نوازترین صحنه‌های لیگ امسال را رقم زد.
بیایید منصف باشیم و با عینک واقع نگری قصه‌ی لیگ امسال را تحلیل کنیم. هرچند پرسپولیس امروز به خود و ترس و استرس بی‌دلیلش باخت، که اگر همچون تمام فصل شجاعانه بازی می‌کرد، نیازی نداشت نگاهش به اتفاقات اهواز باشد و خود سرنوشتش را تعیین می‌کرد، ولی با این وجود، تیمی بحران‌زده که نه مدیریت بسامانی داشته و نه بازیکنان سرشناس و ستاره‌ای، با وجود از دست دادن تراژیک کاپیتانش در میانه فصل، با وجود تمام ناداوری‌ها و اشتباهات ناخواستهِ مردان سیاه‌پوش، چیزهای زیادی به فوتبال ما اضافه کرد.
برانکو ایوانکویچ مشتی جوان کم نام و نشان را به بازیکنان ثابت کارلوس کروش بدل ساخت. مردانی که امروز برای خود ستاره‌ای هستند، در ابتدای فصل از سوی تیم‌های سابقشان، مازاد اعلام شده بودند.
هرچند امروز در حق فوتبال جفا شد و حق به حقدار نرسید، ولی باید به احترام مردان جوان برانکو ایستاد و کلاه از سر برداشت. تیم برانکو، سال آینده در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =