خبر ورزشی نوشت:ملی پوش والیبال ایران می گوید به کسب سهمیه المپیک خیلی خوشبین است.

باز هم شانس با فرهاد قائمي يار نبود. يك هفته بعد از تشديد مصدوميت كمرش، مچ پايش آسيب ديد! آن هم در بازي اول با فرانسه. هرچند مصدوميت او خيلي حاد نيست اما يك هفته‌اي نمي‌تواند تمرين كند. به نظر دريافت‌كننده تيم ملي واليبال، دو بازي با فرانسه كمك زيادي به هماهنگي تاكتيكي و شناسايي ضعف و قوت‌هاي تيم بود. قائمي كه بازي در تيم ملي را با انتخابي المپيك تجربه كرده، مي‌گويد: «اين روزها همه زندگي ما شده گرفتن سهميه.» او دلش روشن است كه اين بار تيم ملي واليبال با سهميه المپيك به تهران برمي‌گردد.

* دوباره بدشانسي آوردي و مصدوم شدي؟

در هفته آخر اردوي تهران، مصدوميت كهنه ديسك كمرم بيشتر شد كه استراحت كردم و خدا را شكر مشكل‌ساز نشد. حالا با صددرصد آمادگي به تمرين برگشته‌ام اما در بازي اول با فرانسه مچ پايم آسيب جزئي ديد كه همان موقع درد و تورم نداشت. خوشبختانه عكس هم شكستگي نشان نداد و تنها ليگامنت پايم مشكل پيدا كرد كه پزشك تيم درمان را شروع كرد.

* بازي با فرانسه چطور بود؟

بازي خوبي بود. فرانسه هم قهرمان ليگ جهان است و يكي از تيم‌هاي قدرتمند واليبال. هدف كادر فني از مسابقه با فرانسه محك بازيكنان در شرايط مسابقه و شناخت ضعف و قوت‌هاي تيم بود. به نظرم بد هم نبوديم.

* دو باخت تيم به چه مسئله‌اي برمي‌گردد؟

ما در بازي اول به خاطر اشتباهات فردي خودمان به فرانسه باختيم. در حالي كه ست سوم و چهارم در پوئن‌هاي آخر جلو بوديم، اما باختيم. اميدوارم با رفع ضعف‌ها براي انتخابي المپيك اشتباهات را تكرار نكنيم. البته در بازي تداركاتي نتيجه اهميت ندارد. مسابقه با قهرمان ليگ جهاني براي ما و كادر فني نقاط ضعف و قوت را نشان داد.

* اين بازي چقدر روي آمادگي تيم تأثير گذاشت؟

تيم دوره بدنسازي خوبي پشت‌سر گذاشت و حتي تمرينات تكنيكي خوبي داشتيم. بازي با فرانسه اولين بازي تداركاتي بود. بيشتر جنبه دوستانه داشت و تداركاتي، با نتايجش هم كار نداشتيم. تنها بابت اينكه براي انتخابي المپيك به بهترين شرايط آمادگي بدني و هماهنگي تاكتيكي برسيم، بازي كرديم. خدا را شكر خوب هم بود. البته آمارها نشان مي‌دهد ما روز به روز بهتر مي‌شويم. حتي ضعف‌هايمان بهتر شده.

* در حضور حريفان سخت در انتخابي المپيك، چه نتيجه‌اي پيش‌بيني مي‌كني؟

همه حريفان قدرتمندند و همه يك هدف دارند‌؛ صعود به المپيك. همين مسئله كار را كمي سخت‌تر مي‌كند. ما هم يكي از مدعيان هستيم كه مي‌خواهيم سهميه بگيريم. همه فكر و ذكر شب و روزمان شده سهميه المپيك. حتي همه كار و زندگي‌مان شده رفتن به ژاپن و گرفتن سهميه. ديگر به هيچ چيزي فكر نمي‌كنيم. حتي خانواده‌هايمان و دوستانمان هم شرايط ما را درك مي‌كنند و در صحبت با ما مي‌خواهند از نظر ذهني براي سهميه آماده شويم. اميدوارم به اين هدفمان برسيم. من خودم از سال 87 روزي كه به اردوي نوجوانان آمدم، فدراسيون برنامه‌ريزي كرده و دلم مي‌خواهد به المپيك صعود كنيم.

* تو يك بار انتخابي المپيك را تجربه كرده‌اي. دومين تجربه را چطور مي‌بيني؟

من براي اولين‌بار بازي براي تيم ملي را در انتخابي المپيك تجربه كردم. تجربه خوبي بود و اميدوارم از تجربيات آن امسال استفاده كنم. دلم روشن است كه اين دوره با شكست حريفان و سهميه المپيك بتوانيم شادتر از هميشه به ايران برگرديم و دل مردم را هم شاد كنيم.

* اما دوره قبل تيم بدشانسي آورد.

دوره قبل خاطرات خيلي خوبي داشتيم و تنها به خاطر يك ست و يك امتياز به المپيك نرفتيم. اميدوارم اين بار با اتكا به تجربياتمان نتيجه بگيريم و كار به شانس، اما و اگر و شايد نكشد.

* انگار لوزانو هم كم‌كم با بچه‌ها جور شده نه؟

ارتباط با لوزانو يك قضيه دو طرفه است. ما و لوزانو خيلي خوب همديگر را درك مي‌كنيم. به خاطر اينكه بچه‌ها همه باانگيزه تمرين مي‌كنند و حتي بيشتر از حد انتظار. هيچ‌كس در تمرين كم نگذاشته چه در زمين و چه بيرون زمين. همه حرفه‌اي كار مي‌كنند. ما به هم، خوب احترام مي‌گذاريم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =